A rozé borok egyedülálló módon ötvözik a kékszőlő gazdag zamatvilágát a fehérborok frissességével és üdeségével, piacilag pedig keresett szegmensét jelentik a magyar boroknak – hangsúlyozta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának felmérése szerint 2017-hez képest 5%-kal nőtt a hazai rozéfogyasztás, míg a vörösboré mérséklődött. A megkérdezettek 96%-a kifejezetten azt a gyümölcsösséget keresi a borban, amit a belföldön előállított rozé nyújt – mind karakterben, mind üdeségben, mind frissességben. Az elsőként rozét fogyasztók nagyobb valószínűséggel válnak borfogyasztóvá, mint az elsőként fehér- vagy vörösbort fogyasztók. Ezért az államtitkár szerint érdemes lehet az édesbor mellett ebben a borfajtában gondolkodni, ha a kezdő borfogyasztók belépő borkategóriájáról beszélünk. //
Kapcsolódó cikkeink
Szigorodnak a húskészítményekre vonatkozó szabályok – új fogalom is bekerül a rendeletbe
Újabb, a hazai élelmiszerszabályozást érintő módosítási tervezet jelent meg: az…
Tovább olvasom >Új, mezőgazdasági termények vizsgálatával foglalkozó mintavételi laboratórium létesült Fóton
Átadták a Mertcontrol csoport új, korszerű mintavételi laboratóriumát és székházát…
Tovább olvasom >Már csak négy hétig nyújthatók be az egységes kérelmek
2025 május 14-ig 82 432 kérelmet adtak be a gazdálkodók, ennek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: valamelyest visszaesett az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 2025 elején
Az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák becsült száma az év…
Tovább olvasom >Idén is megmérettethetik magukat a legkiválóbb vendégélményt nyújtó éttermek
Ebben az évben is keresik az ország kiemelkedő turisztikai és…
Tovább olvasom >Új reneszánszát éli a vízitúrázás Magyarországon
Hosszú időn át háttérbe szorult, ám a kormány támogatásával mára…
Tovább olvasom >