Újabb termékkategória újrahasznosítható csomagolásban a Tescónál
90 sajátmárkás tészta- és rizstermék érhető el mostantól 100%-ban újrahasznosítható csomagolásban a Tescónál. Az áruházlánc ezzel már két teljes termékkategória árucikkeit kínálja környezetbarát csomagolásban. A vállalat így újabb lépést tett annak irányába, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolása újrahasznosítható legyen, míg a másodlagos csomagolóanyagok újrahasznosításával közel 2000 fát ment meg évente a kivágástól.

Újrahasznosítható sajátmárkás termékek
2019-ben a Tesco vállalta, hogy 2025-re sajátmárkás termékeinek csomagolását 100%-ban újrahasznosíthatóvá teszi. Idén a vállalat 200 háztartási terméke – köztük például mosó- és tisztítószerek – csomagolását tervezte át ennek megfelelően, most pedig tészta- és rizstermékeit vezette be újrahasznosítható csomagolásban. Magyarországon a vásárlók évente mintegy 7,5 millió ilyen terméket vesznek a Tescóban, így a fogyasztói (ún. elsődleges) és a gyűjtő (ún. másodlagos) csomagolás újrahasznosíthatósága rengeteg csomagolóanyagot ment meg attól, hogy a szeméttelepen végezzék. Hazánk egy főre eső, évi átlagos rizs- és tésztafogyasztását figyelembe véve az értékesített mennyiség fedezné Debrecen és Kecskemét teljes lakosságának egész éves igényeit.
„A Tescónál folyamatosan azon dolgozunk, hogy az élelmiszer- és csomagolási hulladék visszaszorításával csökkentsük környezeti lábnyomunkat. Sajátmárkás termékeink csomagolásából már minden nehezen újrahasznosítható anyagot eltávolítottunk, és vállaltuk, hogy 2025-re az összes sajátmárkás termékünk csomagolását újrahasznosíthatóvá tesszük. Mivel Magyarországon a különféle rizs- és tésztafélék a leggyakoribb napi fogyasztási cikkek közé tartoznak, megújult, újrahasznosítható csomagolásuk jelentősen hozzájárul a termelés és fogyasztás fenntarthatóbbá tételéhez”
– mondta Kámán Tamás, a Tesco-Global Zrt. beszerzési igazgatója.
A termékek csomagolását úgy alakították ki, hogy a vásárlók használat után azokat a lakóhelyükön található megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tudják kidobni, így biztosan újrahasznosításra kerülnek. A Tesco ezenkívül több mint 112 tonnányi másodlagos papírcsomagolást gyűjt vissza áruházaiból, hogy a hulladékból partnerei újrahasznosított termékeket, köztük például Tesco bevásárlótáskákat állítsanak elő. Ennek hiányában évente 1919 fát kellene elültetni, hogy pótolni tudják ezt a papírmennyiséget. Az áruházlánc ezért olyan módszereket alkalmaz, amelyek segítségével a hulladékot egyéb célokra használhatja fel, bezárva ezzel a kört, melynek eredményeként a csomagolóanyag nem megy veszendőbe.
Nemrég zárult a Magyar Élelmiszerbank adventi jótékonysági akciója, amelyben a Tesco is részt vett, hogy vásárlói és kollégái segítségével minél több tartós élelmiszert – köztük például rizst és tésztát – segítsen összegyűjteni össze a rászorulók számára. A novemberi hétvége alatt összesen 348 tonna élelmiszer gyűlt össze, ebből 155 tonna a Tesco áruházakban, ami közel 370 ezer adag ételnek felel meg. Az áruházlánc a termékek értékének 20 százalékával, azaz 21,5 millió forint felajánlásával egészíti ki az adományt, hogy ezzel is segítse az Élelmiszerbank működését és a nélkülözők év közbeni ellátását. A Tesco online szolgáltatásának felületén egészen december 5-ig lehetett jótékonykodni különböző értékű adománycsomagok vásárlásával, melyekből több mint 1,7 millió forint értékű támogatás jött össze.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >