Újabb szakmai elismerések a COOP munkatársainak
Rangos szakmai elismeréseket adtak át november 4-én az Európai Kereskedelem Napja alkalmából, amelynek keretében a COOP Gazdasági Csoport több dolgozójának kiemelkedő munkáját is díjazták. Az idén tizenhetedik alkalommal megrendezett szakmai esemény ismét a kereskedelemi ágazat jelentőségére és helyzetére hívta fel a figyelmet, ahol elhangzott: A csomagküldő és internetes kiskereskedelmi forgalom volumene 2020-ban 39%-kal nőtt.

39%-os növekedés
Kiemelkedő elismerésekben részesült a COOP Gazdasági Csoport több dolgozója is abból az alkalomból, hogy idén tizenhetedik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, a kereskedelmi szektor legjelentősebb ünnepét. Az esemény minden évben a kereskedelmet, mint a gazdaság egyik legfontosabb szektorát állítja a fókuszba, ahol hagyományosan rangos szakmai elismerésekkel díjazzák az ágazatban dolgozó munkavállalókat. A kereskedelem legrangosabb díjának számító Klauzál Gábor Elismerő Oklevelet vehetett át Dr. Komoróczki István, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség főtitkára, és Kozsnyánszky Gyula, az Észak-Kelet Pro-COOP Zrt. cégvezetője. Az üzletek pultjai mögött végzett áldozatos munka elismeréseként Magyar Kereskedelemért Nagydíjat Horváth Ilona, a Georgikon COOP Zrt. 6. számú, rezii COOP üzletvezetője, Hegedűsné Cseri Ildikó, az Integrál Zrt. móravárosi COOP ABC boltvezetője, valamint Graics István, a Mecsek Füszért Zrt. 2. számú, pécsi COOP MINI üzletvezetője kapott.
A kereskedelemben több mint 500 ezer ember dolgozik, amivel a legnagyobb foglalkoztatói szektor, emellett pedig a legmagasabb ÁFA és adóbefizető is egyben. Sőt, a kereskedelmi szektor idén még inkább hozzájárult pozitív irányba kiugró számaival a magyar gazdaság fellendítéséhez: 2021. január–augusztusban a forgalom volumene (naptárhatástól megtisztított adatok szerint) 2,4%-kal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.” – mondta el Krisán László, a VOSZ Kereskedelmi tagozatának elnöke. A járványhelyzet hatása, hogy valamennyi kereskedelmi piaci szereplő igyekszik gyorsabb ütemben digitalizálni. A csomagküldő és internetes kiskereskedelmi forgalom volumene folytatva az évek óta tartó dinamikus, töretlen bővülést, 2020-ban 39%-kal nőtt, 1074 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel immár 8,5%-os a részesedése a kiskereskedelemből, ami nemzetközi összevetésben átlagon felülinek mondható.
Eppel János, a VOSZ elnöke is kitért beszédében a koronavírus kereskedelem területén is érzékelhető hosszútávú hatásaira; úgy mint a munkaerőhiányra és az ellátási láncokban, gyártásban, kínálatban problémákat okozó tényezőkre.
Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára kiemelte: „Hála a magyar gazdaság tartós növekedésének, a háztartásokban keletkező jövedelem folyamatos bővülésének, amelyhez hozzájárultak többek között az adókedvezmények, – például a családi adókedvezmény is – a magyarországi kiskereskedelmi szereplők versengése mára egy olyan mezőny, amelyben minden rátermett szereplő egymással párhuzamosan is képes a gyarapodásra. Dobos Balázs, a tárca gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy, a válságintézkedésekig az elmúlt években a magyar cégek, KKV-k termelékenysége gyorsabban nőtt, mint a V4 országokban, így a hosszútávú cél ennek újbóli elősegítése a fenntarthatóság, generációváltás és a digitalizáció megvalósításával.
A rendezvény kapcsán Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke kiemelte: „az Európai Kereskedelem Napja igazi ünnep, és büszke vagyok arra, hogy több munkatársunk ismét szép elismerést kapott, amely ebben amásfél éve tartó sajátos helyzetben még többet jelenthet a számukra. Lojalitásukért és ember feletti munkájukért köszönettel tartozunk nekik.”
A rendezvényen a szektor jeles szakemberi folytattak kerekasztalbeszélgetést is folytattak, amelyen többek között szóba került a kereskedelmi szakképzés, duális képzés, egyéni szervezeten belüli oktatási folyamatok és szövetségek állami, edukációs törekvései, a nyugdíjas munkaerő visszafoglalkoztatása és a nagyon magas szektoron belüli fluktuáció, valamint a digitalizációs lehetőségek és annak bizonyos határai is. A beszélgetésen mások mellett részt vett Tóth Géza, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója is.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >Élelmiszerpazarlás-csökkentő platformot indít a Too Good To Go
A Too Good To Go új, mesterséges intelligenciával támogatott platformot…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >