Újabb pálinkák szereztek védjegyet
Újabb 19 pálinka szerezte meg a jogosultságot a Pálinkavédjegy használatára, így már összesen 35 termék rendelkezik a matricával – tájékoztatta a pálinkákat minősítő Wessling Hungary Kft. szerdán az MTI-t.
A közlemény szerint a tavaly bevezetett védjegyrendszer garanciát ad arra, hogy a matricával ellátott palackokban valóban kitűnő minőségű pálinka van, ezzel segíti a fogyasztók biztonságát és a jobb tájékozódást. A matricás pálinkák a rangos versenyeken ezüst- vagy aranyérmés minősítést kapnának, a védjegy megszerzéséhez ugyanis a maximális húszból legalább tizenhat pontot kell elérniük.
A védjegyrendszer két alappillére a laboratóriumi és az érzékszervi vizsgálat. A laboratóriumi vizsgálatok során elemzik egyebek mellett az alkohol-, a metanol- és a hidrogéncianid-tartalmat. Európai uniós ajánlás alapján megvizsgálják a Magyarországon eddig nem elemzett, de a csonthéjas gyümölcsből származó pálinkák esetében az élelmiszerbiztonság érdekében az etil-karbamát tartalmat is.
Az érzékszervi bírálat során a Pálinka Nemzeti Tanács nyilvántartásában szereplő tapasztalt szakértők minősítik a termékeket.
A kiváló minőség folytonosságának biztosítéka az is, hogy a védjegyet elnyert pálinkák 20 százalékát évente ismételten ellenőrzik – hívja fel a figyelmet a társaság.
A védjegyrendszer tavalyi meghirdetése óta tíz gyártó – a Bolyhos Pálinka, a Brill Pálinkaház, a Csalló Pálinka Manufaktúra, az Etyeki Czimeres Pálinka, a Nobilis Pálinka, Sendula Zoltán, a Szigetköz Lelke Pálinkaház, a Prekop Pálinkamanufaktúra, a Téti Pálinkafőzde és a Zimek Manufaktúra – összesen 35 terméke kapta meg a Pálinkavédjegy matricát.
A védetté nyilvánítás következő fordulójára várhatóan a negyedik negyedévben lehet majd jelentkezni.
A matricával ellátott pálinkák a www.palinkavedjegy.hu honlapon nyomon követhetők – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >