Újra nyitott a Magyar Borok Háza, a magyar borkultúra közvetítője

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 10. 27. 07:36

2010. szeptember 9-én több mint két év után újra megnyitotta kapuit a Magyar Borok Háza – Budai Vár.

A házat egy teljesen új társaság üzemelteti, amelynek igazgatója Solnay Dénes, aki lapunknak elmondta, hogy célja egyrészt az, hogy a Magyar Borok Háza turisztikai központtá váljon, másrészt pedig azt, hogy a Ház a magyar borkultúra egyik központja, annak közvetítője legyen. Mindezt a legmagasabb színvonalon valósítaná meg, így a Magyar Borok Háza a magyar borágazat marketing kommunikációját is elláthatja. A Magyar Borok Háza igazgatója, Solnay Dénes IT szakemberként és vallásfilozófia szakos tanárként több oldalról közelíti meg a komplexum üzemeltetését.

A Magyar Borok Háza hiányt pótló létesítmény, amely a Mátyás templom mellett a Budai Várnegyed kiemelt látnivalói között szerepel az útikönyvekben. Fontosságát fémjelzi, hogy október 14-én, csütörtökön az ünnepélyes megnyitón több száz érdeklődő vett részt. Az oda látogató turisták a pincében megkóstolhatják a magyar borászat remekeit, jelenleg a 22 magyarországi borvidékről, de terveik között szerepel a Kárpát-medencei kitekintés is. A borokon kívül pezsgőket és pálinkákat is lehet majd kóstolni. A pincében bortrezorok is vannak. A Magyra Borok Háza filozófiája a csúcsminőségre törekvés. Solnay Dénes ambíciói alapján az intézmény több lesz, mint vendéglátóhely, olyan borászati központ funkcióját hivatott betölteni, ahol OKJ–s végzettséget adó borismereti tanfolyamokat, szakmai kóstolókat szerveznek majd az érdeklődőknek. Az ünnepek alkalmából decemberben a családosokat is megszólítják nonprofit kulturális gyerek- és felnőtt programokkal.

Kapcsolódó cikkeink