Újabb lépést tett a svájci Aldi a cukorcsökkentésért

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 08. 29. 09:01
🎧 Hallgasd a cikket:

Ismételten elkötelezte magát a termékeiben található hozzáadott cukor mennyiségének csökkentése mellett a svájci Aldi, miután megújította a „Milánói Nyilatkozat” néven ismertté vált önkéntes vállalást, amelyhez másik 20 svájci élelmiszeripari vállalat is csatlakozott.

A nyilatkozathoz csatlakozók célja, hogy fokozatosan csökkentsék a feldolgozott élelmiszerek és italok cukortartalmát, és amely törekvés az elmúlt tíz évben kézzelfogható eredményeket hozott.

A Svájci Belügyminisztérium (FDHA) által kezdeményezett program új, ambiciózus célokat tűzött ki 2028 végéig: az üdítőitalokban, túróalapú desszertekben, reggelizőpelyhekben és tejalapú italokban lévő cukortartalom további 10%-os, a joghurtokban pedig  5%-os csökkentését.

A svájci Aldi már eddig is túlteljesítette a korábban kitűzött célokat: a túródesszertek cukortartalmát 31%-kal, a reggelizőpelyhekét 24%-kal, a joghurtokét 19%-kal, a tejitalokét pedig 9%-kal mérsékelte.

A „Milánói Nyilatkozat” 2015-ben született a Milánói Világkiállításon, válaszul a cukorfogyasztás Svájcban tapasztalható nagy, napi 100 gramm körüli mértékére, ami mintegy kétszerese a WHO által ajánlottnak.

A túlzott cukorbevitel hozzájárul az elhízáshoz, valamint növeli a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát, évente több mint 50 milliárd svájci frank (53 milliárd euró) költséget róva az országra.

Jérôme Meyer, az Aldi Suisse ügyvezető igazgatója elmondása szerint a kereskedő büszke arra, hogy hatékonyan hozzájárulhat a közegészségügy előmozdításához.

 

Kapcsolódó cikkeink