Új városi céhek
A bevásárlóutcákon és kerületekben erős harc folyik a kényelmes online vásárlással szemben. A nagy márkák szomszédságában található kis kézműves üzletek olyan fizikai tapasztalatokat és élményeket nyújtanak a fogyasztóknak, amilyent az interneten nem találni. Ezek leginkább középkori céhek utcáira emlékeztetnek. A futurista Thomas Frey szerint a bevásárlóközpontok és nagy kereskedelmi láncok küszködnek, ami főként az online óriások, például, mint az Amazon dominanciájának köszönhető. A J. C. Penney tavaly bejelentette, hogy bezárja az üzletei mintegy 4%-át. Januárban az USA Today számolt be, arról, hogy a Macy’s 36 üzlet bezárását tervezi 2016 során. A sok üzletbezárás miatt a fogyasztóknak kevesebb lehetőségük marad a házon kívüli szórakozási formákra, de emellett felgyülemlett bennük az igény értelmes tapasztalatok szerzésére is.
– Ezen trendek ütközése előrevetíti a következő kiskereskedelmi forradalmat – állítja Frey.
Az új városi „céhek” hiteles alternatívái lehetnek a hagyományos bevásárlóközpontoknak és üzleteknek. Frey rámutat arra, hogy ennek eredményeként a kávéüzletek kiskereskedelmi üzletekké váltak, ahol a legjobb „lógni”. Ezek jelenthetik az úti célt, ahol az emberek nemcsak üzletelnek egymással, de újra kapcsolódni tudnak egymáshoz több emberi szinten is. A középkori értelemben vett kézműves kerületek létrejötte segítheti őket a digitális világ csapdáival szembeni küzdelemben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >