Újra népszerű az üzleti ebéd – ám nem feltétlen a belvárosban
Az International Workplace Group (IWG) legújabb kutatása szerint a céges ebéd ismét felkerült a terítékre, mi több, az üzleti vezetők egyre szívesebben választják ezt az alkalmat szakmai kapcsolataik ápolására és új üzleti lehetőségek feltérképezésére*. A helyszín azonban megváltozott – a találkozók egyre gyakrabban a városközpontokon kívül, a lakóhelyükhöz közelebb zajlanak.
A több mint 500 felsővezető bevonásával készült felmérés szerint a megkérdezettek kétharmada (68%) gyakrabban vesz részt üzleti ebédeken, mint két évvel ezelőtt, a 25–34 éves korosztály körében pedig ez az arány eléri a 80%-ot. Az adatok azt mutatják, hogy a millenniumi és Z generációs vezetők különösen nagyra értékelik a személyes találkozók jelentőségét a hibrid munkavégzés korszakában.
Az IWG kutatása szerint az üzleti ebéd ma már nem kizárólag a belvárosi üzleti negyedek kiváltsága. A vezetők négyötöde (80%) ma már inkább a külvárosokban vagy a lakóhelyükhöz közeli körzetekben szervez ilyen találkozókat, amit a rugalmas, helyi irodai megoldások elterjedése is elősegít – hiszen ezek csökkentik az ingázás szükségességét.
Az OpenTable adatai szerint szerdánként 10%-kal többen ülnek éttermi asztalhoz, mint egy évvel korábban, ezen a napon mutatkozott a legnagyobb növekedés a hét összes napja közül**. Ez összhangban áll az IWG irodahasználati statisztikáival is, amelyek alapján a szerdán használják legtöbben a professzionális munkatereket.
A kutatás szerint az üzleti vezetők havonta átlagosan négy és fél üzleti ebéden vesznek részt, és közel tízből heten (69%) úgy vélik, ezek kulcsfontosságúak az üzletkötések szempontjából, míg 82% szerint érezhetően hozzájárulnak az üzleti eredményekhez.
A technológia által egyre inkább meghatározott világban a vezetők 87%-a tartja elengedhetetlennek a személyes találkozókat. Az ebédek jellege is megváltozott: 81% szerint a találkozók ma már szűkebb körben történnek és koncentráltabbak, szemben a járvány előtti nagyobb létszámú találkozókkal.
Mark Dixon, az International Workplace Group alapítója és vezérigazgatója így fogalmazott: „A kutatásunk azt mutatja, hogy az üzleti ebéd él és virul, és továbbra is kulcsszerepet játszik a szakmai kapcsolatok építésében és erősítésében. Akárcsak maga az iroda, ez a gyakorlat sem tűnt el – csak átalakult. Az üzleti találkozók és a kapcsolatépítés egyre inkább a külvárosokban, a helyi közösségek központjában, az emberek lakóhelyéhez közel zajlik.”
* A kutatást a Mortar végezte 2025 májusában, 500 üzleti vezető bevonásával. A Mortar tagja a Market Research Society-nek (MRS), és az MRS alapelveinek megfelelően jár el.
**Az OpenTable 2025 trendfigyelő jelentése: https://www.opentable.co.uk/c/top-restaurants/dining-trends/
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade Airlines járatai leszálltak – fotók és videók
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >GfK tanulmány: Így változott az európai kereskedelmi vásárlóerő 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Négynapos hosszú hétvégével indul az ünnepi időszak – október 23-án zárva lesznek az üzletek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >