Új üzleti modell az e-kereskedelemben
A világ teljes online értékesítési forgalmának közel felét adják most már a nagy platformok, ezen belül pedig jelentős súllyal bírnak a dropshipping modellben működő áruházak. Magyarországon erre eddig még nem nagyon volt igazán komplex megoldás – ezen változtatott a Webshippy 2020-ban indult új szolgáltatása, a Dropshippy.
A dropshipping egy olyan üzleti modell, ahol anélkül lehet webáruházat üzemeltetni, hogy saját árukészletet, raktárat kellene fenntartani, sőt még magával a termékek szállításával sem kell foglalkozni. Gyakorlatilag a teljes webáruházi logisztika házon kívülre kerül, és helyettünk intéznek mindent. Tehát a tárolást, a csomagolást, a rendeléskiszállítást a webáruházak helyett egy másik szereplő, a dropshipping partner végzi. Így adott egy igen széles elérés, amelynek segítségével üzeneteket lehet eljuttatni emberek egy meghatározott csoportjához.
Egy dropshipping partner segítségével a felépítendő áruházba minden olyan terméket belistázhatunk, amelyre a saját már meglévő vásárlóközönségünknek szüksége van. És ehhez nem kell a gyártókkal, nagykereskedőkkel külön-külön szerződnünk, és még a termékek mélyebb szintű ismerete sem szükséges. A dropshipping partner szolgáltatja az összes szükséges termékinformációt és a termékek elérését. A beérkezett megrendeléseket pedig önállóan teljesíti a vevőink felé.
A dropshipping modell alkalmazása három kiemelt területen lehet igazán nagy üzleti előny: meglévő webáruház választékszélesítése; nagy felhasználói eléréssel rendelkező portáloknak, platformoknak online értékesítés bevezetése; friss vállalkozások számára online értékesítés gyors és hatékony elindítása.
De más oldalról nézve: nagyszerű lehetőség ez a gyártók és termékimportőrök számára is, hogy termékeik számára új értékesítő partnert szerezzenek – sokkal hatékonyabban, mint a megszokott, egyedi üzletkötéseken alapuló megoldásokkal. //
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >A FAO elismerésben részesíti a fiatal gazdákat
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) jelöléseket vár a Fiatal…
Tovább olvasom >