Újra lendületben a rendezvénypiac – 78,4 milliárdos árbevételt ért el a vállalati eseménymarketing szegmens 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei március 27-én közös konferencián mutatták be a hazai média- és kommunikációs piac 2024-es költési adatait. A bemutatott számok szerint a vállalati eseménymarketing piac árbevétele 2024-ben elérte a 78,4 milliárd forintot, ami 4,3%-os növekedést jelent az előző évhez képest – jelentette be Rókusfalvy Gábor, a Roxer Kommunikációs Kft. ügyvezetője, a MaReSz alelnöke a Turizmus.com cikke szerint
A szektor teljesítménye különösen annak fényében figyelemre méltó, hogy 2023-ban – a Covid-korlátozások teljes feloldását követő első évben – már 75,5 milliárdos rekordbevétel született, ami akkor 23%-os növekedést jelentett 2022-höz képest. A mostani bővülés tehát azt jelzi: a piac visszaállt a normál növekedési pályára, és stabilizálódott a járványidőszak után.
A személyes élmény értéke egyre nő
A vállalati rendezvények és események iránti igény továbbra is erősödik – sőt, a legfrissebb nemzetközi előrejelzések szerint 2025-ben a személyes találkozások szerepe tovább növekszik. Az európai rendezvényszervezők 82%-a már most úgy nyilatkozott, hogy jövőre olyan hibrid vagy teljesen személyes jelenlétet igénylő eseményeket tervez, amelyek a közvetlen kapcsolatépítést helyezik előtérbe.
„A nemzetközi rendezvénypiaci trendeket figyelve lépést kell tartanunk az új élménytrendekkel, különös tekintettel a fenntarthatóságra, a digitalizációra, az élményalapú eseményekre és az inkluzivitásra – ezek lesznek a rendezvényágazat fókusztémái 2025-ben” – hangsúlyozta Rókusfalvy Gábor.
Mit tartalmaz az eseménymarketing piac száma?
A MaReSz módszertana szerint számolt iparági becslés a top 50 rendezvényszervező ügynökség (köztük a MaReSz 26 tagügynöksége) látható adataira támaszkodik. Az MRSZ kommunikációs tortájának B2B rendezvénypiacot érintő szelete a következő eseménytípusokat tartalmazza:
-
külső és belső vállalati rendezvények,
-
ügyfélpartik, consumer események,
-
partnertalálkozók, sales konferenciák,
-
lojalitási rendezvények, fesztiválszponzorációk,
-
csapatépítők, dolgozói tréningek,
-
vállalati családi napok és kiállítási megjelenések.
Nem tartalmazza viszont a konferenciaszervezők szakmai eseményeit, állami vagy politikai rendezvényeket, incentive eseményeket, valamint zenei, sport- és magánrendezvényeket.
A Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) az elmúlt években kiemelt figyelmet fordított arra, hogy megbízható, összehasonlítható és a kommunikációs iparági trendekbe illeszthető adatokkal szolgáljon a piac számára. Az idei számok is azt bizonyítják: a rendezvénypiac nemcsak túlélte a válságot, hanem újra dinamikusan fejlődik, és kulcsszerepet játszik a vállalati kommunikációs stratégiákban.
Kapcsolódó cikkeink
2024-ben végre reálértéken is növekedési pályára állt a kommunikációs iparág
A 2024. évi MRSZ Médiatorta 384,4 Mrd Ft, az MRSZ…
Tovább olvasom >Tisztújító MaReSz-rendezvény
A szervezet idén 5. alkalommal megtartott, egész napos EventTouch rendezvényszakmai eseményének…
Tovább olvasom >Átalakulóban a hazai rendezvénypiac: csillagászati jegyárak, szűkülő célközönség, fókuszban az élmény és a digitalizáció
Turbulens éveken van túl a rendezvényipar, amely nemcsak hazánkban, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Flórián László irányítja áprilistól a Praktikert
Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos…
Tovább olvasom >A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >