Újra nőtt a szeletes csokik forgalma
A szeletes csokoládé kiskereskedelmi forgalma a korábbi stagnálás után újra emelkedett: értékben 11 százalékkal 2006. június–2007. május között, az előző hasonló időszakhoz képest. Így az eladások túllépték a 25 milliárd forintot. Mennyiségben plusz 7 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A multipack, azaz zacskós kiszerelések jelentősége a szeletes piacon belül lassan, de biztosan nő, s a legutolsó évben az összes szeleteseladás 12 százalékát tették ki mennyiségben. Ugyan kis szegmensről van szó, de a kategória eladásnál kétszer akkora mértékben emelkedett, azaz éves szinten 14 százalékot mennyiségben.
Egy kiló szeletes csokoládé fogyasztói átlagára 2065 forint, az idei április–májusi adatok szerint. A tavalyi hasonló időszakhoz képest 2 százalékkal magasabb.
Legkedveltebb továbbra is a 30–49 grammos kiszerelés, amely elviszi a mennyiségi eladások közel felét. További egynegyed jut a 0–29 grammos szegmensre.
Ha a bolttípusok fontosságát nézzük, akkor a hagyományos kis üzletek viszonylag magas piaci részesedése megint csökkent, most először 50 százalék alá. Nőtt viszont mind a hipermarket, mind a 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója.
A bolttípusok közti változásokban szerepet játszik a kereskedelmi márkák terjedése. Részarányuk elérte a 17 százalékot április–májusban a mennyiségi eladásokból, szemben a tavalyi hasonló időszak 11 százalékos mutatójával.
Szeletes csokoládé – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése, százalékban
Bolttípus 2005. VI.– 2006. VI.–
2006. V. 2007. V.
2500 nm felett 19 20
401–2500 nm 29 31
201–400 nm 13 12
51–200 nm 25 23
50 nm és kisebb 14 14
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >