Újra nagyot nőtt a tévéreklámköltés
Tizenkétmilliárd forint felett mozgott a tea éves piaca a legutóbbi két kumulált évben. Érték szempontjából stagnálást, mennyiséget tekintve 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe 2015. február–2016. januárban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
Ha a bolttípusok súlyát nézzük, a korábbi stabil helyzet után sok változás történt.
Csökkent ugyanis 2, illetve 1 százalékponttal a legnagyobb, 2500 négyzetmétert meghaladó, mellettük pedig a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletek értékben mért piaci részesedése: előbbié 31, utóbbié 5 százalékra.
Emelkedett viszont 1-1 százalékponttal a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mellett az 51–200 négyzetméteres hagyományos boltoké: 35 és 22 százalékra.
Változatlanul 7 százalék maradt a 201–400 négyzetméteres üzletek részaránya.
Teánál a gyártói márkák 84 százalékkal részesedtek az értékben mért kiskereskedelmi forgalomból tavaly is, és azelőtt egy évvel is.
Tévéreklámra a vállalatok mintegy 5 milliárd forintot költöttek tavaly, listaáron. 24 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy ennél alacsonyabb a listaáras költés, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket szoktak adni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >