Újabb állomásához érkezett a közép-európai régiókat bemutató konferenciasorozat
Idén harmadik alkalommal szervezte meg a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) a Külpiaci lehetőségek a Közép-európai régióban című konferenciasorozatát. Az MNKH, a megyei iparkamarák és az Enterprise Europe Network (EEN) együttműködésével megvalósult eseménysorozat budapesti, kecskeméti és szegedi helyszínén a résztvevők megismerkedhettek a román, szlovák, szerb és horvát üzleti környezettel. Az előadásokat követően személyes tanácsadáson és B2B találkozókon is részt vehettek az érdeklődő vállalkozások.
A személyre szabott üzleti tanácsadással egybekötött konferenciasorozat három helyszínén – Budapest, Kecskemét, Szeged – az MNKH határon túli regionális irodáinak vezetői és magyarországi tanácsadói bemutatták Románia, Szlovákia, Szerbia és Horvátország gazdasági és jogi hátterét, valamint az adott piac sajátosságai mellett a régiókban rejlő üzleti lehetőségeket is. Az előadások végén a vállalkozók közvetlen megbeszélések keretein belül személyre szabott tanácsadást is kérhettek a külpiaci szakértőktől.
Mindhárom helyszín kiemelt vállalkozói központnak számít, így nem is kérdéses, hogy nagy érdeklődés övezte a magyar cégek külpiacra lépését ösztönző előadássorozatot.
„Az exportálni kívánó vállalkozások gyakran a szomszédos országok irányába teszik meg első lépéseiket. Ez a tény, valamint, hogy az eddig megrendezett eseményeket is kiemelt érdeklődés övezte, támasztja alá a roadshow létjogosultságát. A gyakorlati ismereteket átadó előadásokkal, cégre szabott tanácsadással és célzott üzletember találkozókkal átszőtt üzleti fórumok célja a közép-európai régió nemzetközi versenyképességének fokozása, fejlődésének elősegítése” – mondta Skapinyecz Péter, az MNKH Közép-Európai Kereskedelem-fejlesztési Hálózat Kft. ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: Januárban 903 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
2025. januárban a kivitel volumene 2,5 százalékkal meghaladta az előző…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 458 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Tavaly decemberben a kivitel volumene 1,9, a behozatalé 9,8 százalékkal…
Tovább olvasom >Rosszabb a magyar cégek termelékenysége, mint bárhol az unióban
A GKI Gazdaságkutató Zrt. friss elemzése szerint 2010 és 2023…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sajátmárkás, újrahasznosított papírtermékeket mutatott be a Kifli.hu
Magyarországon is elérhetővé vált a Moddia PureCycle, a Kifli.hu saját…
Tovább olvasom >A Concorde és az OTP is megemelt célárfolyammal ajánlja vételre az AutoWallis részvényeit
A Concorde Értékpapír után az OTP Bank is frissítette az…
Tovább olvasom >A libamáj a magyarok egyik kedvenc luxusélelmiszere
Hazánkban a legtöbben a kaviárt, a szarvasgombát és a libamájat…
Tovább olvasom >