Újhullámos hajápolók
A hajfestékek és színezők piacán az innováció kiemelt szerepet kap, a gyártók igyekeznek kielégíteni a különböző felhasználói csoportok sokféle igényét, legyen szó élénk színekről vagy az ősz haj teljes lefedéséről. A hajápolási termékek terén egyre erősebb elköteleződés figyelhető meg a natúrkozmetikumok irányában, a fogyasztók prioritásként kezelik az egészséges, környezetbarát és bőrbarát összetevőket tartalmazó termékeket.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Varga Luca, a L’Oréal Magyarország trade marketing managere az NIQ adataira hivatkozva elmondja, hogy a hajfesték kategória 2023-ban értékben 10%-ot nőtt. Ehhez képest a L’Oréal márkái valamivel a piaci átlag felett tudtak teljesíteni, 12%-os értékbeli növekedéssel. Kimagasló eredményeket a L’Oréal Paris hajfestékek első számú márkája, az Excellence tudott felmutatni, amely a piacnál kétszer gyorsabban, 20%-kal fejlődött.
– A tavalyi évben változatlanul a drogéria csatornában zajlott az eladások többsége. Továbbra is magas az igény az egyszerűbben használható, könnyen és praktikusan felvihető hajfestékek iránt, és a fogyasztók hajlandóak akár többet is fizetni egy olyan hajfestékért, amelynek a csomagolása applikátort is tartalmaz – tájékoztat Varga Luca.
Azt is megtudjuk, hogy a hajszínezőket főként a fiatalabb fogyasztói kör választja, ők azok, akik szívesen kísérleteznek, akár élénkebb színekkel is, de nem feltétlen szeretnének elköteleződni egy bizonyos hajszín mellett hosszabb távra, illetve az enyhébb formulákat választják, félve a károsodástól. Ezzel szemben az idősebb fogyasztói réteg első és legfontosabb szempontja hajfesték választásánál a 100%-os őszhajfedés.
– Az ammóniamentes szegmens a drogéria csatornában nagyjából egyötöd részt tesz ki jelenleg, de dinamikusan növekszik. A legnagyobb márkák portfóliójában megtalálhatók erre megoldást kínáló hajfestékek. Ilyen például az Excellence ammóniamentes termékvonala, az Excellence Nudes, vagy az 5 természetes olajat tartalmazó, szintén ammóniamentes Garnier Olia hajfestékek – részletezi a trade marketing manager.
Rámutat, hogy az igazán világos, hamvasszőke árnyalatok töretlen népszerűségnek örvendenek télen és nyáron is, azonban ezen árnyalatok fenntartása és ápolása extra odafigyelést és szakértelmet igényel.
– A L’Oréal Paris Préférence márkája alatt érkezik a piacra két savas toner, amelyek megszüntetik a nemkívánt sárgás és narancsos tónusokat, visszaállítják a haj természetes pH-értékét, és mélyen táplálják a hajat. Ráadásul a piacon már ismertebb lila ápolókkal ellentétben nemcsak a következő hajmosásig tart a hatásuk, hanem akár 5 héten át tartó eredmény is elérhető velük – hangsúlyozza Varga Luca.
Csak természetesen!
A natúrkozmetikumok térnyerése a hajápolási kategóriában is folyamatos, a fogyasztói tudatosság itt is egyre elterjedtebb szemléletté válik.
– Mint ahogy azt a legfrissebb fejlesztéseink is bizonyítják, célunk az, hogy minél természetesebb, ugyanakkor hatékony termékeket hozzunk létre, mindezt kellemes bőrbarát illatokban. Legfrissebb újdonságunk az egyedi antiaging hajápolási termékcsaládunk, melyet Geszler Dorottya, a legendásan szép műsorvezető hölgy ihletett. Dorottya a fejlesztésben is részt vett, és méltán vált a termékcsalád nagykövetévé, hiszen kora ellenére még mindig gyönyörű és ragyogó hosszú hajával mindenkor elkápráztatja a közönséget – avat be Bödő Szilvia, a BioContour International Kft. üzletfejlesztési vezetője.
A BioContour Fibreplex hajápolási termékek minősített natúrkozmetikumok, professzionálisan magas hatóanyagtartalmú, innovatív kötéserősítő komplexszel (collaplex, hialuron, biotin, keratin, argirelox peptide, retinol, lizin), melyek hatékonyan újjáépítik és megerősítik a hajszálakban található strukturális kötéseket, elősegítik a haj növekedését, és növelik a haj ellenálló-képességét. Intenzíven hidratálnak, segítik megőrizni a haj nedvesség- és fehérjetartalmának megfelelő egyensúlyát, ezáltal védelmet nyújtanak a töredezett hajvégek kialakulása ellen, és védik a hajszerkezetet a káros külső hatásoktól.
– Január óta kaphatóak országszerte a Rossmann üzleteiben, és nagy sikernek örvendenek. Az értékesítés még a vártnál is jobban alakul – újságolja Bödő Szilvia. //
Kapcsolódó cikkeink
Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Kiemelt törődés a korán érkezőknek: november 17. a koraszülöttek világnapja
Manapság számos világnap ad alkalmat arra, hogy a számunkra fontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >