Újabb termékkategória újrahasznosítható csomagolásban a Tescónál
90 sajátmárkás tészta- és rizstermék érhető el mostantól 100%-ban újrahasznosítható csomagolásban a Tescónál. Az áruházlánc ezzel már két teljes termékkategória árucikkeit kínálja környezetbarát csomagolásban. A vállalat így újabb lépést tett annak irányába, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolása újrahasznosítható legyen, míg a másodlagos csomagolóanyagok újrahasznosításával közel 2000 fát ment meg évente a kivágástól.
2019-ben a Tesco vállalta, hogy 2025-re sajátmárkás termékeinek csomagolását 100%-ban újrahasznosíthatóvá teszi. Idén a vállalat 200 háztartási terméke – köztük például mosó- és tisztítószerek – csomagolását tervezte át ennek megfelelően, most pedig tészta- és rizstermékeit vezette be újrahasznosítható csomagolásban. Magyarországon a vásárlók évente mintegy 7,5 millió ilyen terméket vesznek a Tescóban, így a fogyasztói (ún. elsődleges) és a gyűjtő (ún. másodlagos) csomagolás újrahasznosíthatósága rengeteg csomagolóanyagot ment meg attól, hogy a szeméttelepen végezzék. Hazánk egy főre eső, évi átlagos rizs- és tésztafogyasztását figyelembe véve az értékesített mennyiség fedezné Debrecen és Kecskemét teljes lakosságának egész éves igényeit.
„A Tescónál folyamatosan azon dolgozunk, hogy az élelmiszer- és csomagolási hulladék visszaszorításával csökkentsük környezeti lábnyomunkat. Sajátmárkás termékeink csomagolásából már minden nehezen újrahasznosítható anyagot eltávolítottunk, és vállaltuk, hogy 2025-re az összes sajátmárkás termékünk csomagolását újrahasznosíthatóvá tesszük. Mivel Magyarországon a különféle rizs- és tésztafélék a leggyakoribb napi fogyasztási cikkek közé tartoznak, megújult, újrahasznosítható csomagolásuk jelentősen hozzájárul a termelés és fogyasztás fenntarthatóbbá tételéhez”
– mondta Kámán Tamás, a Tesco-Global Zrt. beszerzési igazgatója.
A termékek csomagolását úgy alakították ki, hogy a vásárlók használat után azokat a lakóhelyükön található megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tudják kidobni, így biztosan újrahasznosításra kerülnek. A Tesco ezenkívül több mint 112 tonnányi másodlagos papírcsomagolást gyűjt vissza áruházaiból, hogy a hulladékból partnerei újrahasznosított termékeket, köztük például Tesco bevásárlótáskákat állítsanak elő. Ennek hiányában évente 1919 fát kellene elültetni, hogy pótolni tudják ezt a papírmennyiséget. Az áruházlánc ezért olyan módszereket alkalmaz, amelyek segítségével a hulladékot egyéb célokra használhatja fel, bezárva ezzel a kört, melynek eredményeként a csomagolóanyag nem megy veszendőbe.
Nemrég zárult a Magyar Élelmiszerbank adventi jótékonysági akciója, amelyben a Tesco is részt vett, hogy vásárlói és kollégái segítségével minél több tartós élelmiszert – köztük például rizst és tésztát – segítsen összegyűjteni össze a rászorulók számára. A novemberi hétvége alatt összesen 348 tonna élelmiszer gyűlt össze, ebből 155 tonna a Tesco áruházakban, ami közel 370 ezer adag ételnek felel meg. Az áruházlánc a termékek értékének 20 százalékával, azaz 21,5 millió forint felajánlásával egészíti ki az adományt, hogy ezzel is segítse az Élelmiszerbank működését és a nélkülözők év közbeni ellátását. A Tesco online szolgáltatásának felületén egészen december 5-ig lehetett jótékonykodni különböző értékű adománycsomagok vásárlásával, melyekből több mint 1,7 millió forint értékű támogatás jött össze.
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >Nébih: a Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált…
Tovább olvasom >57 millió forint országszerte a helyi fiatalok és közösségek jövőjére: elstartolt a Tesco új pályázati programja
„Start a jövőért” néven indult útjára október 14-én a Tesco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >