Újdonságok ínyenceknek a jégkrémmárkáktól
Ha összességében nem is csökkent, de szerkezetében átrendeződött a jégkrémek kiskereskedelmi eladása az elmúlt években. Erősödött a fogyasztók árcentrikussága, amelyhez a kényszerű takarékoskodáson kívül hozzájárult a láncok közötti árverseny is – különösen a diszkontok üzlet- és választékpolitikája. Az idei újdonságok sorát nézve azonban látható, hogy az izgalmasabb, különlegesebb ízek keresése erős trend, amelynek csak a márkatermékek tudnak megfelelni.
A fogyasztók megnövekedett árérzékenysége a kedvezőbb árpontok keresését, a promóciós eladások erősödését és a PL kiugróan magas piacrészét hozta magával.
– A válság hatására az egyébként is növekvő, olcsó árairól híres saját márkás kategória még nagyobb teret kapott a jégkrémek piacán – mondja dr. Murányi Ildikó Business Development Manager a Nestlé Hungária Kft. (Nestlé & Mövenpick Ice Cream) részéről. – Mellettük a minőségi márkatermékek meg tudták őrizni pozícióikat. Ebben a kategóriában viszont elengedhetetlen a márkák folyamatos marketingtámogatása.
– Az impulzustermékek fogyasztása a B márkás jégkrémek irányába tolódott el, főként a kereskedelmi láncok 69-99 forintos ajánlatai miatt. Náluk ugyanis a jégkrém forgalomgeneráló (traffic builder) kategória – érzékeli Kujáni Kitti, az Unilever Magyarország Kft. Junior Marketing és Trade Marketing Managere. – A családi szegmensben a márkatermékeknek nagyobb a szerepük, 2011-ben, több év után, itt végre sikerült megállítani a kereskedelmi márkák növekedését.
Egyre kedveltebb a multipack
– Tapasztalatunk szerint a válság hatására a piac évek óta folyamatos átalakuláson megy át, amely lényegesen eltér akár a szomszédos országokétól is. Magyarország Európa árakra legérzékenyebb piaca – osztja meg lapunkkal benyomásait Kelemen Viktor, a Ledo Kft. kereskedelmi igazgatója. – Nálunk nemcsak az akciós kedvezményeket növelik a gyártók, de teljesen új „B” kategóriás, olcsóbb szortimenteket fejlesztenek.
Meglátása szerint a hazai árversenyt már nem kizárólag a fogyasztói igények generálják, legalább annyira a kereskedelmi hálózatok határok nélküli piaci harca is.
Ízek tekintetében már hosszú ideje a csokoládé-vanília-eper trió, illetve ezek variánsai dominálnak, ebben a sorrendben. Azonban lassan, de biztosan színesednek a fogyasztói igények. Az elmúlt évek olyan sikeres termékbevezetései, mint például az Unilever Magyarország Carte d’Or Gerbeaud termékcsaládja, a különlegességek irányába formálják a közízlést.
A kiszerelések között – a hagyományos impulzus és családi méretek mellett – figyelmet érdemel a több impulz termék összecsomagolásával keletkezett multipack egyelőre kicsiny, de növekvő piacrésze. A multipack formát a láncok honosították meg (72 százalékot birtokolnak a Nielsen 2011. január–augusztus között mért adatai szerint értékben ebből a szegmensből), de már az olyan márkák is megjelentek és kommunikálnak itt, mint a Magnum.
Carte d’Or már kis
kiszerelésben is
Az Unilever jégkrémüzletága, az Algida az egész kategória növelésére törekszik, főként új fogyasztási alkalmak kommunikálásával. Termékeivel valamennyi árszegmenst igyekszik lefedni, a prémiumtól a ’value for money’ kategóriáig.
– A Carte d’Or jégkrémet az esti együttlétekhez és desszertként ajánljuk, a Magnum Mini Multipackot a főétkezések között és az otthoni, kényeztető pillanatokhoz. A Magnum továbbra is az élményekről szól, a Krémkönnyű pedig a családok számára egy optimális ár-érték arányú választás – beszél márkáik pozicionálásáról Kujáni Kitti.
Idén a Magnum egy különleges termékkel, az Infinity variánssal rukkol elő, amely tejcsokoládé-jégkrém karamellszósszal. Különlegessége, hogy az étcsokoládé-bevonatban kakaóbab-darabkák rejtőznek.
A Carte d’Or Gerbeaud termékcsalád sem maradhat ki az innovációkból: 2012-ben a Málnás sajttorta lesz a nagy durranás, valamint immár országosan is elérhetővé válik a Carte d’Or Pisztácia.
– Hogy a családi termékeket kevésbé preferálók számára is vonzóvá tegyük a Carte d’Or márkát, belépünk a kis kiszerelésű szegmensbe a 450 ml-es Carte d’Orokkal – újságolja a Junior Manager. – Ezeket Sorbet Narancs, Eper és Fekete ribizli változatban vásárolhatja meg a fogyasztó, a további 450 ml-es kiszerelésű ízek között pedig partnerspecifikusan válogathat.
A Krémkönnyű háza táján is lesznek újdonságok: például a Tölcséres Eper és a Tölcséres Csokoládé Multipack. Idén is megszervezik a közkedvelt impulzus promóciót, ahol minden ötödik jégkrém nyer, és amelyben a pálcikás variánsok mellett a tölcséres jégkrémek is részt vesznek.
A Magnum Mini Multipackok disztribúcióját növelni kívánják, partnerspecifikusan pedig egy új variánst tesznek elérhetővé: a Pisztácia-Nugátot.
Helló, LEO!
A Nestlénél arra törekszenek, hogy a termékkategóriák közti szinergiákat maximálisan ki tudják használni, ezzel erősítve márkáikat a piacon. Így a Helló Kitty, Manhattan és Mövenpick jégkrémek mellett a portfólió oszlopos tagjai a Nestlé olyan jól ismert édességmárkái is, mint a Kit Kat, Nesquik és Boci, vagy a frissítő impulz termékek között a jegesteapiacról ismert Nestea.
– Az idei szezonra a meglévő márkáink ízválasztékának szélesítése mellett a prémium kategóriában újraindítjuk a német Mövenpick márkát tölcséres és családi kiszerelésű termékekkel – számol be a legfontosabb újdonságról dr. Murányi Ildikó. – Sokak nagy örömére pedig visszatér egy igazi retró termékünk, a LEO pálcikás jégkrém is.
Igazi ínyencségek
a Ledo palettáján
A Ledo Kft. idén is és a jövőben is bátran fog a fejlesztésekhez hozzáállni, hiszen a fogyasztóknak a jégkrémkategóriában minden évben újat kell nyújtani, tudjuk meg Kelemen Viktortól. Szerencsére, mint mondja, a tavaly újonnan bevezetett brandek kiválóan teljesítettek, így ezek továbbfejlesztésére a piaci igény borítékolható.
– A rendkívül sikeres Ginissimo Grande 1,65 literes termékcsaládunkat egy harmadik ízzel bővítjük, a Danette 1 literes prémium termékcsaládot 2 új ízzel gazdagítjuk, és a Magyarországon már szinte tradícióval rendelkező Ledo 2 literes vödrös termékcsalád is új tagot kap – árul el részleteket a kereskedelmi igazgató. – Természetesen nem marad el egy teljesen új 900 ml-es termékcsalád bevezetése sem, Ledissimo néven. A különlegességek iránt fogékonyaknak egy levendula-rozáta-mandula-mandarin ízösszeállítású variánssal kedveskedünk a Mini Quattro termékcsaládon belül. Decemberben pedig bevezettünk egy egyedülálló Gesztenyerolád terméket, amely egy tejszínjégkrémmel töltött gesztenyemassza-desszert, s mint ilyen, igazi ínyencségként szintén várakozásokon felül debütált.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >