Újra növekednek a kereskedelmi márkák a jegestea piacán
A tavalyi évben mind az értékesített mennyiség, mind a forgalom tekintetében visszaesés volt tapasztalható a jegesteapiacon. Ízek tekintetében továbbra is a citrom- és a barackízesítésű teák a legnépszerűbbek, bár egyre keresettebbek a zöldtea-ízesítésű teák is – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adataiból. A citromos termékek mennyiségi piacrésze csökkent, míg a barackos ízesítésű termékeké nőtt.
A jegesteapiac évek óta tartó folyamatos bővülése értékesített mennyiség és forgalom tekintetében egyaránt megtorpant, a piacon erős visszaesés volt megfigyelhető. E mögött a vásárló háztartások számának és intenzitásának csökkenése áll. 2009-ben 9 százalékkal kevesebb háztartás vásárolt jegesteát, mint egy évvel korábban, ezzel a kategóriavásárló hatóköre 30 százalékra csökkent. A háztartások vásárlási intenzitása 11 százalékkal csökkent, amely leginkább a vásárlási alkalmak számának csökkenésével magyarázható, amelynek hatását az enyhén csökkenő, egy vásárlási alkalomra jutó átlagos mennyiség tovább erősített.
Az ízesítéseket tekintve évek óta két íz dominál: a citrom és a barack, amelyek a tavalyi évben a teljes piac mennyiségének 85 százalékát tették ki. 2009-ben a barackízesítésű jegesteák értékesített mennyisége közel 14 százalékkal csökkent, míg a citromízesítésű italokból 22 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban. Ezáltal a citromos jegesteák piacrésze közel másfél százalékponttal csökkent. Ezenkívül fontos megemlíteni a zöldteaízű jegesteákat is, amelyek 1 százalékról 5 százalékra növelték piacrészüket 2005 és 2009 között.
2009-ben a jegesteát vásárló háztartások egészével összehasonlítva, a kereskedelmi márkás termékeket vásárló háztartások körében a kisebb településeken élő (falvak, kisvárosok) háztartások, illetve nagyobb családok (legalább 3 fős háztartások) és a 30–39 vagy 50–59 éves háziasszony által vezetett háztartások aránya magasabb az átlagnál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >