Újra gyártják az Oreót a frontvonal mellett
A Mondelez International bejelentette, hogy újraindítja az Oreo kekszek gyártását Ukrajnában. Ez a lépés két évvel azután következik, hogy az ország keleti részén található trosztyaneci üzemük súlyos károkat szenvedett az orosz invázió során.
A trosztyaneci gyár, amely tavaly már részlegesen újra megnyitotta kapuit a csokoládék gyártására, most teljesen újjáépült. A Mondelez kiemelte, hogy az ukrán üzemben készülő Oreo kekszeket és egyéb csokoládé termékeket nem exportálják a szomszédos Oroszországba. Ezzel is tiszteletben tartva a jelenlegi geopolitikai helyzetet.
A vállalatnak jelenleg három gyára működik Oroszországban, ahol helyi értékesítést folytatnak annak ellenére, hogy többek között dolgozók és befektetők bojkottálják, és a tevékenységük leállítására szólítanak fel. A Mondelez 2023 végére önállóvá tette oroszországi üzletágát, és az év elején új vezetőséget is kinevezett Európában, beleértve Oroszországot is.
A Mondelez riválisa, a Nestle szintén folytatja a termékek értékesítését Oroszországban, mivel az élelmiszerek nem esnek nemzetközi szankciók alá. Amíg a trosztyaneci üzem javítása zajlott, a Mondelez importálta termékeit Ukrajnába. Mostanra azonban az ukrán gyárból származó termékek nemcsak a hazai piacon, hanem Grúziába és Kazahsztánba is eljutnak, ellentétben a korábbi gyakorlattal, amikor az oroszországi gyárak látták el ezeket a piacokat.
Az Oreo, amely a Mondelez egyik legnagyobb márkája, tavaly körülbelül 4 milliárd dolláros árbevételt generált. A vállalat további népszerű márkái között szerepelnek a Milka és a Cadbury csokoládék, valamint számos helyi márkájú sütemény és keksz. Ez a lépés nemcsak a vállalat helyreállítását és növekedését jelzi, hanem azt is, hogy a Mondelez elkötelezett amellett, hogy fenntartsa és bővítse globális jelenlétét az ételiparban.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Az AI-jal igyekszik személyre szabni a marketinget a Mondelēz
Új platformot indít a Mondelēz, amellyel célja globális marketingképességeinek javítása…
Tovább olvasom >Kínában terjeszkedik a Mondeléz International
A többek között az Oreo és a Philadelphia márkákról ismert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >