Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy
Országos médiakampányt indít a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy népszerűsítése érdekében az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közreműködésével. A kommunikációs kampányt több nagyívű fejlesztés, például online pályázati rendszer létrehozása és az információs felületek megújítása előzte meg az elmúlt hónapokban. Az újítások eredményeit és a KMÉ-védjegy alapértékeit teszi most mindenki számára láthatóvá az októberben induló médiakampány.
Folyamatosan és dinamikus fejlődik a KMÉ-védjegyrendszer. Mostanra három termékkörön belül tizenkilenc kategóriában pályázhatnak a védjegyre az élelmiszerelőállítók és forgalmazók. Elkészült a pályázást támogató informatikai rendszer, alapjaiban megújult a KMÉ weboldala, továbbá új kommunikációs csatornák is indultak.
Erdős Norbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kiemelte, a KMÉ-védjegyrendszer kiválóságát mindennél ékesebben bizonyítja, hogy kiérdemelte a nemzeti minőségrendszerként való elismerést. Ehhez az „átlagos” védjegyekkel szemben előírtnál lényegesen szigorúbb hazai és uniós feltételrendszernek kellett megfelelnie. Biztosak lehetünk benne, hogy ha KMÉ-védjegyes terméket választunk, a minőség mellett döntünk – hangsúlyozta az államtitkár.
Oravecz Márton, a Nébih elnöke a kampány indulása kapcsán elmondta, büszke rá, hogy a KMÉ mögött – a garancia garanciájaként – a Nébih szakértelme áll. Az elnök szerint egyedülálló az a szakmaközi összefogás is, amit a KMÉ-védjegyrendszer révén sikerült elérni: hatósági, szakmai és tudományos szereplő együtt határozzák meg a minőség fokmérőjét. Mindez pedig egyértelmű biztosíték arra, hogy valóban csak azok a termékek nyerhessék el a KMÉ-védjegyeket, amelyek méltók rá, bírnak valamilyen többlet értékkel piaci társaikhoz képest.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, a kampány célja, felhívják a vásárlók figyelmét a tudatos vásárlás fontosságára. A KMÉ védjegyes áruk megvásárlásával nemcsak megbízható minőségű, ellenőrzött alapanyagokból készült terméket vásárolnak, hanem hozzájárulnak az ezeket előállító vállalkozások fejlődéséhez, munkahelyteremtéséhez is. Az AMC november elejéig tartó kampányában nyomtatott és elektronikus sajtómegjelenésekkel, országos televízió- és rádiócsatornákon és közösségi média felületeken népszerűsíti a védjeggyel ellátott termékeket.
A KMÉ célja a pályázható termékkörök folyamatos bővítése, ezzel lehetőséget adva a különböző élelmiszeripari területek gyártóinak és márkatulajdonosainak termékeik kiválóságainak tanúsítására. A tejtermékek után a húskészítményekre kerül a „KMÉ fókusza”, de további termékkörökben (például száraztészta, tyúktojás) is várható bővülés. A következő Termékmustrán pedig a virslik kapják a főszerepet.
A lehetőségek bővülésével pedig arányosan nő a pályázási kedv is, így a vásárlók egyre több KMÉ-védjegyes termékkel találkozhatnak a boltok polcain.
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >Magyar termékeket is beválogattak a leginnovatívabbak közé a SIAL Párizson
Hazai halból készült, extra proteintartalmú halchips, sárgabarackmaglisztből készült csokoládé, gyömbérrel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >