Újra erősödött a sör piaci pozíciója
Egy liter sör mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 2009. szeptember–októberben 311 forintot ért el. 2010. szeptember–októberben ez az árszínvonal nem változott, 2011 ugyanezen periódusában pedig a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe 310 forintot állapított meg.
Értékben a sör kiskereskedelmi eladása 5 százalékkal emelkedett 2011. január–október során, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva. Az éves piac így több mint 100 milliárd forintot tesz ki. Mennyiséget tekintve szintén plusz 5 százalékot regisztráltunk. Az éves kiskereskedelmi sörforgalom ezzel meghaladja a 3,5 millió hektolitert.
A dobozos kiszerelés dominanciája tovább erősödött az elmúlt tíz hónapban – nagyrészt az üvegesek kárára –, így a mennyiségi eladások már több mint 70 százalékáért felelnek.
A műanyag palackok forgalma enyhén visszaesett, a mennyiségi részarányuk 5 százalék alatt van.
A hagyományos élelmiszerboltok korábbi csökkenése megállt. Hasonlóan a 2010. január–októberi időszakhoz, az elmúlt egy évben a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek mennyiségben mért piaci részaránya továbbra is 37 százalék.
Az üzlettípusok piaci részesedése nagyjából stabil.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >