Tulajdonosváltás a Pécsi Sörgyárnál
Tulajdonosváltásra került sor Magyarország egyik legrégebbi söripari vállalatánál, a Pécsi Sörfőzde Zrt-nél. Az új vezetőség egyik fő célkitűzése a márka újrapozícionálása a jelenkori piaci trendeknek megfelelően – írja az origo.hu.
Szemerey Tamás és Szemerey Zoltán befektetési cégeiken, a MAVA Befektetési Kft.-n és a BanKonzult Commerce Kft.-n keresztül több, mint 99%-ot meghaladó tulajdonrészt szereztek a Pécsi Sörfőzde Zrt.-ben. A részvénycsoport a korábbi tulajdonos, az osztrák Ottakringer Getränke AG által került értékesítésre.
Az Ottakringer a vevők kérésére nem tette közzé a vételárat és az adásvétel további részleteiről is titoktartásban állapodtak meg. A Pécsi Sörfőzde Zrt. lehetséges eladása áprilisban, a cég 2016-os eredményismertetésekor merült fel először.
„Fontos volt számunkra, hogy a sörfőzdét az új tulajdonosok tovább üzemeltessék és az emberek megtarthassák munkahelyüket” – közölte Sigi Menz, az Ottakringer igazgatója. Christiane Wenckheim, az Ottakringer vállalatcsoport felügyelőbizottsági elnöke azt mondta, számára az eladás „nem csak egy üzleti, de családjuk Magyarországhoz való történelmi kapcsolódása miatt, egy mélyen érzelmi ügy volt”.
Az új tulajdonosok közleményükben azt írták, legfőbb céljuk a hagyományok megtartása mellett a vállalat és a márka újrapozícionálása és modernizálása: a jelenlegi piaci trendeknek megfelelően szeretnének független kisüzemi sörfőzdét kialakítani.
Ennek keretében a vállalat jövőbeli stratégiájának alappilléreit fogják képezni a már gyártásban lévő minőségi, s egyben tradicionális márkák, valamint meg kívánnak jelenni új innovatív termékekkel is. Ezek közül a legjelentősebbek az új gyártási technológiára alapuló gluténmentes-, valamint a tönköly-, és a búzasörök lesznek, kihasználva így azokat szinergiákat, amit az új tulajdonosok hazai bio-növénytermesztésben betöltött piacvezető pozíciója nyújt. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Labubu-láz: közel 400%-os profitnövekedéssel száguld a Pop Mart – már a Mattelt és a Sanriót is előzi
A „csúnya-aranyos” Labubu-figurák köré épített őrület, a vakdobozos értékesítés és…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >