Új vizeken a Magyar Turizmus Zrt.

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 15. 13:28

Kedden mutatták be a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) jövő évi, az új felfogás jegyében született marketingtervét. A tájékoztatón nem derült ki, mennyi pénzből gazdálkodhat a vállalat, ám azt hangsúlyozták, hogy a működési költségeket lefaragják, és szakmai tevékenységre szeretnének költeni. Megszűnnek az eddigi tematikus évek, ehelyett Magyarország piaci sikerének zálogát a márkapozíciójának következetes kommunikációjában látják.

A kommunikáció legfontosabb változása, hogy a marketingtevékenység középpontjába az érzelmi viszony megalapozása kerül, mely Magyarországot megkülönbözteti és előnybe hozza versenytársaival szemben. Márkázásának célja, hogy világos turisztikai alapfogalmat adjon magáról, illetve ennek apropóján érzelmi viszonyt alakítson ki a potenciális turistával. Hazánk turisztikai kínálata sokszínű, de nem tartalmaz emblematikus elemeket, ugyanakkor Magyarország a világ első öt, termálvízben leggazdagabb országa közé tartozik. A gyógy- és termálforrások az ország területének 80 százalékát lefedik.

Egyedülálló geológiai adottságunkra, a felszín alatti vízkincsre és az ehhez hitelesen kapcsolódó rekreációs turizmusra építve a globális keresleti trendeknek megfelelő, egy nemtől, kortól, nemzetiségtől független turisztikai márkapozíciót foglalhatunk el, vélik az MT Zrt. szakemberei. Nem véletlenül választották – a kissé áthallásos – „Új Vizeken” címet a marketingtervnek. Újdonság, hogy a marketingtevékenység szakít a témaévek korábbi gyakorlatával is.

Változik az eddigi kommunikációs eszközök és csatornák használata is. Az MT Zrt. ezért az egyes célországokat két kategóriába – B2C, illetve B2B piacok – sorolta üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint. Az ehhez képzett súlyozott mutatószám meghatározásánál figyelembe vette a vendégéjszakák számát és növekedési (csökkenési) ütemét, valamint az adott piac szervezett utazásainak arányát.

Jelentős számú egyéni turistát várnak majd többek között Ausztriából, Franciaországból, Németországból, Romániából, Egyesült Királyságból, és Olaszországból, így ezekben az országokban a lakossági kommunikáció kerül majd előtérbe. Ezzel szemben azokban az országokban – például az Egyesült Államokban, Japánban, Kínában vagy Oroszországban -, ahonnan a turisták kevesebben, és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek, célravezetőbb az utazásszervezők megnyerése.
2010 októberig tény, novemberre és decemberre feltételezett adatokkal2010 októberig tény, novemberre és decemberre feltételezett adatokkal

A társaság az utazók általános és részletes tájékoztatásában egyaránt az internetre helyezi a hangsúlyt a turistának szóló hungary.com, illetve itthon.hu oldalakkal.

A belföldi stratégiai kommunikáció azokat veszi célba, akiknek van utazásra fordítható megtakarításuk, de azt jellemzően külföldi utazásra vagy egyéb fogyasztási cikkekre költik. A belföldi útra forgalomélénkítő akciós ajánlatokkal, de hosszú távon az üdülési csekk vagy rekreációs kártya mellett stratégiai kampányokkal is „el lehet csábítani” ezeket az embereket.

A sok változás mellett megmaradnak az elmúlt években sikeresnek bizonyult turisztikai kezdeményezések (pl. Torkos Csütörtök, Fesztivál Programajánló), melyek központi népszerűsítését a jövőben is folytatja a társaság, erősebb médiajelenléttel, újszerű eszközökkel. Emellett a regionális programajánlók részletes tájékoztatást adnak az egyes régiók turisztikai kínálatáról.

A magyarországi konferenciaturizmus forgalmának növelése is fontos célja 2011-ben az MT Zrt.-nek, a társaság a konferenciaturizmus forgalmát 5 százalékkal szeretné növelni. Ennek jegyében már működő Konferencia Nagyköveti Program 2011. évi célkitűzése legalább három 500 és 2000 fő közötti, illetve tíz 500 fő alatti nemzetközi konferencia megszervezése. A már szintén bevezetett Sport Nagyköveti Program jövő évi célja 3 nemzetközi sportesemény rendezési jogának elnyerése.

A Magyar Turizmus Zrt. partnerszervezetekkel közösen egyedi feladatokat is ellát, 2011-ben ennek három kiemelt területe a légi marketing, a visegrádi országokkal való együttműködés, valamint Magyarország 2011. első félévi európai uniós elnöksége. Utóbbi kapcsán komoly reményeket táplál a szervezet, mivel ez az ország turisztikai bemutatkozására is lehetőséget teremt. A hat hónap folyamán adódó prezentációs lehetőségek kihasználásában a társaság a Külügyminisztériummal és egyéb társintézményekkel működik együtt – írja az mfor.hu.

Kapcsolódó cikkeink