Tulajdonosváltás a Pécsi Sörgyárnál
Tulajdonosváltásra került sor Magyarország egyik legrégebbi söripari vállalatánál, a Pécsi Sörfőzde Zrt-nél. Az új vezetőség egyik fő célkitűzése a márka újrapozícionálása a jelenkori piaci trendeknek megfelelően – írja az origo.hu.
Szemerey Tamás és Szemerey Zoltán befektetési cégeiken, a MAVA Befektetési Kft.-n és a BanKonzult Commerce Kft.-n keresztül több, mint 99%-ot meghaladó tulajdonrészt szereztek a Pécsi Sörfőzde Zrt.-ben. A részvénycsoport a korábbi tulajdonos, az osztrák Ottakringer Getränke AG által került értékesítésre.
Az Ottakringer a vevők kérésére nem tette közzé a vételárat és az adásvétel további részleteiről is titoktartásban állapodtak meg. A Pécsi Sörfőzde Zrt. lehetséges eladása áprilisban, a cég 2016-os eredményismertetésekor merült fel először.
„Fontos volt számunkra, hogy a sörfőzdét az új tulajdonosok tovább üzemeltessék és az emberek megtarthassák munkahelyüket” – közölte Sigi Menz, az Ottakringer igazgatója. Christiane Wenckheim, az Ottakringer vállalatcsoport felügyelőbizottsági elnöke azt mondta, számára az eladás „nem csak egy üzleti, de családjuk Magyarországhoz való történelmi kapcsolódása miatt, egy mélyen érzelmi ügy volt”.
Az új tulajdonosok közleményükben azt írták, legfőbb céljuk a hagyományok megtartása mellett a vállalat és a márka újrapozícionálása és modernizálása: a jelenlegi piaci trendeknek megfelelően szeretnének független kisüzemi sörfőzdét kialakítani.
Ennek keretében a vállalat jövőbeli stratégiájának alappilléreit fogják képezni a már gyártásban lévő minőségi, s egyben tradicionális márkák, valamint meg kívánnak jelenni új innovatív termékekkel is. Ezek közül a legjelentősebbek az új gyártási technológiára alapuló gluténmentes-, valamint a tönköly-, és a búzasörök lesznek, kihasználva így azokat szinergiákat, amit az új tulajdonosok hazai bio-növénytermesztésben betöltött piacvezető pozíciója nyújt. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >