Magazin: Újra díjaztuk a tavalyi év kiemelkedő promócióit
Idén 13. alkalommal került megrendezésre a Trade magazin szervezésében az „Év legsikeresebb promóciója” verseny díjátadója és konferencianapja. Az idei megmérettetésre 6 kategóriában érkeztek pályázatok az FMCG-piac szereplőitől, és négy különdíjat is kihirdetett a 11 tagú szakmai zsűri. A Kantar Hoffmann piackutató által 4 fókuszcsoportban történt vizsgálatok eredménye után április 29-én derült fény a díjazottakra. Az ünnepélyes díjátadó eseményt hagyományosan idén is egész napos online szakmai program kísérte.
Közel 200 fő regisztrált és követte az online eseményt, ami ékesen mutatja a promóciók iránti felfokozott érdeklődést a fogyasztók és a szakma irányából is.
Online, edukáció és rutin
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője bevezetőjében összefoglalta a promócióverseny 13 éve alatt a fogyasztók hozzáállásában tapasztalt változásokat.
A válság körüli években a fogyasztók minden apróságnak, akciós kezdeményezésnek örültek, de az „üveggyöngy-effektust” hamar felváltotta az egyre nagyobb elvárásokat támasztó, egyre tudatosabb és kritikusabb vásárlói attitűd. A pandémia alatt azonban megnyugodtak a kedélyek, újra elkezdtek a vásárlók örülni a promócióknak, amelyektől elvárják az edukációt és a szórakoztatást. Kedveltek az azonnali ajándékok, kuponok, a nagy nyerési eséllyel kecsegtető kisebb nyeremények, de a nagy főnyeremény is, ha azt egyénileg lehet kiválasztani, tehát érdemes továbbra is nyereménypiramisban gondolkozni. Előkerültek az akciófanatikusok is, akik szerencsevadászként kutatják a kevesebb résztvevőt sejtető, így nagyobb nyerési eséllyel kecsegtető promóciókat. Egyre elfogadottabb az online promóció, ami a kényszerű otthonlétben egyfajta szórakozási lehetőséget jelent, sőt többen szívesen folytatnák valamilyen személyes feladattal, szabadulószobához hasonló fizikai aktivitással is a játékot.
Promóciók a vásárlók szemével
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója a verseny kvalitatív kutatási eredményeit mutatta be, általánosítva a fókuszcsoportokon hallottakat. Kitért a vásárlók kettős viszonyulására és a mögöttes okokra is. Az előadás részletes anyaga lapunk 177–178. oldalán olvasható.
Tolnai Gábor a előadásában áttekintette a pályamunkák erősségeit és a fogyasztók fejlesztési javaslatait is.
Screvo – A nyereményjátékok új generációja
Tóth Péter, a Screvo társtulajdonosa egy alapjaiban új megközelítésű digitális promóciós rendszert mutatott be a résztvevőknek, amely pont a konferencia napján indult el 6 új aktivitással.
Bevezetésében Tóth Péter részletesen elemezte, hogy miért nem működhet egy átlagos nyereményjáték. Legtöbben a regisztráció hosszadalmasságát, a blokkok megőrzésének fájdalmát nehezményezik, ugyanakkor hiányolják az azonnali visszajelzést, illetve az élményfaktort és az interakciót, aminek hiányában a 35 évnél fiatalabbakat szinte lehetetlen megszólítani. A kevés nyertes mellett a sok „nem nyert” üzenetet kapó fogyasztó elveszti lelkesedését, pedig nekik is lehetne edukációs, érdekességeket tartalmazó üzeneteket küldeni. Mindezekre a problémákra kínál leleményes és újszerű megoldást a Screvo.
A márkánkénti regisztrációt egy egyszeri regisztrációval váltják fel, mely a különböző márkákhoz kapcsolódó játéknál már automatikusan működik. A blokkok az alkalmazáson belül befotózhatók, így további őrizgetésükre már nincs szükség. Rendszerükben az AP-kód mellett lehetőség van a csomagolásban lévő kódot vagy akár az online számla sorszámát is a beazonosításhoz használni.
A Screvo egy kötöttségek nélküli, digitális kaparós játék, amely a vásárlók megismerésére is lehetőséget biztosít. Azért választották a kaparós típusú játékokat, mert Magyarországon a lottó után a kaparós sorsjegy a második legkedveltebb szerencsejáték. Fontos szempont a Screvonál, hogy a kaparós játék kreatív képanyaga aktívan kapcsolódjon az adott márkához, erősítse a promóciós üzenetet, legyen bevonó, szórakoztató és interaktív. Szerintük a fő fókuszt át kell helyezni a „vesztesekre”, mivel ők adják a játékosok 95%-át. Éppen ezért, felhagytak az eddig megszokott „sajnos, most nem nyert” kommunikációval. Helyette a pozitív termék- vagy márkaélmény nyújtására törekednek, amihez saját játékot, illetve egyedi micro-achievement rendszert is kínálnak a felhasználóknak. A játékkal járó 3-4 másodperces izgalom és figyelem pedig igazi mini dopaminlöketként hat a felhasználókra, így növelve a folyamatos visszatérés esélyét.
A Screvo a nyereményjátékok megreformálását tűzte zászlajára, ám nem felejti el a 2 alappillért se: az adatgyűjtést és vásárlásösztönzést. Elmondásuk szerint a hagyományos microsite-okhoz képest jóval több adatot mérnek és elemeznek. A nyereményjátékban részt vevő termékek forgalmának növelésére pedig külön funkciókat fejlesztettek (gyűjtögető mód, vigaszág), melyeket digitális jutalmakkal és extra játéklehetőségekkel vérteztek fel, hogy minél csábítóbban hassanak a felhasználókra/vásárlókra.
Digitális reklámújságkampányok
Orbán Tímea, az Offerista Group ügyvezetője a digitális reklámújságok új generációját, a Discover felületet mutatta be, amely jól kiegészítheti a nyomtatott változatot. Előny, hogy az online megjelenítés rugalmasan változtatható, a sokat kattintott termékek előre sorolhatók, az esetlegesen kifogyó termékek pedig hátra tehetők vagy törölhetők. A termékek könnyen szortírozhatók, kategória, téma vagy más szempontok alapján. A tartalom jól integrálható banner- vagy videómegjelenéssel is. A vásárlók pedig megjelölhetik a nekik tetsző termékeket bookmarkkal.
Az újítások hatására a termékengagement 47%-kal nőtt, és az olvasási idő is hosszabb lett. A több elérési pont biztosítása érdekében 8 másik portállal is együttműködnek, így a kampányokat már hálózatos módon meg tudják jeleníteni. A fejlesztések tovább folynak, hogy a megrendelők és a vásárlók igényeit egyre inkább kiszolgálják.
Jogi csapdák és megoldások
Dr. Bitai Zsófia ügyvéd, a CLM Bitai&Partners Ügyvédi Iroda képviseletében arra mutatott rá, hogy a promóció és a CSR-jellegű tevékenység is reklámnak minősül, így a reklámjog hatálya alá tartozik. A jogszabályi feltételeket be kell tartani, különben komoly büntetések is adódhatnak. A jogalkotó szándéka a vásárló, különösen az érzékeny fogyasztói csoportok védelme, a megtévesztés és az agresszió megakadályozása, büntetése. Ilyen csoportok lehetnek például a gyerekek, a fogyni vágyók, az idősek, a betegek. Kiemelten ellenőrzött terület például az étrend-kiegészítő készítményekre vonatkozó kommunikáció.
Dr. Bitai Zsófia prezentációjában kitért a gazdasági reklám és a reklámozó fogalmára és a reklámjogi jogsértésekre. Kiemelte, hogy „a vállalkozás a GVH felhívására a reklámállítás valóságát igazolni köteles. Ha nem tesz eleget ennek a kötelezettségnek, úgy kell tekinteni, hogy valótlan a reklámállítás.” Ezután az ügyvédnő részletesen elmondta, mit szükséges feltüntetni egy promóciós eszközön, illetve milyen buktatókat rejthet egy-egy téves megfogalmazás. A jogszabály szerint minden lényeges, a fogyasztói döntés befolyásolására alkalmas információt meg kell jeleníteni és a nyereményjátékszabályzatot, valamint az adatvédelmi tájékoztatót sem szabad elfelejteni. Célszerű mindezt egy honlapon vagy mikrosite-on összegyűjteni és a linket mindenhol feltüntetni.
Az előadó szemléletes példákkal illusztrálta a „garantált nyeremény” és a „készlet erejéig” fogalmak egymásnak való ellentmondását és a nyertes kiválasztásának részletezésének szükségességét. Egy-egy büntetési tételt is megemlített, ami a promóció időszakában elért nettó forgalom vagy a reklámkampány költsége százalékában kerülhet meghatározásra. Az influenszerek szerepét is kiemelte, és hangsúlyozta, hogy a szponzorálás tényét mindig jelezni kell. Arra is felhívta a figyelmet, hogy az „Adatvédelmi szabályzat” elfogadását kifejezett hozzájárulással, pl. tick boksz bejelölésével kell jelezni. //
Online/digitális kategória, ARANYÉREM:
Auchan Magyarország Kft. – „Támogasd a hősöket” Bizalompont-adományozási Program
Az Auchan Magyarország „Támogasd a hősöket” névvel adományozási akciót indított az Országos Mentőszolgálat javára, hogy ráirányítsa a figyelmet a mentők járványhelyzetben nyújtott emberfeletti teljesítményére és megköszönje azt. Először a vállalat tette meg a felajánlását, majd vásárlóit is arra biztatta, hogy csatlakozzanak hozzá.
Az adományozási folyamat egy, az Auchan által fejlesztett digitális megoldás volt, amelyhez a Bizalomkártya Programjukat használták. Az akció során a Bizalomkártyával rendelkező vásárlókat arra kérték, hogy álljanak az Auchan 10 millió Bizalompontos céges adománya mellé, és saját Bizalompont-egyenlegükből ők is ajánljanak fel tetszőleges összeget a Bizalomkártya Program honlapján. A vállalat célja az volt, hogy jó példával elöl járva bevonja a vásárlóit is az adományozásba, és velük összefogva támogassák a szervezetet.
A vásárlók az összegyűjtött hűségpontjaik felajánlásával nyújthattak segítséget az Országos Mentőszolgálat munkatársai számára egy különösen nehéz időszakban. Az adományozás online, pár kattintás segítségével gyorsan és biztonságosan történt. Az Auchan biztosította a feltételeket ahhoz, hogy a felajánlott Bizalompontok eljussanak a mentőkhöz, továbbá segítséget nyújtott az Országos Mentőszolgálatnak a pontok felhasználásában is. //
Online/digitális kategória, EZÜSTÉREM:
Auchan Magyarország Kft. – Nyerj egy új Toyota Yarist digitális kuponjaiddal – nyereményjáték
Az Auchan a hűségkártyával rendelkező vásárlói számára hirdetett nyereményjátékot, amelynek a fődíja egy új Toyota Yaris volt.
Az Auchan 2020 februárjában indította el a digitális kuponjait, amelyeket a vásárlók pár egyszerű kattintással aktiválhattak. Ezek után, már nem is kellett mást tenniük, mint használni a Bizalomkártyájukat a vásárlás során, és már élvezhették is a digitális kedvezményeket. A digitális kuponokkal a vállalat személyre szabott és vonzó ajánlatokat tud kínálni a vásárlói számára, ami nemcsak egyszerűbbé és gyorsabbá teszi a vásárlást, de az extra kedvezmények révén további megtakarítási lehetőséget is biztosít. A vásárlók abban a reményben végezték el a napi bevásárlásaikat, hogy ezáltal egy értékes autót is nyerhetnek.
Előnyt jelentett az is, hogy a játékban való részvétel meglehetősen egyszerű volt: A már hűségkártyával rendelkező vásárlók egy könnyített regisztrációval tudtak nevezni a játékba, a személyes adatok megadása esetükben nem volt szükséges, hiszen a programba történő regisztráció során már megadták.
A játékba egyszerűen csatlakozhatott az is, aki még nem rendelkezett hűségkártyával. Számukra az Auchan biztosította azt a lehetőséget, hogy egy új kártyával történő regisztráció után, azonnal felhasználható digitális kuponkedvezmények várták őket, melyekkel könnyen és gyorsan tudtak részt venni a játékban. //
Élelmiszer kategória, ARANYÉREM:
MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. és a Tricky Communications Kft. kreatív ügynökség – Magyar Termék Felfedező promóció!
A Magyar Termék Felfedező nyereményjátéka egy termékvásárláson alapuló promóciós aktivitás volt. A kampány legfőbb célja az eladásösztönzés mellett a Magyar Termék védjegy-kategóriák és az azokkal rendelkező termékek népszerűsítése volt a nyereményjátékban részt vevő játékosok számára. A promóció nagy érdeklődésnek örvendett a vírushelyzet okozta nehézségek ellenére is, így 2 etapban rendezték meg (12 és 21 hetes időtartamokban): az elsőt 2020 tavaszán 6 résztvevő márkával (Abonett, Bábolna Bio, Europe Gastro, Gyermelyi, Hajnal Húskombinát, Sofidel Hungary) és csaknem 130 db termékkel, 2020 augusztusában pedig folytatták 8 márkával (CERES, Detki Keksz, Gyulahús, Hajnal Húskombinát, Savencia F&D, Sofidel Hungary, Szerencsi Bonbon, U és U) és csaknem 230 db termékkel.
A résztvevők szerették a kaparós sorsjegyekkel és izgalmas, dinamikus weboldallal működő kampányt, amely sikerrel szólította meg a fiatalabbakat is. A vásárlók minden megye lekaparásával növelték nyerési esélyüket, már egy játék tárgynyereményt érhetett, a főnyeremény pedig egymillió forint volt. Azok a fogyasztók azonban, akik 3 különféle márkától vásároltak legalább 1-1 terméket, részt vettek a különdíj sorsolásán is, amely mindkét promócióban egy egyedi tervezésű Csepel kerékpár volt.
Aki nem nyert, az is érdekes információkat olvashatott egy-egy megyéről vagy az ott található márkáról, így a program edukatív lába is érvényesült. //
Élelmiszer kategória, TMK-KÜLÖNDÍJ:
Eisberg Hungary Kft. – Együtt alkottuk meg Az Ország Salátáját!
A magyar salátafogyasztók alkothatták meg Az Ország Salátáját, amelynek az összetevőire hétről hétre adhatták le szavazataikat az Eisberg Magyarország Facebook-oldalán.
A lelkes szavazók így a céggel együtt vehettek részt a termékfejlesztésben, aminek a végeredménye egy magyaros motívumokkal és építészeti remekekkel díszített, exkluzív fóliába került. A felhívás remek lehetőséget biztosított arra, hogy kiderüljön, mely alapanyagokat kedvelik leginkább a hazai salátafogyasztók: a versenyzők közül a jégsaláta, a római saláta, a sárgarépa, a kukorica és az édes frisée került ki végül győztesen.
Az Ország Salátája hazai feldolgozású termék védjegyet is kapott, amivel a hazai munkáltatókra és munkavállalókra szeretné az Eisberg Hungary Kft. felhívni a figyelmet, hiszen a hazai termékek a járvány miatt kialakult helyzetben felértékelődtek a fogyasztók körében is.
A kampány sikeressége nemcsak az online platformokon elért eredményekben volt látható, hiszen a 2020. augusztus 20-ai termékbevezetés után már csaknem minden kis- és nagykereskedelmi lánc polcain megtalálható volt a termék, amit partnereink is nagy érdeklődéssel és pozitív visszajelzéssel fogadtak. //
Élelmiszer kategória, EZÜSTÉREM és TRADE MAGAZIN KÜLÖNDÍJ:
POS Services Kft. és Nissin Foods Kft. – Nissin Foodtruck Roadshow
A Nissin Foods Kft. a POS Services Kft.-vel karöltve 2020 őszén országjáró roadshow-ra indította egyedi tervezésű foodtruckját. A cél többek között a Nissin Cup Noodles és Soba termékeinek szélesebb körben való ismertetése a vásárlókkal, illetve a teljes termékkategória népszerűsítése volt.
A promóció mechanizmusa: a vásárlók a foodtrucknál frissen elkészítve és a csomagolás megbontása nélkül, elvitelre is megvásárolhatják a termékeket. 2 termék vásárlása esetén (időjárás függvényében) napszemüveget vagy tornazsákot, 5 termék vásárlása esetén kulacsot, 20 termék vásárlása esetén pedig télikabátot vihetnek haza a fogyasztók.
A vásárló megismerhette a Nissin poharas termékeinek teljes skáláját, bizonyos helyszíneken, ahol korlátozva volt a melegétkezési lehetőség, alacsony áron juthatott finom ételhez, és ajándékokat kaphatott bizonyos termékmennyiség megvásárlása során.
A tésztákat nem kóstoltatták, hanem értékesítették a vásárlóknak, ezzel mélyebb benyomást értek el náluk. A vásárlás alatt hosszú kontaktusidővel számolhattak, a termékelőnyöket hatékonyan át tudták adni, illetve a teljes termékválasztékot is megismerhették a vásárlók.
Későbbi fogyasztásra olyan termékeket választottak a vásárlók, amelyeket a helyszínen nem kóstoltak meg, így az extra értékesített mennyiségen felül azt is elérték, hogy a vásárló addig még nem kóstolt ízeket vigyen haza. //
Élelmiszer kategória, EZÜSTÉREM és POPAI KÜLÖNDÍJ:
PICK Szeged Zrt. – Auchan Szakmák Hete
Az Auchan Szakmák Hete elnevezésű promóció során minden eddiginél figyelemfelkeltőbb, látványosabb PICK megjelenést szerveztek 24 Auchan-áruházban. Vezértermékük, a PICK Téliszalámi és valamennyi PICK szalámi és kolbász termékük extra kihelyezéssel jelent meg, vásárlásra ösztönözve a fogyasztókat.
Az üzletek forgalmához igazítva kétféle installációt építtettek. A BASIC típus esetében (18 üzletben) az adott áruházban két CoolOn hűtő került kihelyezésre egy egyedi PICK polcos állvánnyal. A PRÉMIUM kihelyezés esetében (6 üzletben) 2 db PICK polcos állványt kombináltak a Multinor fekvőhűtővel, ami egy különleges, szalámitartó fallal egészül ki, amelynek egyik oldalán egy LCD TV-n keresztül a szalámikészítés folyamatát mutatták be a vásárlóknak.
A figyelemfelkeltő megjelenést a mindenki által ismert PICK Téliszalámi utánozhatatlan csomagolása kelti, mely letisztult formában jelenik meg mindenhol.
A termékek kiemelt megjelenése élményt kínál a vásárláskor. Egy helyen található a PICK teljes szárazáru-kínálata.
Az installációk valamennyi Auchan-áruházban szeptember 14-től október 31-ig segítették a kiváló minőségű PICK termékek forgalmának növelését. Október 12-től a „Magyarországot a PICK ízei hajtják. Hajts rá te is a nyereményekre!” kampány új reklámeszközeivel egészítették ki a másodlagos kihelyezéseket! //
Élelmiszer kategória, BRONZÉREM:
Nestlé Hungária Kft. és a Sole-Mizo Zrt. – Nyerj egy tehenet!
A „Nyerj egy tehenet!” fantázianévre hallgató promóció 2020-ban immáron második alkalommal került megrendezésre a Mizo és a Nestlé gabonapelyhek jóvoltából. Természetesen a 3 db fődíj nem egy igazi tehén, hanem egy évre elegendő tej és gabonapehely. A nyereményjáték ideje alatt, kisebb mennyiségben ugyan, de a fődíjjal azonos tartalmú ajándékcsomagok is kisorsolásra kerültek, napi 5 alkalommal.
A fogyasztó napi, értékes nyereményekért játszik, mellyel automatikusan nevez a 3 fődíj egyikére: egy átlagos család egész éves reggeli fogyasztását lefedő Mizo tej és Nestlé gabonapehely.
A promóció célja: országos márkaismertség erősítése, tej és cereália kategóriák összekapcsolódásának építése.
Fődíj: 3 fődíj: egy évre elegendő Mizo tej és Nestlé gabonapehely, + 1 tehenes hátizsák 366 liter Mizo UHT tej (a nyertes választása szerint zsírszegény [azaz 2,8 % zsírtartalmú] vagy laktózmentes), 96 db NESQUIK 225 g-os gabonapehely, 96 db CINI MINIS 250 g-os gabonapehely.
Napi nyeremény: napi 5 nyeremény a nyereményjáték teljes időtartama alatt: 6 liter Mizo tejből és 2 doboz Nestlé gabonapehely + 1 tehenes hátizsák. //
Élelmiszer kategória, BRONZÉREM:
FrieslandCampina Hungária Zrt. – Nyerd meg az 5 milliót!
2020-ban a FrieslandCampina Hungária Zrt. ismét egy nagy erejű, izgalmas nyereményjátékkal rukkolt elő. A Pöttyös – Vidd el az 5 milliót! promóció alatt a résztvevők a regisztrációt követően a Pöttyös csomagolások belsejében lévő kódokkal tudtak játszani. A kódokat fel kellett tölteni a webes felületre, ezt követően sorsolás útján lehetett nyerni egyedi, prémium Pöttyös ajándékokat.
A 12 hetes játék végén pedig kisorsolták a mindenki számára vonzó fődíjakat: 5 millió Ft-ot, valamint extra 5×1 millió Ft-ot. Minden egyes promóciós Pöttyös termék vásárlásával értékes, trendi nyereményekhez kerültek közelebb a Pöttyös vásárlói, ezt koronázta meg a játék közben kihirdetett extra fődíj lehetősége.
A promóció elsődleges célja a vásárlási gyakoriság és a Pöttyös lojalitás növelése volt, valamint új vásárlók bevonzása a kategóriába. A vásárlók aktivizálása kiemelkedően sikeres volt, az eddig legmagasabb regisztrációszámot sikerült elérni.
Külön öröm az is, hogy egy járvány sújtotta nehéz időszakban ilyen aktívak voltak a vásárlóink, és a váratlan eseményeket követően is sikerült egy igazán eredményes kampányt megvalósítanunk. //
Ital kategória, ARANYÉREM:
Monster Energy – Halo Gaming Fogyasztói Promóció
A nagy népszerűségnek örvendő kampány az egyik legismertebb játéksorozat, a Halo és a Monster Energy között jött létre, beharangozva a játéksorozat legújabb tagjának, az Infinite idei érkezését. A vásárlók a limitált kiadású termék nyitófüle alatti kódfeltöltéssel azonnali garantált nyereményhez jutottak, amelyeket az XBOX Live fiókjukban tudtak felhasználni. Emellett a termékvásárlással további nyereményeket – konzolokat, táskákat – is lehetett nyerni.
A promóció célja volt többek között a márkaérték növelése, a fogyasztói bázis erősítése és a piacrész növelése is.
A promócióval az alábbi boltokban találkozhattak a vásárlók: Auchan, Tesco, SPAR, Coop, CBA, Lidl, MediaMarkt és további üzletek. //
Ital kategória, EZÜSTÉREM és CSR-KÜLÖNDÍJ:
Heinemann Testvérek Kft. Jim Beam 225 év – Tankcsapda CSR kampány
Jim Beam elsők között indította el CSR-programját, amellyel a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe jutottakon próbált segíteni. Tankcsapdával közösen dolgozták ki a program részleteit, amellyel a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban tudtak támogatást szerezni egy jó cél érdekében.
Teljesen egyedi, díszdobozban érkező Tankcsapdás Jim Beam palackot készítettek, a zenekartagok képével és aláírásával. A 10 000 Ft-ért megvásárolható limitált szériás díszdobozokból befolyó bevételt (2 250 000 Ft) teljes egészében a Debrecen Városi Segélyalapnak ajánlották fel. 225 db limitált termék került eladásra a jótékonysági akció keretében, ahol a fogyasztó hozzájuthatott 1 db Jim Beam white 0,7 l termékhez egyedi sorszámozott Tankcsapda címkével + 2 Jim Beam pohárhoz fém díszdobozban, a Tankcsapda által dedikálva és kézműves Tankcsapda viaszpecséttel ellátva. A fogyasztók a vásárlással támogatták a jótékonysági akciót.
Május 14-én a Jim Beam és a Tankcsapda zenekar közös élő QuizNightot tartott a rajongók számára, amelynek keretében bejelentésre került a jótékonysági akció. A zenekar Facebook-oldalán a díszdobozok dedikálásáról egy rövid videót is közzétettek. Május 18-án az akció kezdetekor pár perc alatt elfogyott a 225 darab limitált kiadású Jim Beam díszdobozos termék, mely hűen tükrözi a promóció sikerességét.
//
Ital kategória, BRONZÉREM:
Heinemann Testvérek Kft. – Jim Beam 225 év – My Label kampány
2020. évben ünnepelte a Jim Beam alapításának 225. évfordulóját. Ezt a 225 éves történetet pedig nem mással, mint a fogyasztókkal ünnepelte a márka, akik végigkísérték a Jim Beam whiskey-t azon az úton, amely végül napjainkhoz vezetett. 2020 márciusától indult a My Label Jim Beam egyedi címkekészítési kampánya, miszerint a vásárlók egyedi névvel és saját fotóval ellátott címkét tudtak készíteni a www.mylabel.jimbeam.com/hu oldalon. Az egyedi címke készítéséhez a vásárlóknak egy promóciós kódra volt szükségük, amelyet vagy a nagyobb hiper- és szupermarketekben a Jim Beam nyakára akasztott címkén, vagy a Heinemann webshopoldalán a vásárlás után kaptak meg e-mailen.
A fogyasztó megvásárolta online/offline a promócióban részt vevő terméket, majd az egyedi kód segítségével elkészítette a fényképes és névvel ellátott Jim Beam címkét. A név felett különböző alkalmakra szóló szöveget választhattak ki. (Például: Boldog születésnapot!, Gratulálunk!, Boldog karácsonyt!) Az egyedi címkét a regisztrációkor megadott postázási címre díjmentes postázták ki.
A promóció célja egy felejthetetlen ajándék/emlék megalkotása volt, amellyel bárki köszönetet mondhatott barátainak, családtagjainak vagy szeretteinek egy személyre szabott palackkal. A promóció rendkívül sikeresnek bizonyult a felhasználók körében. //
HoReCa kategória, ARANYÉREM:
Coca-Cola HBC Magyarország Kft. és Coca-Cola Szolgáltató Kft. – Open Like Never Before
2020-ban az éttermek már a koronavírus első hullámát különösen megsínylették, bevételeik drasztikusan csökkentek. A helyzet súlyosságát mutatja, hogy a Coca-Cola vállalat hazai partnerei közül több mint 8200 étterem, büfé, bár, szálloda, panzió a járvány miatti korlátozások két hónapja alatt egyetlen palack üdítőt sem rendelt a vendégek hiánya miatt. Ezért a „Várunk, jobban, mint valaha” országos kampánnyal azt szerették volna elősegíteni, hogy a vendéglátóhelyek és vendégeik ismét egymásra találjanak, és a forgalom fellendüljön.
Első lépésként egy országos akció keretében 2020. június 19-én közel 300 helyen összesen közel 100 000 palack ajándék CocaCola üdítőitallal várták a kezdeményezésben részt vevő bárok, kávézók a vendégeket. Július kezdetével pedig még nagyobb volumenben, más formában folytatódott a Coca-Cola támogatása: több mint 430 éttermi partnerüknek készítettek személyre szabott hirdetéseket: plakátokat, online hirdetéseket és éttermi reklámanyagokat – ezekre a nehéz helyzetben a vendéglátóhelyek nagy része nemigen tudott költeni. Az éttermeket tulajdonosaik, szakácsaik vagy felszolgálóik arcával és finom ételeikkel együtt bemutató plakátok országszerte megtalálhatóak voltak, így segítve az éttermek és fogyasztók újbóli egymásra találását. A Coca-Cola mindemellett további 1800 vendéglátóüzlet újra nyitását segítette ebben az időszakban általános bolti kommunikációs eszközökkel.
A viszontlátás öröme pedig kölcsönös volt: ahogy a fogyasztóinknak hiányoztak a kedvenc helyeik, úgy az éttermek is országszerte várták vendégeiket – jobban, mint valaha! //
Kereskedelmi kategória, ARANYÉREM:
Laboratory Ideas Kft. és Auchan Magyarország Kft. – Auchan Júlia CSR kampány
Az Auchan 2020-as karácsonyi CSR kampányának szlogenje „A nagy tettek gyakran kis gesztusokkal kezdődnek” – ez azt jelentette, hogy nem az ajándékok nagysága és értéke számít, hanem az öröm, amit szerzünk vele. Ez a felvetés 2019-ben bizonyítást is nyert, amikor a vállalat Júlióval, az egyfogú plüsshóddal 21 millió forintot gyűjtött közösen az Auchan vásárlóival a Semmelweis Egyetem II. számú Gyermekgyógyászati Klinikájának, akik egy életmentő műszert vásároltak a befolyt összegből. Az Auchan ezt a sikeres kezdeményezést folytatta, így 2020-ban ismét összefogtak a vásárlókkal és Júlió húgával, Júliával támogatták a klinika munkáját. Minden egyes plüsshód megvásárlása után az Auchan 500 forintot adományozott a klinika kisbetegei számára.
A Laboratory Grouppal közösen készített kampány fő eleme egy 30 másodperces TV-szpot volt, amelyben egy gyermekorvos tipikus napját kísérhettük végig. A kisfilm narrátoraként szerepelt benne Alföldi Róbert is, aki gyakran adja nevét társadalmilag fontos ügyekhez. A kampány tévében és online felületeken futott, de a vásárlók az áruházi dekorációban, a közösségi médiában is találkozhattak a film jeleneteiből készített plakátokkal.
A jótékonysági kampány során végül a 40 000 plüsshódnak és az Auchannak köszönhetően összesen 24 millió forint gyűlt össze, így a klinika megvásárolhatta azt a modern ultrahang-berendezést, amely évente számos kisgyermek gyógyulását könnyíti meg. //
Kereskedelmi kategória, EZÜSTÉREM:
SPAR Magyarország Kft. – Környezettudatos. Praktikus.
A fenntartható életmód támogatása különösen fontos a SPAR számára. E hűségpromócióhoz két eltérő, de 100%-ban ökotudatos termékkört választottak, ezzel is támogatva ezt a kulcsfontosságú ügyet.
A promócióban részt vevő termékek mindegyike hozzájárult a fenntartható előállítási folyamatokhoz. A Re-Generation termékek újrahasznosított PET palackokból készülnek, míg a Koziol termékek alapanyaga 100%-ig újraolvasztható, így visszakerül a gyártási körforgásba. Ha a vásárlók összegyűjtöttek 20 db hűségpontot a gyűjtőfüzetbe, akkor a Re-generation és Koziol termékek egyikét kedvezményes áron (63–71 % kedvezménnyel olcsóbban) vásárolhatták meg.
A hűségakcióval a vásárlásösztönzés és az átlagkosár növelése mellett a SPAR mindent megtett azért, hogy vásárlói számára a legdivatosabb és legpraktikusabb termékeket kínálja. A környezettudatosság pedig napjainkban nemcsak egy múló hóbort, hanem meggyőződés: Tudatosságot, Felelősséget és Szerepvállalást tükröz. E mellé a kulcsfontosságú ügy mellé állt a SPAR ezzel a hűségakciójával. A promócióban részt vevő termékek mindegyike hozzájárult a fenntartható előállítási folyamatokhoz, így hangsúlyozva a környezettudatosság fontosságát. //
Non-food kategória, ARANYÉREM:
Wonderduck Agency Zrt. – HomeBag 4U
Házhoz szállított, egyedi márkanév alatt megvalósított exkluzív sampling több gyártó részvételével. Egyedülálló kipróbálási lehetőség, házhoz szállítva, mely járványhelyzetet pszichológiailag is javító megoldás.
A Wonderduck saját fejlesztésű, egyedi márkanév alatt futó promóciója ügyfelei részvételével. Különböző gyártók 5-8 összecsomagolt terméke vagy termékmintája. HomeBag brandelt papírtáska csomagolásban. A csomagot autós „hostess futár” vitte egyenesen a fogyasztó otthonába. A lakókat előzetesen a társasházkezelők értesítették e-mailben, hogy meglepetéscsomagot kapnak adott napon, így elkerülték az esetleges negatív fogadtatást, és a lakók biztonságérzetét is növelték.
A fogyasztók AB státuszú, nagyvárosi, társasházban élő lakosok voltak. 20 ezer csomaggal, több mint 60 ezer embert értek el. A díjak (logisztikai, hostess és csomagolási költségek) a HomeBag esetében megoszlottak a résztvevő termékeket biztosító cégek között, így az elérés költsége töredéke volt egy dedikált sampling promóció költségeinek.
A csomagban üzenet várta a fogyasztót, ahol a cél az online terelés volt: QR-kód beolvasása, Google Forms kitöltése – mini piackutatás, termékenként 3 kérdéssel.
Fogyasztókról kapott információk (pl. érdeklődési kör) alapján új „HomeBag 4U” termékcsomagok kialakítása: vásárlók értékelései alapján termék módosítása, fejlesztése, kereskedői re-marketingkampány pl. vásárlást ösztönző kampány, hírlevél feliratkozók szerzése (GDPR megfelelősség biztosításával). //
Non-food, EZÜSTÉREM:
MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. és KNK PR&Média Kommunikációs Ügynökség Kft.: Vedd a hazait! Védd a hazait!
2020 márciusában hazánkat is elérte a koronavírus-járvány. A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a KNK PR&Média Ügynökség Kft. a pandémia sújtotta időszakban elindított Vedd a hazait! Védd a hazait! című kampánnyal kifejezetten a járványhelyzet miatt bezárni kényszerülő vállalkozások helyzetére reflektált. A cél annak a tudatosítása volt, hogy a járvány nem csupán az egészségünket veszélyezteti, hanem munkahelyek százezreit is. Ha a hazai gyártásban készült termékeket részesítjük előnyben az importtal szemben, azzal magyar munkahelyek ezreit menthetjük meg. Ez nem hagyományos promóció volt, hanem egy országos mozgalom.
A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” címet kapott kampány először a közösségi médiában és sajtóhírekben jelent meg. A #veddahazait üzenet egyre több helyen jelent meg Facebook-profilkeretként, a gyártók pedig az éppen aktuálisan futó reklámkampányaikat egészítették ki a közös arculati elemekkel. A legforgalmasabb fővárosi megállókban maszkkal fedett citylight plakátok buzdították a járókelőket, hogy „Vedd a hazait! Védd a hazait!”. Sőt! Az összefogás erejét látva a kereskedelmi hálózatok is az ügy mellé álltak. Azt az üzenetet, hogy munkahelyeket védhetünk meg hazai áruk vásárlásával, sikerrel adta át a kampány, melyhez több mint 100 gyártó, magánszemélyek ezrei és üzletláncok is csatlakoztak, a megjelenések pedig összesen 200 milliós médiaértéket értek el. A mozgalom óriási méretű közösségi összefogást tudott létrehozni a hazai termékek érdekében, amely minden bizonnyal a járvány elmúltával is aktív marad.
//
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >