Újhullámos hajápolók
A hajfestékek és színezők piacán az innováció kiemelt szerepet kap, a gyártók igyekeznek kielégíteni a különböző felhasználói csoportok sokféle igényét, legyen szó élénk színekről vagy az ősz haj teljes lefedéséről. A hajápolási termékek terén egyre erősebb elköteleződés figyelhető meg a natúrkozmetikumok irányában, a fogyasztók prioritásként kezelik az egészséges, környezetbarát és bőrbarát összetevőket tartalmazó termékeket.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Varga Luca, a L’Oréal Magyarország trade marketing managere az NIQ adataira hivatkozva elmondja, hogy a hajfesték kategória 2023-ban értékben 10%-ot nőtt. Ehhez képest a L’Oréal márkái valamivel a piaci átlag felett tudtak teljesíteni, 12%-os értékbeli növekedéssel. Kimagasló eredményeket a L’Oréal Paris hajfestékek első számú márkája, az Excellence tudott felmutatni, amely a piacnál kétszer gyorsabban, 20%-kal fejlődött.

Varga Luca
trade marketing manager
L’Oréal Magyarország
– A tavalyi évben változatlanul a drogéria csatornában zajlott az eladások többsége. Továbbra is magas az igény az egyszerűbben használható, könnyen és praktikusan felvihető hajfestékek iránt, és a fogyasztók hajlandóak akár többet is fizetni egy olyan hajfestékért, amelynek a csomagolása applikátort is tartalmaz – tájékoztat Varga Luca.
Azt is megtudjuk, hogy a hajszínezőket főként a fiatalabb fogyasztói kör választja, ők azok, akik szívesen kísérleteznek, akár élénkebb színekkel is, de nem feltétlen szeretnének elköteleződni egy bizonyos hajszín mellett hosszabb távra, illetve az enyhébb formulákat választják, félve a károsodástól. Ezzel szemben az idősebb fogyasztói réteg első és legfontosabb szempontja hajfesték választásánál a 100%-os őszhajfedés.
– Az ammóniamentes szegmens a drogéria csatornában nagyjából egyötöd részt tesz ki jelenleg, de dinamikusan növekszik. A legnagyobb márkák portfóliójában megtalálhatók erre megoldást kínáló hajfestékek. Ilyen például az Excellence ammóniamentes termékvonala, az Excellence Nudes, vagy az 5 természetes olajat tartalmazó, szintén ammóniamentes Garnier Olia hajfestékek – részletezi a trade marketing manager.
Rámutat, hogy az igazán világos, hamvasszőke árnyalatok töretlen népszerűségnek örvendenek télen és nyáron is, azonban ezen árnyalatok fenntartása és ápolása extra odafigyelést és szakértelmet igényel.
– A L’Oréal Paris Préférence márkája alatt érkezik a piacra két savas toner, amelyek megszüntetik a nemkívánt sárgás és narancsos tónusokat, visszaállítják a haj természetes pH-értékét, és mélyen táplálják a hajat. Ráadásul a piacon már ismertebb lila ápolókkal ellentétben nemcsak a következő hajmosásig tart a hatásuk, hanem akár 5 héten át tartó eredmény is elérhető velük – hangsúlyozza Varga Luca.

Továbbra is magas az igény az egyszerűbben használható, könnyen és praktikusan felvihető hajfestékek iránt
Csak természetesen!
A natúrkozmetikumok térnyerése a hajápolási kategóriában is folyamatos, a fogyasztói tudatosság itt is egyre elterjedtebb szemléletté válik.

Bödő Szilvia
üzletfejlesztési vezető
Biocontour
– Mint ahogy azt a legfrissebb fejlesztéseink is bizonyítják, célunk az, hogy minél természetesebb, ugyanakkor hatékony termékeket hozzunk létre, mindezt kellemes bőrbarát illatokban. Legfrissebb újdonságunk az egyedi antiaging hajápolási termékcsaládunk, melyet Geszler Dorottya, a legendásan szép műsorvezető hölgy ihletett. Dorottya a fejlesztésben is részt vett, és méltán vált a termékcsalád nagykövetévé, hiszen kora ellenére még mindig gyönyörű és ragyogó hosszú hajával mindenkor elkápráztatja a közönséget – avat be Bödő Szilvia, a BioContour International Kft. üzletfejlesztési vezetője.
A BioContour Fibreplex hajápolási termékek minősített natúrkozmetikumok, professzionálisan magas hatóanyagtartalmú, innovatív kötéserősítő komplexszel (collaplex, hialuron, biotin, keratin, argirelox peptide, retinol, lizin), melyek hatékonyan újjáépítik és megerősítik a hajszálakban található strukturális kötéseket, elősegítik a haj növekedését, és növelik a haj ellenálló-képességét. Intenzíven hidratálnak, segítik megőrizni a haj nedvesség- és fehérjetartalmának megfelelő egyensúlyát, ezáltal védelmet nyújtanak a töredezett hajvégek kialakulása ellen, és védik a hajszerkezetet a káros külső hatásoktól.
– Január óta kaphatóak országszerte a Rossmann üzleteiben, és nagy sikernek örvendenek. Az értékesítés még a vártnál is jobban alakul – újságolja Bödő Szilvia. //
Kapcsolódó cikkeink
Digitális korszakváltás a Rossmann-nál – újabb 30 digital signage eszközt helyez ki a drogéria
A Rossmann Magyarország újabb mérföldkőhöz érkezett digitális fejlesztései terén: július…
Tovább olvasom >Felvásárolja a L’Oréal a Color Wow hajápolási márkát
Újabb stratégiai akvizícióval erősíti professzionális termékportfólióját a L’Oréal: a világ…
Tovább olvasom >Online is elérhetők a Beauty Expo előadásai
A május 23–24-én megrendezett 4. Rossmann x Krémmánia Beauty Expo…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >