Újra Fairtrade minősítésű a Sainsbury’s saját márkás teája

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 05. 08. 09:25

A Sainsbury’s bejelentette, hogy ismét Fairtrade minősítést kap saját márkás feketetea-választéka, köztük a Red Label termékcsalád.

Még idén visszakerül a Fairtrade logó a Sainsbury’s saját márkás teáinak csomagolására. Az erről szóló döntés évente több mint 1 millió font (1,34 millió USD) Fairtrade Prémium kifizetést generálhat a teatermelők és munkások számára – számolt be a Grocery Gazette.

A Fairtrade Prémium az a garantált minimumár feletti többlet, amelyet a beszállító termelőcsoportok közösségi beruházásokra – például oktatásfejlesztésre, egészségügyi ellátásra, gyermekgondozásra, illetve a klímaváltozáshoz való alkalmazkodást segítő projektekre – fordítanak.

A brit kiskereskedelmi lánc 2017-ben hagyta el a Fairtrade minősítést, hogy saját „Fairly Traded” kezdeményezését tesztelje, amely 2022-ben lezárult. A Fairtrade minősítéshez való visszatérésével a Sainsbury’s várhatóan az Egyesült Királyság legnagyobb Fairtrade teakereskedője lesz.

Ruth Cranston, a vállalat fenntarthatósági igazgatója szerint a vásárlók így biztosak lehetnek abban, hogy döntésükkel hozzájárulnak a termelők megfelelő díjazásához és életkörülményeik javításához.

A Fairtrade Foundation partnerségi igazgatója, Kerrina Thorogood a Sainsbury’s-t követendő példaként állította a többi áruházlánc elé, arra buzdítva őket, csatlakozzanak az olyan Fairtrade-támogató kiskereskedőkhöz, mint az M&S, a Co-op és a Waitrose.

Kapcsolódó cikkeink