Újabb országban készített márkaerő rangsort a B&P Braun & Partners
Magyarországon kultikus hazai márka, a Pöttyös Túró Rudi végzett a márkaerő rangsor élén, Romániában egy világszerte ismert, nemzetközi márka, a Coca-Cola foglalja el a román márkaerő rangsor első helyét.
Nap mint nap találkozunk márkákkal az élet minden egyes területén. Aki ismeri a márkaközösséget és annak mozgatóit, elkötelezettebb fogyasztókat tudhat magáénak.
Az idén tavasszal a B&P Braun & Partners Magyarország és a GfK Hungária Piackutató Intézet által készített márkaerő rangsor után a B&P Braun & Partners romániai leánycége, a B&P Brandivia a GfK Romaniával közösen megvizsgálta a romániai márkákat. A legjobban szereplő márkák átlagosan jobb eredményt értek el Magyarországon, mint Romániában. Összességében erősebb márkaközösségek vannak Magyarországon, mint Romániában: nagyobb a márkához való kötődés erőssége, erősebb az azonosságtudat.
„A 2010-es Brand Community Survey-t Magyarországon egy nagyon népszerű, jelentős közösséggel rendelkező, kultikus helyi márka, a Pöttyös Túró Rudi nyerte, ezzel szemben Romániában olyan globális márkák végeztek az élen, mint a Coca-Cola vagy a Milka. A legerősebb helyi márka, a Poiana csokoládé hatodik lett. Nem csak a pontszámokban tapasztalható tehát eltérés, hanem a hazai márkák erőssége terén is – mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa.
A mintaválasztás mindkét országban hasonló volt. Az adott ország legjelentősebb médiaköltőinek listája jelentős, helyi márkákkal egészült ki. Magyarországon az FMCG, az autóipar, az info- és telekommunikáció, valamint a pénzügyi szolgáltatók mellett az egészségügyi szektor, a kiskereskedelem és a médiaszektor márkáit is megvizsgálták. A helyi sajátosságokat figyelembe vevő márkalisták között több átfedés is volt, négy márkát (Coca-Cola, Ford, Vodafone, valamint az osztrák Erste bank helyi leányvállalatai) mindkét országban értékeltek a válaszadók.
Közülük is a legjobb eredményt a Coca-Cola érte el, helyezésben és pontszámban is kiemelkedő teljesítménnyel: Romániában a legerősebb márkának bizonyult (51,58 pont), Magyarországon pedig a Pöttyös Túró Ruditól alig lemaradva lett második (53,58 pont). Az Erste és a Vodafone sokkal jobban szerepelt a román (28,63 és 37,26 pont), mint a magyar felmérésben (13,19 és 30,01 pont). Az osztrák bank helyi leányvállalatainak esetében az eltérés egyik oka az lehet, hogy az Erste a román piacra való belépésekor a piacvezető kereskedelmi bankot vásárolta meg (Banca Comercială Română), amelynek megtartotta a nevét, ezáltal biztosítva a folytonosságot a régi és az új márkaközösség között.
Magyarország 12 legerősebb márkája: Pöttyös Túró Rudi, Coca-Cola, Danone, RTL Klub,
TV2, Tesco, Adidas, Nokia, Nike, T-Mobile, Pick, OTP
Románia 12 legerősebb márkája: Coca-Cola, Milka, Jacobs Krönung, Orange, Ariel, Poiana, Pepsi, Nivea, Dove, Vodafone, Cosmote, Knorr.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >