Újra gyártják az Oreót a frontvonal mellett
A Mondelez International bejelentette, hogy újraindítja az Oreo kekszek gyártását Ukrajnában. Ez a lépés két évvel azután következik, hogy az ország keleti részén található trosztyaneci üzemük súlyos károkat szenvedett az orosz invázió során.
A trosztyaneci gyár, amely tavaly már részlegesen újra megnyitotta kapuit a csokoládék gyártására, most teljesen újjáépült. A Mondelez kiemelte, hogy az ukrán üzemben készülő Oreo kekszeket és egyéb csokoládé termékeket nem exportálják a szomszédos Oroszországba. Ezzel is tiszteletben tartva a jelenlegi geopolitikai helyzetet.
A vállalatnak jelenleg három gyára működik Oroszországban, ahol helyi értékesítést folytatnak annak ellenére, hogy többek között dolgozók és befektetők bojkottálják, és a tevékenységük leállítására szólítanak fel. A Mondelez 2023 végére önállóvá tette oroszországi üzletágát, és az év elején új vezetőséget is kinevezett Európában, beleértve Oroszországot is.
A Mondelez riválisa, a Nestle szintén folytatja a termékek értékesítését Oroszországban, mivel az élelmiszerek nem esnek nemzetközi szankciók alá. Amíg a trosztyaneci üzem javítása zajlott, a Mondelez importálta termékeit Ukrajnába. Mostanra azonban az ukrán gyárból származó termékek nemcsak a hazai piacon, hanem Grúziába és Kazahsztánba is eljutnak, ellentétben a korábbi gyakorlattal, amikor az oroszországi gyárak látták el ezeket a piacokat.
Az Oreo, amely a Mondelez egyik legnagyobb márkája, tavaly körülbelül 4 milliárd dolláros árbevételt generált. A vállalat további népszerű márkái között szerepelnek a Milka és a Cadbury csokoládék, valamint számos helyi márkájú sütemény és keksz. Ez a lépés nemcsak a vállalat helyreállítását és növekedését jelzi, hanem azt is, hogy a Mondelez elkötelezett amellett, hogy fenntartsa és bővítse globális jelenlétét az ételiparban.
Kapcsolódó cikkeink
A Milka csokoládék kisebbek lesznek a kakaó drágulása miatt
A csokoládék gyártásában világszerte érezhető változások zajlanak, mivel a kakaó…
Tovább olvasom >A Hershey felvásárlásának lehetőségét vizsgálja a Mondelez
A Mondelēz International a Hershey csokoládégyártó felvásárlását fontolgatja, amivel a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >