Újjászülető borbirtok Kéthelyen: Kristinus

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 12. 07. 11:14

Kristinus Borbirtok – Pincekulcs a Balatonhoz. Egy új márka új borai és egy új szlogen mutatkozott be az elmúlt időszak borászati rendezvényein.

vorosbor

Megújult Kéthelyen, a dél-balatoni borvidéken az AX Borászat. Mostantól Kristinus Borbirtok néven várja vendégeit. A Kristinus Borbirtok 55 hektáron, 22 magyar alkalmazottal termel bort Kéthelyen 2005 óta. Az új márka a birtok újjászületésének jelképe és a magyar piacnak szánt egyértelmű jelzés: a Kristinus a hazai borbarátokat hívja a Dél-Balaton felfedezésére.

A borbirtok 2015-ös dél-balatoni bormustrán és a Nagy Bordói Kóstolón három új borát (Irsai, Birtok Rosé és Sas Cuvée), valamint az idei VinAgora legszebb magyar fajtaborának járó elismerésével díjazott 2011-es Merlot és az arany minősítést szerzett Carbernet Franc vörösborokat mutatta be. A 2015-ös Irsai természetesen egy Irsai Olivér szőlőből készült könnyed és elegáns bor. A Birtok Rosé a legszebb magyar rosétradícióknak megfelelni kívánó kékfrankos-pinot noir cuvée. A Sas Cuvée 2012-es merlot-cabernet franc-cabernet sauvignon házasítás. A borbirtok 5500 négyzetméteres, ultramodern színváltó homlokzatú épületében borkatedrális, bormúzeum, aromabár, konferencia- és rendezvénytermek valamint szabadtéri színpad is megtalálható, sőt a közeljövőben további fejlesztések is várhatóak.

Florian Zaruba, a Kristinus Borbirtok ügyvezető igazgatója − aki évek óta a szomszédos Somogyszentpálban él − elmondta: „Elkötelezettek vagyunk a dél-balatoni borrégió fejlődése mellett, ezért nagy öröm számomra, hogy vendégül láthatjuk a régió borászati szaktekintélyeit. Annál is inkább, mivel hét éve működő borászatunk épp a hetekben születik újjá Kristinus Borbirtokként. Küldetésünk is megújul: igazi borélményt szeretnénk nyújtani minden egyes palackban és minden borbirtokunkra látogatónak. Munka közben barátságosak és újítóak vagyunk mindenkivel és mindennel, aki és ami kapcsolatban van a borászatunkkal vagy a vendéglátásunkkal, így különösen a vevőinkkel, vendégeinkkel, munkatársainkkal, kereskedelmi partnereinkkel, szomszédainkkal és a természeti környezettel.”

Kapcsolódó cikkeink