Újabb negyvenmilliárd forint jut az agrár-környezetgazdálkodási programra
Negyvenmilliárd forinttal bővítik az agrár-környezetgazdálkodási program keretét, ebből 15 milliárdra a szőlészek és a gyümölcstermelők, 25 milliárdra pedig az állattartók pályázhatnak.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke az M1 aktuális csatorna keddi műsorában kiemelte, hogy a programot 210 milliárd forintos kerettel hirdették meg, azonban 510 milliárdnyi igény érkezett be, a nagy érdeklődés miatt növelték a forrásokat.
Azok kaphatnak támogatást, akik környezetvédelmi szempontból többletteljesítményt vállalnak, aminek következtében költségeik nőnek vagy árbevételük csökken, folytatta az elnök. Idetartozik például, hogy nem használnak egyes mesterséges szereket, és így elősegítik az apróvadak, madarak életterének terjeszkedését.
A NAK-elnök azt javasolta a korábban sikertelenül pályázóknak, hogy figyeljék a mostani kiírás megjelenését, az agrár-környezetgazdálkodási program forrásai ugyanis növelhetik a versenyképességüket.
Megjegyezte: a pályázatot eldöntő pontszámok részben adottságból, részben saját vállalásból alakulnak ki. Azon nem tud változtatni egy gazdálkodó, hogy kedvező vagy kedvezőtlen tulajdonságokkal bír-e a földje, abban azonban van döntési szabadsága, hogy milyen feladatok teljesítését vállalja – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hatalmas károk a mezőgazdaságban, gyorsítani kell a biológiai alapok innovációját
A modern magyar mezőgazdaság a legnehezebb öt évén van túl,…
Tovább olvasom >Érkezik a segítség a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt károsult gazdálkodókhoz
Megjelent a kormányzati segítségnyújtást lehetővé tevő rendelet, amely alapján a…
Tovább olvasom >Az unióban is drágul a tojás
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsigó Róbert: érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára az árrésstop hatására
Az árréstop bevezetésének hatására érezhetően csökken az alapvető élelmiszerek ára…
Tovább olvasom >Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány
Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány, amely az ünnepi időszakon…
Tovább olvasom >Stabilitás, bizalom, együttműködés – üzentek a kormánynak a kiskereskedelmi szereplők
Az árréskorlátozások hosszú távon veszélyeztethetik a beszállítói kapcsolatok stabilitását, miközben…
Tovább olvasom >