Új trendek körvonalazódnak a kölni Anugán
Új termékek, értekesítesi koncepciók, fejlődési stratégiák állnak a Kölnben szombaton megnyílt és október 14-ig tartó Anuga fókuszában.
A világ idei legnagyobb élelmiszer szakvásárán az első két nap utan körvonalazódó trendeket Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője így látja a helyszínen:
– A pénzügyi válság más szektorokhoz képest kevésbé érinti az élelmiszer ágazatot, amely az emberek alapvető szükségleteit elégíti ki. Ennek köszönhetően továbbra is nagy a kiállítók érdeklődése. 97 országból 522 vállalat képviseli magát. Más szektorok vásárai viszont kisebb-nagyobb mértékben gyengélkednek az idén.
A vendéglátó Németország 888 cége mellett kiemelkedik a 404 kínai kiállító. Bár a legutóbbi Anugához képest kevesebben jöttek, most is külön pavilont kellett számukra létesíteni. Utánuk Spanyolország következik 392, Franciaország 255, Görögország 232 es Hollandia 226 céggel.
Magyarorszag élelmiszertermelését 45 vállalat képviseli, tájékoztat Kakuk Marta. Az Agrármarketing Centrum szervezésében a legutóbbi Anugához képest egyharmaddal kevesebb, 30 cég jelentkezett. Viszont az önállóan standot bérlő magyar piaci szereplők száma tizenkettőről tizenhatra emelkedett. Ezzel a magyar részvétel beleillik a nemzetközi trendekbe.
Peter Groethuis, a kölni vásár élelmiszer projektvezetője ugyanis lapunknak elmondta:
– Az Anugán kiállitó külföldiek aranya valamelyest csökkent. Ez a megállapítás néhány közép- és kelet-európai országra érvényes. Bár nem mindegyikre, mert a lengyel cégek továbbra is igen aktívak. A legutóbbi Anugához képest emelkedett a francia, holland, indiai kiállítók száma, és mindenekelőtt a most partnerország Törökország képviselete.
Kakuk Márta tájékoztatása szerint a magyar látogatók érdeklődése nem csökkent. Idén előzetesen ugyanúgy 300 belepőjegyet vásároltak a magyar üzletemberek, mint két évvel ezelőtt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >