Újjáalakult a Bormarketing Bizottság

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 25. 15:40

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter december 1-jei hatállyal kinevezte az újjáalakuló Bormarketing Bizottság tagjait – közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM).

A  közlemény szerint a 13 fős testület munkájában részt vesz az Agrármarketing Centrum (AMC) egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. A VM közlése szerint a termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Az elmúlt időszakban azonban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing széthullásához vezetett. Nyilvánvalóvá vált, hogy a működésképtelen helyzeten változtatni kell – olvasható a közleményben.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter ezért kezdeményezte a hatályos rendelet módosítását, melynek eredményeként egy új felépítésű Bormarketing Bizottság jött létre. A tagokat a miniszter nevezte ki borász- és marketing szakemberek közül. A tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért. A bor forgalomba-hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-től lépett hatályba. A jogszabály módosításával a tárca célja, hogy felgyorsítsa a közösségi bormarketing források hatékony felhasználását, és a magyar bor piaci helyzetének megerősítését.

A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni. A minisztérium azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását. A rendeletmódosítással a többszereplős, átláthatatlan rendszer leegyszerűsödik, a minisztérium arra törekszik, hogy eredményesebbé váljon és megújuljon a közösségi bormarketing – közli az MTI.

Kapcsolódó cikkeink