Újabb csúcsra emelkedett az online kiskereskedelmi forgalom Németországban
Újabb csúcsra emelkedett és megközelítette a 100 milliárd eurót az internetes és a csomagküldő kiskereskedelem forgalma Németországban tavaly a terület szakmai szövetségének (BEVH) kedden közölt kimutatása szerint.
A németországi fogyasztók 94 milliárd euró értékben adtak le megrendeléseket árucikkekre és szolgáltatásokra az internetes áruházakban és a csomagküldő szolgáltatóknál 2019-ben, ami 9,9 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 85,5 milliárd euróhoz képest.
A leginkább meghatározó trend a mobil eszközök térnyerése, az okostelefonnal vagy táblagéppel leadott rendelések aránya első alkalommal haladta meg az egyharmadot, 33,5 százalékos volt tavaly.
Ugyancsak jellemző a gyakran rendelő vásárlók arányának növekedése, tavaly már 33,2 százalékot tettek ki a hetente egynél több rendelést leadó vásárlók, szemben az egy évvel korábbi 26,9 százalékkal – áll a BEVH (Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland e.V.) összeállításában.
A németek leginkább elektronikai cikkeket vásárolnak az interneten és a csomagküldő szolgáltatóknál, ebben a terméktípusban 25,844 milliárd euró volt a forgalom, ami 11,5 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A második helyen a ruházati cikkek állnak 18,705 milliárd euróval, 11,4 százalékos növekedéssel. A harmadik a lakberendezési cikkek és háztartási gépek kategóriája 10,923 milliárd euróval, kiemelkedő, 13,5 százalékos növekedéssel.
Ennél is nagyobb mértékben, 14,1 százalékkal emelkedett az élelmiszerek forgalma, amely azonban még így is viszonylag alacsony, 4,896 milliárd eurós volt Németországban 2019-ben.
A BEHV várakozása szerint 2020 is rekordév lesz, a forgalom meghaladhatja a 100 milliárd eurót, ami nagyságrendi növekedés az öt évvel korábbi, 2015-ös 65,3 milliárd euróhoz képest.
A kiskereskedelmi ágazat egészének legfőbb szakmai szervezete, a német kereskedelmi szövetség (Handelsverband Deutschland – HDE) előzetes becslése szerint az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint az internetes és a csomagküldő kiskereskedelem forgalma együtt 535,5 milliárd euró volt 2019-ben, ami 2 százalékos növekedés az előző évi 525 milliárd euróhoz képest. Ez a BEVH adatai alapján azt jelenti, hogy az online kiskereskedelem továbbra is jóval gyorsabban növekszik, mint az ágazat egésze, és részaránya közelít a 20 százalékhoz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >639 millió csomag naponta – A nap videója
Kínában vagyunk – még az is lehet, hogy többségében nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >