Új tulajdonosa lesz a Air Wicknek, a Calgonnak és a Cillit Bangnak is
A Dettol-tulajdonos Reckitt Benckiser bejelentette, hogy átszervezi portfólióját és eladja otthoni ápolással és táplálkozással foglalkozó részlegének több márkáját. A lépés célja, hogy a vállalat erőforrásait a „nagy növekedést és magas árbevételt hozó” termékeire összpontosíthassa. Az FMCG óriás tervei szerint 2025 végéig megválik olyan népszerű háztartási márkáktól, mint az Air Wick, a Calgon és a Cillit Bang – jelentette a Grocery Gazette.
Az eladásra kerülő márkák 2023-ban összesen 1,9 milliárd font nettó árbevételt értek el. Emellett a vállalat tervezi több csecsemőtápszer-márka értékesítését is, bár erre még nem jelöltek ki pontos időpontot. A Reckitt Benckiser célja az átszervezéssel, hogy erősítse pozícióját a fogyasztói egészségügyi és higiéniai piacon.
Az év elején a Reckitt részvényei jelentős zuhanást szenvedtek el, miután egy amerikai bíróság 47,1 millió font kártérítést ítélt meg egy anyának, akinek gyermeke az Enfamil tápszer fogyasztása után halt meg. Ez az ítélet precedenst teremthet további hasonló keresetek számára is.
A vállalat olyan nagy növekedési potenciállal rendelkező márkákra kíván koncentrálni, mint a Strepsils, Gaviscon, Nurofen, Lysol, Dettol, Finish, Vanish, Durex és Veet. Ezek a márkák jelentős piaci részesedéssel bírnak, és a vállalat szerint a jövőbeni növekedésük biztosított.
A Reckitt ma tette közzé 2024-es féléves eredményeit. A működési eredmény 4,9%-kal csökkent 1,7 milliárd fontra annak ellenére, hogy a nettó árbevétel 0,8%-kal nőtt. Az eredményekre hatással volt egy tornádó is, amely jelentős károkat okozott egy Enfamil termékeket tároló amerikai raktárban.
A Reckitt Benckiser átszervezési lépései azt mutatják, hogy a vállalat hajlandó alkalmazkodni a piaci kihívásokhoz és koncentrálni erőforrásait a legjövedelmezőbb területekre. Az otthoni ápolással és táplálkozással foglalkozó részleg eladása lehetővé teszi a vállalat számára, hogy nagyobb hangsúlyt fektessen a fogyasztói egészségügyi és higiéniai termékekre, amelyekben jelentős növekedési potenciált lát.
Kapcsolódó cikkeink
A világ legjobb FMCG-reklámjai
A nézők elfogadják, hogy reklámot kapnak, cserébe elvárják, hogy az…
Tovább olvasom >30 éve számíthatunk a Reckitt márkáira Magyarországon
A Reckitt Benckiser Group PLC egy brit multinacionális, fogyasztási cikkeket gyártó vállalat, amelynek…
Tovább olvasom >A fájdalom válság idején is nagy úr!
Az elmúlt időszak gazdasági és egyéb hatásai a vény nélkül…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >