Újra lendületben a rendezvénypiac – 78,4 milliárdos árbevételt ért el a vállalati eseménymarketing szegmens 2024-ben

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 03. 31. 10:43

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei március 27-én közös konferencián mutatták be a hazai média- és kommunikációs piac 2024-es költési adatait. A bemutatott számok szerint a vállalati eseménymarketing piac árbevétele 2024-ben elérte a 78,4 milliárd forintot, ami 4,3%-os növekedést jelent az előző évhez képest – jelentette be Rókusfalvy Gábor, a Roxer Kommunikációs Kft. ügyvezetője, a MaReSz alelnöke a Turizmus.com cikke szerint

A szektor teljesítménye különösen annak fényében figyelemre méltó, hogy 2023-ban – a Covid-korlátozások teljes feloldását követő első évben – már 75,5 milliárdos rekordbevétel született, ami akkor 23%-os növekedést jelentett 2022-höz képest. A mostani bővülés tehát azt jelzi: a piac visszaállt a normál növekedési pályára, és stabilizálódott a járványidőszak után.

A személyes élmény értéke egyre nő

A vállalati rendezvények és események iránti igény továbbra is erősödik – sőt, a legfrissebb nemzetközi előrejelzések szerint 2025-ben a személyes találkozások szerepe tovább növekszik. Az európai rendezvényszervezők 82%-a már most úgy nyilatkozott, hogy jövőre olyan hibrid vagy teljesen személyes jelenlétet igénylő eseményeket tervez, amelyek a közvetlen kapcsolatépítést helyezik előtérbe.

„A nemzetközi rendezvénypiaci trendeket figyelve lépést kell tartanunk az új élménytrendekkel, különös tekintettel a fenntarthatóságra, a digitalizációra, az élményalapú eseményekre és az inkluzivitásra – ezek lesznek a rendezvényágazat fókusztémái 2025-ben” – hangsúlyozta Rókusfalvy Gábor.

Mit tartalmaz az eseménymarketing piac száma?

A MaReSz módszertana szerint számolt iparági becslés a top 50 rendezvényszervező ügynökség (köztük a MaReSz 26 tagügynöksége) látható adataira támaszkodik. Az MRSZ kommunikációs tortájának B2B rendezvénypiacot érintő szelete a következő eseménytípusokat tartalmazza:

  • külső és belső vállalati rendezvények,

  • ügyfélpartik, consumer események,

  • partnertalálkozók, sales konferenciák,

  • lojalitási rendezvények, fesztiválszponzorációk,

  • csapatépítők, dolgozói tréningek,

  • vállalati családi napok és kiállítási megjelenések.

Nem tartalmazza viszont a konferenciaszervezők szakmai eseményeit, állami vagy politikai rendezvényeket, incentive eseményeket, valamint zenei, sport- és magánrendezvényeket.

A Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) az elmúlt években kiemelt figyelmet fordított arra, hogy megbízható, összehasonlítható és a kommunikációs iparági trendekbe illeszthető adatokkal szolgáljon a piac számára. Az idei számok is azt bizonyítják: a rendezvénypiac nemcsak túlélte a válságot, hanem újra dinamikusan fejlődik, és kulcsszerepet játszik a vállalati kommunikációs stratégiákban.

Kapcsolódó cikkeink