Újabb 2 milliárd dollárt fektet a Mars az amerikai gyártás bővítésébe 2026-ig
Az édesség- és snackóriás Mars 2026 végéig további 2 milliárd dollárt tervez invesztálni amerikai gyártási kapacitásainak fejlesztésébe.
A Twix és Milky Way csokoládék gyártója az elmúlt öt évben már több mint 6 milliárd dollárt költött az Egyesült Államokban működő üzemeire.
Az új beruházás keretében a vállalat 240 millió dollárból épített gyárat Nature’s Bakery márkája számára a Utah állambeli Salt Lake Cityben. Az üzem szerdán nyílik meg, több mint 230 új munkahelyet teremt, és évente körülbelül egymilliárd szelet édesség előállítására lesz képes.
Claus Aagaard, a Mars pénzügyi igazgatója hangsúlyozta:
– Az USA a legnagyobb és legfontosabb piacunk, amely hosszú távon is a növekedés motorja – nemcsak a meglévő gyártási kapacitásaink, hanem a stratégiai felvásárlások, például a gyorsan növekvő Nature’s Bakery révén is.
A döntés nem egyedi: egyre több nagyvállalat bővíti amerikai gyártási kapacitását a Trump adminisztráció importvámok növelésére irányuló intézkedései folytán, mellyel a kormány a kereskedelmi mérleghiányt mérsékelné és multinacionális vállalatokat arra ösztönözné, hogy a gyártást telepítsék vissza az Egyesült Államokba. A Mars USA-ban forgalmazott termékeinek mintegy 94%-a már most is helyben készül.
A cég tavaly augusztusban jelentette be a Pringles gyártóját tulajdonló Kellanova 36 milliárd dollárért történő felvásárlását, amelyhez az amerikai versenyhatóságok már hozzájárultak, de az EU a múlt hónapban vizsgálatot indított.
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >