Újjáalakult a Bormarketing Bizottság
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter december 1-jei hatállyal kinevezte az újjáalakuló Bormarketing Bizottság tagjait – közölte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM).
A közlemény szerint a 13 fős testület munkájában részt vesz az Agrármarketing Centrum (AMC) egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. A VM közlése szerint a termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint. Az elmúlt időszakban azonban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing széthullásához vezetett. Nyilvánvalóvá vált, hogy a működésképtelen helyzeten változtatni kell – olvasható a közleményben.
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter ezért kezdeményezte a hatályos rendelet módosítását, melynek eredményeként egy új felépítésű Bormarketing Bizottság jött létre. A tagokat a miniszter nevezte ki borász- és marketing szakemberek közül. A tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért. A bor forgalomba-hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-től lépett hatályba. A jogszabály módosításával a tárca célja, hogy felgyorsítsa a közösségi bormarketing források hatékony felhasználását, és a magyar bor piaci helyzetének megerősítését.
A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni. A minisztérium azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását. A rendeletmódosítással a többszereplős, átláthatatlan rendszer leegyszerűsödik, a minisztérium arra törekszik, hogy eredményesebbé váljon és megújuljon a közösségi bormarketing – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >