Új utakon: a dm vasútra költözteti át logisztikai folyamatai egy részét
A dm folytatja a logisztikai hálózatának dekarbonizációját, így az idei évben a szállítási láncban kombinált szállítást vezet be a vállalat (intermodális szállítás). Az útvonal nagy részét sínen teszi meg az áru, az elő- és utószállításokat végzik majd teherautókkal közúton a gyártóüzemektől a terminálig, illetve a termináltól az elosztóközpontig. Az intermodális szállítás érinti a dm pátyi elosztóközpontját is. 2025 végéig 400 tonna CO2 megtakarítására számít a vállalat, 2026-ig pedig évi 700 tonna CO2 megtakarítás várható.
2024. júliusáig az ennsi (Ausztria) elosztóközpont 14 beszállítóját és a magyarországi pátyi dm márkás elosztóközpont 13 beszállítóját kombinált szállítási formára állítják át. Ez elsősorban a belgiumi, németországi, franciaországi és svédországi beszállítóktól való nagy távolságok áthidalását segíti. Az útvonal nagy részét sínekre helyezik át, a terminál előtti és utáni szakasz viszont továbbra is közutakon valósul meg teherautóval. Az árut nem kell közben átpakolni, mert az egész szerelvényt helyezik át az út során. A dm saját márkás elosztóközpontja 2023 végén költözött be a pátyi HelloParks 17 000 m2-es raktárcsarnokába, és innen látja el a 12 dm-ország raktárait.
„Az intermodális szállítás jelenleg reneszánszát éli a logisztikai ágazatban, mivel számos előnnyel jár, mindenekelőtt hozzájárul a logisztikai folyamatok szén-dioxid-mentesítéséhez. Amennyiben az ennsi elosztóközpont, a magyarországi dm márka elosztóközpont és dm-országok többi elosztóközpontjának összes potenciális beszállítója átáll erre a kombinált szállítási formára 2026-ig, akkor évente akár 700 tonna CO2 megtakarítás is elérhető lesz”
– mondta el Kanyó Roland, a dm marketing és PR menedzsere.
A dm partnere az LKW Walter jól kiépített közlekedési hálózattal rendelkezik.
„Az LKW Walter napi több mint 300 fuvarral, több mint 250 tengeri és vasúti útvonalat használva az összes európai gazdasági csomópontot képes összekötni a kombinált szállítással”
– kommentálta az együttműködést Ewald Altenburger, az LKW Walter értékesítési igazgatója.
Nagy potenciál rejlik a kibocsátáscsökkentésben
Az intermodális szállítás a távolságtól és a rakománytól függően 60-80%-os CO2-kibocsátás-megtakarítást eredményezhet a közúti szállításhoz képest. Mellette szól, hogy 24 tonna helyett akár 29 tonna rakomány is szállítható így. A kombinált fuvarozás további előnye, hogy nem befolyásolják a szállítást a munkaszüneti napok, a vezetési korlátozások és a forgalmi dugók. A távolsági fuvarozásban tapasztalható sofőrhiányra is pozitív hatása lehet ennek a fuvarozási gyakorlatnak: a jelentősen rövidebb távolságok és a lakóhelyhez közeli fuvarozási terület vonzóbbá teheti a munkát, mivel csökken a munkaterhelés és nő a munka és a magánélet egyensúlya.
Alternatív tehergépkocsi meghajtást is vizsgál a dm
2024 végéig 11 társország esetében vizsgálják meg az intermodális szállítás bevezetési lehetőségeit, valamint az elektromos és HVO teherautók (hidrogénezett növényi olajjal hajtott teherautók) használatát is az érkezési termináltól az elosztóközpontokba történő szállításhoz.
További információk az alábbi videóban: Új utakon: a dm vasútra költözteti át logisztikai folyamatai egy részét (youtube.com)
A dm-drogerie markt-ról röviden
A dm-drogerie markt Magyarországon jelentős szereplő a drogéria kiskereskedelem piacán, polcain több mint 13.000 terméket kínál a szépségápolás és az egészségmegőrzés témakörében. Folyamatosan szem előtt tartva vásárlói változó igényeit, széles kínálatot tart fenn bio-élelmiszerekből és natúr kozmetikumokból.
A vállalatot Götz Werner, elismert drogista és Günter Lehmann üzletember alapította Németországban. Az első dm üzlet 1973-ban nyitotta meg kapuit Karlsruhe városában. A kezdeti sikerek után 1976-ban Günter Bauer osztrák üzletember bevonásával Ausztriában, Linz városában is megnyílt az első dm, ezzel nemzetközivé téve a láncolatot. A cég tulajdonosai a 90-es években elérkezettnek látták az időt, hogy további országokat is „meghódítsanak”, melynek kapcsán 1993-ban vette kezdetét a dm történet Magyarországon is. A dm jelenleg 262 üzletével teljes országos lefedettséget biztosít a drogéria kiskereskedelem piacán.
Az alapítók a mai napig aktív üzletemberként segítik a cég fejlődését, több ezer ember számára lehetővé téve a „Hier bin ich Mensch, hier kauf ich ein” avagy „Itt vagyok önmagam, itt vásárolok” szlogennel történő azonosulást.
A dm elköteleződött a környezetvédelem, az egészséges életmód mellett és nagy figyelmet fordít arra, hogy a munkatársak megteremthessék a munka és a magánélet egészséges egyensúlyát. Ezt segítve lehetőség van részmunkaidőben dolgozni, a gyesen lévő kollégákat visszavárják, későbbiekben is számítanak munkájukra. Többek között ez a nézetük is hozzájárult ahhoz, hogy Magyarországon elsőként a dm nyerte el a Legjobb női munkahely címet, és a Családbarát munkahely pályázaton is elismerő oklevélben részesülhetett.
Kapcsolódó cikkeink
CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Late night shopping a Westend dm üzletben Regán Lilivel, Kisóval, és az adidas Vibes új illatkollekciójával
Az adidas márka legújabb illatkollekcióját a Vibes-t egy Late night…
Tovább olvasom >Magyarországon elsőként szerzett uniós fenntarthatósági hitelesítést a HelloParks Fót csarnoka
A Futureal-csoporthoz tartozó ipari ingatlanfejlesztő HelloParks FT1-es raktárcsarnoka megfelel az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >