Újra nagyot nőtt a tévéreklámköltés
Tizenkétmilliárd forint felett mozgott a tea éves piaca a legutóbbi két kumulált évben. Érték szempontjából stagnálást, mennyiséget tekintve 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe 2015. február–2016. januárban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
Ha a bolttípusok súlyát nézzük, a korábbi stabil helyzet után sok változás történt.
Csökkent ugyanis 2, illetve 1 százalékponttal a legnagyobb, 2500 négyzetmétert meghaladó, mellettük pedig a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletek értékben mért piaci részesedése: előbbié 31, utóbbié 5 százalékra.
Emelkedett viszont 1-1 százalékponttal a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mellett az 51–200 négyzetméteres hagyományos boltoké: 35 és 22 százalékra.
Változatlanul 7 százalék maradt a 201–400 négyzetméteres üzletek részaránya.
Teánál a gyártói márkák 84 százalékkal részesedtek az értékben mért kiskereskedelmi forgalomból tavaly is, és azelőtt egy évvel is.
Tévéreklámra a vállalatok mintegy 5 milliárd forintot költöttek tavaly, listaáron. 24 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy ennél alacsonyabb a listaáras költés, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket szoktak adni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >