Újabb állomásához érkezett a közép-európai régiókat bemutató konferenciasorozat
Idén harmadik alkalommal szervezte meg a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) a Külpiaci lehetőségek a Közép-európai régióban című konferenciasorozatát. Az MNKH, a megyei iparkamarák és az Enterprise Europe Network (EEN) együttműködésével megvalósult eseménysorozat budapesti, kecskeméti és szegedi helyszínén a résztvevők megismerkedhettek a román, szlovák, szerb és horvát üzleti környezettel. Az előadásokat követően személyes tanácsadáson és B2B találkozókon is részt vehettek az érdeklődő vállalkozások.
A személyre szabott üzleti tanácsadással egybekötött konferenciasorozat három helyszínén – Budapest, Kecskemét, Szeged – az MNKH határon túli regionális irodáinak vezetői és magyarországi tanácsadói bemutatták Románia, Szlovákia, Szerbia és Horvátország gazdasági és jogi hátterét, valamint az adott piac sajátosságai mellett a régiókban rejlő üzleti lehetőségeket is. Az előadások végén a vállalkozók közvetlen megbeszélések keretein belül személyre szabott tanácsadást is kérhettek a külpiaci szakértőktől.
Mindhárom helyszín kiemelt vállalkozói központnak számít, így nem is kérdéses, hogy nagy érdeklődés övezte a magyar cégek külpiacra lépését ösztönző előadássorozatot.
„Az exportálni kívánó vállalkozások gyakran a szomszédos országok irányába teszik meg első lépéseiket. Ez a tény, valamint, hogy az eddig megrendezett eseményeket is kiemelt érdeklődés övezte, támasztja alá a roadshow létjogosultságát. A gyakorlati ismereteket átadó előadásokkal, cégre szabott tanácsadással és célzott üzletember találkozókkal átszőtt üzleti fórumok célja a közép-európai régió nemzetközi versenyképességének fokozása, fejlődésének elősegítése” – mondta Skapinyecz Péter, az MNKH Közép-Európai Kereskedelem-fejlesztési Hálózat Kft. ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >