Új vásárral hódolnak Kölnben a kávékultusznak
Új szakvásár premierjére készülnek Kölnben, a Rajna mentén: Coffeena – Nemzetközi Kávévásárt rendeznek június 26-a és 28-a között. Bemutatnak mindent a kultusztermékké vált italról: termelésétől és feldolgozásától a darálókon és kávéfőző gépeken át az egyre népszerűbb élvezeti cikkig, a kávéig. A szakmai információs rendezvények mellett sor kerül az Európai Kávéspecialitások Szövetségének világbajnokságára is.
– A kávékereskedelem értékteremtő folyamatának bemutatása és a verseny élménye együtt érdekes platform lehet az üzleti kapcsolatok bővítésére – hangsúlyozza Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője. – A konferenciák, a workshopok és a szemináriumok plusz vonzerőt jelentenek mindazok számára, akik a kávé feldolgozásával vagy a kávéfogyasztók kiszolgálásával foglalkoznak.
Két szakmai nap után a Coffeena megnyitja kapuit a fogyasztók számára is, akik megismerhetik a különböző ízeket, a speciális elkészítési módokat, valamint a termelés fontos mozzanatai mellett a legújabb kávéfőző gépeket és a finomabbnál finomabb kávékoncepciókat.
A kávé szakvásár életre hívása mellett szól, hogy a kávé sok országban a legkedveltebb és a leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek közé tartozik. Magyarországon kávéból csak a kiskereskedelmi forgalom megközelíti az évi 50 milliárd forintot, míg a vendéglátás bevétele hozzávetőlegesen egymilliárd forint. Ezzel a kávé ötödik helyen áll a húskészítmény, a sör, a sajt és a szénsavas üdítőital után, a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában. Németország évi egy főre jutó 146 literes fogyasztásával Kakuk Márta tájékoztatása szerint az USA után a világ második legnagyobb kávéimportőre:
– Ezzel a kávé a legnagyobb mennyiségben vásárolt ital Németországban, megelőzve az ásványvizet és a sört is. Azon kívül a kávét az emberek nemcsak lakásukban fogyasztják szívesen, hanem otthonukon kívül is sokak számára fontos lett az ital, amelynek különböző változatait beleillesztik életstílusukba.
B. E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >