Újra PET palack és aludoboz visszagyűjtő kampányt hirdet a Tesco

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 30. 12:00

A Tesco május 11. és október 31. között újra extra nyereményekkel díjazza az összegyűjtött újrahasznosítható hulladékot. Az ezt megelőző kampány során 18 millió PET palack és 57 millió aludoboz gyűlt össze az áruházlánc újrahasznosító pontjain.

A Tesco működése során különösen nagy figyelmet fordít a szelektív hulladékgyűjtési folyamatokra, ezért május 11. és október 31. között országszerte 118 hipermarketben újra, immár negyedik alkalommal hirdet nagyszabású nyereményakciót a PET-palackok és alumíniumdobozok visszagyűjtésére.

A kampány ideje alatt garantált nyereményt kapnak azok, akik 5 matricát gyűjtenek az erre kialakított pontgyűjtő füzetbe. Egy matricáért 20 darab PET palackot vagy ugyanennyi aludobozt kell visszavinni a kijelölt áruházakba. A kampány első (május 11. és május 30. között) és utolsó hónapjában (október 1. és október 31. között) Zewa dobozos papír zsebkendők a garantált nyeremények. A június-július időszakban 50 ClubCard pontot, míg augusztus 1. és szeptember 30. között 1,5 literes Naturaqua szénsavmentes ásványvizet vehetnek át a vásárlók.

A kampány ideje alatt garantált nyereményt kapnak azok, akik 5 matricát gyűjtenek az erre kialakított pontgyűjtő füzetbe. Egy matricáért 20 darab PET palackot vagy ugyanennyi aludobozt kell visszavinni a kijelölt áruházakba. A nyeremények közt lesz Zewa dobozos papír zsebkendő, amit 05.11-05.31 között adunk garantált nyereményként. 50 Club Card pont vehető át 06.01 és 07.31 között. Naturaqua 1,5 l szénsavmentes ásványvizet vehetnek át a vásárlók 08.01 és 09.30 között. Majd a kampány utolsó hónapjában Zewa illatos, dobozos papír zsebkendőt adunk garantált nyereményként.

A Tesco 2011-ben egy új, központi bálázó üzemet épített, amely alkalmas arra, hogy az áruházakból ideszállított hulladékot olyan specifikációk alapján bálázza, amelyek lehetővé teszik, hogy közvetlenül az újrahasznosítóhoz kerüljön. Ez nagyon komoly környezetvédelmi előrelépés, hiszen plusz körök kerültek ki az újrahasznosításból, ráadásul a hulladékok elszállítására az áruházlánc nem külső cégeket foglalkoztat, hanem a saját, áruszállításra alkalmazott kamionjai szabad kapacitását használja fel erre a célra. Ez rengeteg Co2 kibocsátástól kíméli meg a környezetet. Emellett a folyamat hatékonyabb működést tesz lehetővé.

„Az előző gyűjtés eredménye rekordnak számít a Tesco eddig meghirdetett kampányai során. Reméljük, hogy az új akció hasonlóan szép eredményt fog hozni, hiszen azt látjuk, hogy vásárlóink egyre tudatosabban törekszenek a környezet megóvására. Ezt mutatja az a tendencia is, hogy egyre kevesebb eldobható bevásárlótáskát értékesítünk, mind többen váltanak alternatív megoldásokra, amelyekből széles kínálat áll rendelkezésre áruházainkban” – mondta Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.

A Tesco elkötelezett a környezet védelme mellett. Folyamatosan növekszik zöld áruházainak száma; mind az újonnan épült üzletek, mind a régiek átalakításával korszerű, környezetbarát és energiatakarékos módszereket valósít meg (geotermikus energia, zöldtető, napkövető napkollektor használata, hűtő-fűtő közegek energiájának visszanyerése stb.). A Tesco célja, hogy 2020-ra nominálisan a felére csökkenti épületeinek károsanyag-kibocsátását a 2006-os bázisévihez képest. Magyarországon elsőként vezette be száz százalékban lebomló bevásárlótáskáit, sőt visszaváltható „örökzöld” táskák is elérhetőek a pénztáraknál, melyeket csak egyszer kell megvásárolni – ezt követően ugyanis megrongálódás vagy elhasználódás esetén a vásárló kérésére ingyen kicserélik azt, a leadott használt szatyrot pedig újrahasznosítják. A Tesco kínálatában további tartós táskák találhatók, amelyek erősek, számtalanszor használhatók, élettartamuk végén pedig újrahasznosíthatók – remek alternatívái tehát az eldobható nejlonszatyroknak.

Kapcsolódó cikkeink