Újra pozitív trendek Európában
Folytatódott a kilábalás a válságból a fejlett európai országok élelmiszer-kiskereskedelmében: Az első negyedévben értéket tekintve 4, mennyiségben 1 százalékkal nőtt a bolti forgalom, tavaly január–márciushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 21 ország, köztük hazánk adatai alapján. Magyarországon 3 százalékkal kevesebb élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot adtak el a kiskereskedelemben január–március során, mint egy évvel korábban, mennyiséget tekintve. A tendencia némileg javuló, a tavalyi negyedik negyedévben mért mínusz 4 százalékhoz képest.
Csökkenő mennyiségi forgalmat hazánk mellett csak Csehországban, Görögországban és Törökországban regisztrált legutóbb a Nielsen. A legnagyobb ütemű mennyiségi növekedést a norvég (7 százalék), finn (5), portugál, svéd és szlovák piac (4-4) érte el, az első negyedévben.
Értékben Magyarországon 4 százalékkal kisebb bevételt értek el az élelmiszer-üzletek idén január–márciusban, mint a tavalyi hasonló periódusban. A múlt évi negyedik negyedév mutatója még mínusz 1 százalék volt. A megelőző időszakokban pozitív trendek jellemezték az élelmiszer-kiskereskedelem értékben mért itthoni forgalmát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >