Új városi céhek
A bevásárlóutcákon és kerületekben erős harc folyik a kényelmes online vásárlással szemben. A nagy márkák szomszédságában található kis kézműves üzletek olyan fizikai tapasztalatokat és élményeket nyújtanak a fogyasztóknak, amilyent az interneten nem találni. Ezek leginkább középkori céhek utcáira emlékeztetnek. A futurista Thomas Frey szerint a bevásárlóközpontok és nagy kereskedelmi láncok küszködnek, ami főként az online óriások, például, mint az Amazon dominanciájának köszönhető. A J. C. Penney tavaly bejelentette, hogy bezárja az üzletei mintegy 4%-át. Januárban az USA Today számolt be, arról, hogy a Macy’s 36 üzlet bezárását tervezi 2016 során. A sok üzletbezárás miatt a fogyasztóknak kevesebb lehetőségük marad a házon kívüli szórakozási formákra, de emellett felgyülemlett bennük az igény értelmes tapasztalatok szerzésére is.
– Ezen trendek ütközése előrevetíti a következő kiskereskedelmi forradalmat – állítja Frey.
Az új városi „céhek” hiteles alternatívái lehetnek a hagyományos bevásárlóközpontoknak és üzleteknek. Frey rámutat arra, hogy ennek eredményeként a kávéüzletek kiskereskedelmi üzletekké váltak, ahol a legjobb „lógni”. Ezek jelenthetik az úti célt, ahol az emberek nemcsak üzletelnek egymással, de újra kapcsolódni tudnak egymáshoz több emberi szinten is. A középkori értelemben vett kézműves kerületek létrejötte segítheti őket a digitális világ csapdáival szembeni küzdelemben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >