Újra növekednek a kereskedelmi márkák a jegestea piacán
A tavalyi évben mind az értékesített mennyiség, mind a forgalom tekintetében visszaesés volt tapasztalható a jegesteapiacon. Ízek tekintetében továbbra is a citrom- és a barackízesítésű teák a legnépszerűbbek, bár egyre keresettebbek a zöldtea-ízesítésű teák is – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adataiból. A citromos termékek mennyiségi piacrésze csökkent, míg a barackos ízesítésű termékeké nőtt.
A jegesteapiac évek óta tartó folyamatos bővülése értékesített mennyiség és forgalom tekintetében egyaránt megtorpant, a piacon erős visszaesés volt megfigyelhető. E mögött a vásárló háztartások számának és intenzitásának csökkenése áll. 2009-ben 9 százalékkal kevesebb háztartás vásárolt jegesteát, mint egy évvel korábban, ezzel a kategóriavásárló hatóköre 30 százalékra csökkent. A háztartások vásárlási intenzitása 11 százalékkal csökkent, amely leginkább a vásárlási alkalmak számának csökkenésével magyarázható, amelynek hatását az enyhén csökkenő, egy vásárlási alkalomra jutó átlagos mennyiség tovább erősített.
Az ízesítéseket tekintve évek óta két íz dominál: a citrom és a barack, amelyek a tavalyi évben a teljes piac mennyiségének 85 százalékát tették ki. 2009-ben a barackízesítésű jegesteák értékesített mennyisége közel 14 százalékkal csökkent, míg a citromízesítésű italokból 22 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban. Ezáltal a citromos jegesteák piacrésze közel másfél százalékponttal csökkent. Ezenkívül fontos megemlíteni a zöldteaízű jegesteákat is, amelyek 1 százalékról 5 százalékra növelték piacrészüket 2005 és 2009 között.
2009-ben a jegesteát vásárló háztartások egészével összehasonlítva, a kereskedelmi márkás termékeket vásárló háztartások körében a kisebb településeken élő (falvak, kisvárosok) háztartások, illetve nagyobb családok (legalább 3 fős háztartások) és a 30–39 vagy 50–59 éves háziasszony által vezetett háztartások aránya magasabb az átlagnál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >