Új üzleti modell az e-kereskedelemben
A világ teljes online értékesítési forgalmának közel felét adják most már a nagy platformok, ezen belül pedig jelentős súllyal bírnak a dropshipping modellben működő áruházak. Magyarországon erre eddig még nem nagyon volt igazán komplex megoldás – ezen változtatott a Webshippy 2020-ban indult új szolgáltatása, a Dropshippy.
A dropshipping egy olyan üzleti modell, ahol anélkül lehet webáruházat üzemeltetni, hogy saját árukészletet, raktárat kellene fenntartani, sőt még magával a termékek szállításával sem kell foglalkozni. Gyakorlatilag a teljes webáruházi logisztika házon kívülre kerül, és helyettünk intéznek mindent. Tehát a tárolást, a csomagolást, a rendeléskiszállítást a webáruházak helyett egy másik szereplő, a dropshipping partner végzi. Így adott egy igen széles elérés, amelynek segítségével üzeneteket lehet eljuttatni emberek egy meghatározott csoportjához.
Egy dropshipping partner segítségével a felépítendő áruházba minden olyan terméket belistázhatunk, amelyre a saját már meglévő vásárlóközönségünknek szüksége van. És ehhez nem kell a gyártókkal, nagykereskedőkkel külön-külön szerződnünk, és még a termékek mélyebb szintű ismerete sem szükséges. A dropshipping partner szolgáltatja az összes szükséges termékinformációt és a termékek elérését. A beérkezett megrendeléseket pedig önállóan teljesíti a vevőink felé.
A dropshipping modell alkalmazása három kiemelt területen lehet igazán nagy üzleti előny: meglévő webáruház választékszélesítése; nagy felhasználói eléréssel rendelkező portáloknak, platformoknak online értékesítés bevezetése; friss vállalkozások számára online értékesítés gyors és hatékony elindítása.
De más oldalról nézve: nagyszerű lehetőség ez a gyártók és termékimportőrök számára is, hogy termékeik számára új értékesítő partnert szerezzenek – sokkal hatékonyabban, mint a megszokott, egyedi üzletkötéseken alapuló megoldásokkal. //
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >