Újabb 320 millió forinttal gyorsít a Cleango mobil autómosó
Zöld innováció magyar módra. 100 millió forint friss tőkebevonással és 150 millió forintos kedvezményes hitellel szállt be a Kék Bolygó Víz Alap a magyar fejlesztésű, víztakarékos autómosó-hálózatba. A Kék Bolygó Víz Alap mellett a körben több magánbefektető is bizalmat szavazott a vállalkozásnak, így további 70 millió forint tőke áll rendelkezésükre az ambiciózus tervek megvalósítására. A Cleango már a nemzetközi piacra lépést készíti elő, miközben Magyarországon is egyre több helyen terjeszkednek.
Egyre nagyobb tempóra kapcsol a magyar alapítású Cleango: a fenntartható autómosási technológiát fejlesztő startup nemrég zárta le újabb tőkebevonási körét, melynek keretében 100 millió forintos tőkebefektetést és 150 milliós kedvezményes hitelt kapott a Kék Bolygó Víz Alaptól. A cél: a hazai terjeszkedés és a meglévő szolgáltatás fejlesztése mellett a nemzetközi piacra lépés előkészítése. Az első állomások a hazai terjeszkedésben Székesfehérvár és Debrecen, egyelőre B2B vonalon, de év végéig további városokban is megjelennek – és a tervek szerint indul a lakossági szolgáltatás is. A külföldi piacnyitás sem várat már sokáig magára, jelenleg a bécsi megjelenésről folynak tárgyalások.
A Cleango alapítói az elmúlt több, mint 5 évben a gyakorlati visszajelzések alapján alakították olyanná szolgáltatásukat, hogy azzal minél több felhasználót bevonzzanak. Stratégiájuk sikerét pedig mi sem bizonyítja jobban, hogy a 2021-ben még csak 20 millió Forint nettó árbevételt termelő vállalat három év alatt több, mint 12-szeresére növelte forgalmát és 256 millió Forintos nettó árbevétellel zárta a tavalyi évet.
Zöld-tech innováció az autósok szolgálatában
A Cleango víztakarékos és vegyszermentes mobil autómosóként indult, de mára zöld-tech innovációként pozícionálja magát. Egy autó megtisztításához mindössze 5 deciliter vizet használnak – összevetve a hagyományos autómosók 120-140 literes vízfogyasztásával ez a szám önmagáért beszél. A vállalkozás mára több mint 70 ezer autómosást végzett el, 36 ezer ügyféllel, és több mint 7 millió liter ivóvizet spórolt meg a bolygónak – ez nagyjából 50 család egyéves vízfogyasztásának felel meg. A Cleango Kaczur Áron gyerekkori álmaként valósult meg, 2020-ban a Cápák között című műsorban Balogh Péter és Fehér Gyula is bizalmat szavazott összesen 30 milliós befektetéssel a fiatal alapítónak, 2021-ben pedig sikeresen zárt egy 57 millió forintos befektetési kört a cég, amikor az MFB csoporthoz tartozó Hiventures is csatlakozott a befektetők sorához. Azóta pedig nincs megállás, jelenleg összesen 14 befektetővel rendelkezik a vállalkozás.
Nanotechnológia a tisztaság mögött
A Cleango egyedisége nem csupán a mobilitásban rejlik, hanem a használt technológiában is. A nanotechnológián alapuló tisztítószerek a szennyeződést körbeölelik, és a felületre permetezve egyfajta biztonsági wax réteget képeznek, amelyet mikroszálas kendővel könnyedén el lehet távolítani. Ez nemcsak kíméli az autó fényezését, hanem 48 órás por- és víztaszító hatást is biztosít. Ráadásul minden felhasznált anyag biológiailag lebomló.
Mobil app, fenntarthatóság és egy kis varázslat
A mobilapplikációnak köszönhetően a szolgáltatás bárhol és bármikor elérhető, hiszen pár kattintással hívhatunk takarítót oda, ahol éppen parkolunk – legyen az otthon, munkahely, edzőterem vagy akár a nagymamánál töltött délután. Az átlagos kiérkezési idő 30 perc, de volt már 5 perces is – köszönhetően annak, hogy egyszerre körülbelül 30 autómosó mozog a városban. A megrendelések leginkább este 6 és 10 óra között futnak be, és a legtöbb tisztítást délelőtt a 9 és 12 óra közötti időintervallumra rendelik.
Mindent megoldanak, a Volkswagentől a Rolls-Royce-ig
A szolgáltatást elsősorban közepes (52%) és nagy (25%) kategóriás autók tulajdonosai veszik igénybe, a legnépszerűbb modellek között rendre szerepel a BMW, Toyota, Mercedes-Benz vagy épp Vokswagen. A legkülönlegesebb jármű, amit eddig tisztítottak? Egy Rolls-Royce Cullinan Mansory. És a legemlékezetesebb sztori? Egy amerikai ügyfél távollétében a mosó egy utcán parkoló autóhoz érkezett, ahol egy hajléktalan aludt az utastérben – a tulajdonos ugyanis távolról, applikáción keresztül nyitotta ki a járművet.
„Az utóbbi években világossá vált, hogy a fenntarthatóság nem luxus, hanem gazdasági racionalitás is. A Cleango rendszerével pedig valós társadalmi és környezeti hatást tudunk elérni” – mondta Kaczur Áron, hozzátéve, hogy az új forrás segítségével már a külpiaci belépéshez szükséges jogi és operatív hátteret is fel tudják építeni.
Kapcsolódó cikkeink
A dm első alkalommal készített fenntarthatósági jelentést
A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport…
Tovább olvasom >A jövő íze, csomagolása, ritmusa – innovációs térkép 2025-re
Új korszak küszöbén áll az FMCG-piac: a globális gazdasági nyomás…
Tovább olvasom >Tatayoyo – Trópusi ízvilágú paprika
A Tatayoyo paprika számos újdonsággal és termékelőnnyel rendelkezik, amelyek hozzájárulnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >Egy év múlva nem lehet büntetlenül bérkülönbség a női és a férfi munkavállalók között
Jövő júniusban lép hatályba a bérek átláthatóságáról szóló uniós irányelv,…
Tovább olvasom >A kaktusz világa
Prémiumizáció, kereslet a minőségi italok iránt, fejlődő koktélkultúra, élményt kereső…
Tovább olvasom >