Új vásárral hódolnak Kölnben a kávékultusznak
Új szakvásár premierjére készülnek Kölnben, a Rajna mentén: Coffeena – Nemzetközi Kávévásárt rendeznek június 26-a és 28-a között. Bemutatnak mindent a kultusztermékké vált italról: termelésétől és feldolgozásától a darálókon és kávéfőző gépeken át az egyre népszerűbb élvezeti cikkig, a kávéig. A szakmai információs rendezvények mellett sor kerül az Európai Kávéspecialitások Szövetségének világbajnokságára is.
– A kávékereskedelem értékteremtő folyamatának bemutatása és a verseny élménye együtt érdekes platform lehet az üzleti kapcsolatok bővítésére – hangsúlyozza Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője. – A konferenciák, a workshopok és a szemináriumok plusz vonzerőt jelentenek mindazok számára, akik a kávé feldolgozásával vagy a kávéfogyasztók kiszolgálásával foglalkoznak.
Két szakmai nap után a Coffeena megnyitja kapuit a fogyasztók számára is, akik megismerhetik a különböző ízeket, a speciális elkészítési módokat, valamint a termelés fontos mozzanatai mellett a legújabb kávéfőző gépeket és a finomabbnál finomabb kávékoncepciókat.
A kávé szakvásár életre hívása mellett szól, hogy a kávé sok országban a legkedveltebb és a leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek közé tartozik. Magyarországon kávéból csak a kiskereskedelmi forgalom megközelíti az évi 50 milliárd forintot, míg a vendéglátás bevétele hozzávetőlegesen egymilliárd forint. Ezzel a kávé ötödik helyen áll a húskészítmény, a sör, a sajt és a szénsavas üdítőital után, a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában. Németország évi egy főre jutó 146 literes fogyasztásával Kakuk Márta tájékoztatása szerint az USA után a világ második legnagyobb kávéimportőre:
– Ezzel a kávé a legnagyobb mennyiségben vásárolt ital Németországban, megelőzve az ásványvizet és a sört is. Azon kívül a kávét az emberek nemcsak lakásukban fogyasztják szívesen, hanem otthonukon kívül is sokak számára fontos lett az ital, amelynek különböző változatait beleillesztik életstílusukba.
B. E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >