Újra Fairtrade minősítésű a Sainsbury’s saját márkás teája
A Sainsbury’s bejelentette, hogy ismét Fairtrade minősítést kap saját márkás feketetea-választéka, köztük a Red Label termékcsalád.
Még idén visszakerül a Fairtrade logó a Sainsbury’s saját márkás teáinak csomagolására. Az erről szóló döntés évente több mint 1 millió font (1,34 millió USD) Fairtrade Prémium kifizetést generálhat a teatermelők és munkások számára – számolt be a Grocery Gazette.
A Fairtrade Prémium az a garantált minimumár feletti többlet, amelyet a beszállító termelőcsoportok közösségi beruházásokra – például oktatásfejlesztésre, egészségügyi ellátásra, gyermekgondozásra, illetve a klímaváltozáshoz való alkalmazkodást segítő projektekre – fordítanak.
A brit kiskereskedelmi lánc 2017-ben hagyta el a Fairtrade minősítést, hogy saját „Fairly Traded” kezdeményezését tesztelje, amely 2022-ben lezárult. A Fairtrade minősítéshez való visszatérésével a Sainsbury’s várhatóan az Egyesült Királyság legnagyobb Fairtrade teakereskedője lesz.
Ruth Cranston, a vállalat fenntarthatósági igazgatója szerint a vásárlók így biztosak lehetnek abban, hogy döntésükkel hozzájárulnak a termelők megfelelő díjazásához és életkörülményeik javításához.
A Fairtrade Foundation partnerségi igazgatója, Kerrina Thorogood a Sainsbury’s-t követendő példaként állította a többi áruházlánc elé, arra buzdítva őket, csatlakozzanak az olyan Fairtrade-támogató kiskereskedőkhöz, mint az M&S, a Co-op és a Waitrose.
Kapcsolódó cikkeink
Royal Mail-lel együttműködve csomagautomatákkal bővíti szolgáltatásait a brit Co-op
A Co-op az első brit kényelmi üzletlánc, amely új csomagautomata-hálózat…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Meginduló piac, változó fogyasztói térképen
A fogyasztói optimizmus erősödik, a volumenek lassan visszatérnek – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >