Új trend hódít a vállalkozások körében
A hazai vállalkozások többsége nyitott az együttműködésre, kollaborációra és nemcsak versenytársnak tekinti a többi céget – ez derül ki a K&H felméréséből. A megkérdezett kkv-k abban látják leginkább a fantáziát, hogy beajánljanak egy másik vállalkozást saját ügyfeleiknek, de akár termékeik, szolgáltatásaik összekapcsolására is hajlandóak. A kollaborációt főleg az ügyfélkör kölcsönös bővítése és a forgalom növelése motiválja. Ehhez most 5 millió forintos támogatást is kaphatnak a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázaton, ahol a legjobb együttműködési ötletet díjazzák. A vállalkozások edukációját támogató program országos konferenciáin pedig lehetőség nyílik valós partnereket is találni a közös munkához.
A tavalyi gazdasági lassulás és a lakossági fogyasztás csökkenése miatt úgy tűnik, hogy új megoldások felé is nyitnak a cégek. A K&H felmérést végzett a hazai kkv-k körében, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben elképzelhetőnek tartják-e, hogy egy másik vállalkozóval vagy vállalkozással együttműködjenek. Az eredmények alapján az látható, hogy a cégek nyitottak arra, hogy valamilyen formában segítsék, támogassák egymást. A kkv-k többsége, 10-ből 7 vállalkozás válaszolta ugyanis így. Leginkább az szimpatikus számukra, hogy új vevőket szerezhetnek, ha kölcsönösen ajánlják egymást a saját ügyfeleiknek, partnereiknek, a kkv-k kétharmada (64%) hajlandó erre. Emellett nagy arányban (52%) vannak azok is, akik egymás termékeit, szolgáltatásait is hajlandóak lennének összekapcsolni. Ennél szorosabb együttműködésre, például közös kedvezmény nyújtására 44 százalékuk, egy teljesen új közös termék létrehozására pedig 43 százalékuk nyitott.
Ezzel összefüggésben, a vállalkozások edukációjára specializálódott K&H: üzletet ide! program most azt a szemléletmódot szeretné erősíteni a hazai vállalkozók körében, hogy ne (csak) versenytársként, hanem kollab partnerekként is tekintsenek egymásra. Számos olyan együttműködési lehetőség van ugyanis, amellyel előnyösebb piaci pozíciót érhetnek el, egymás brandjét erősíthetik, fejlődni tudnak. A lényeg, hogy az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztásával mindkét vállalkozás előnyösebb helyzetbe kerüljön, valami újat tudjon létrehozni, nyújtani a vevői számára, ami végső soron a bevételeket növelheti, sőt, még a költségeket is mérsékelheti.
Az együttműködés kialakításának legfontosabb szempontjaként az új ügyfelek, vevők szerzését jelölték meg a vállalkozások (39%), de a forgalomgenerálás (34%) és a kapcsolati háló bővítése (33%) is hasonlóan motiváló egy közös projekt létrehozásához. A költségcsökkentés a cégek 27 százalékának, míg a tapasztalat és tudás átadásának lehetősége minden negyedik cég számára inspirálja a kollaborációt.
Országos szakmai rendezvények és 5 millió forintos támogatás a legjobb együttműködési ötleteknek
A vállalkozásfejlesztést szolgáló program idén egy komoly ösztönzőprogrammal is kibővül. A „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázat keretében ugyanis a vállalkozások 5 millió forint összértékű marketing-kommunikációs támogatást és egyéb nyereményeket kaphatnak kreatív együttműködési elképzelésük megvalósításához. Sőt, a tudatosabb működéshez és a vevőszerzéshez ötteleket nyújtó „vevőszerzés 2024-ben” konferenciasorozat keretében az ország számos pontján lehetőség nyílik valós partnereket találni a közös munkához. A pályázat és a konferencia sorozat további részletei az uzletetide.hu/kollab oldalon találhatók.
Kapcsolódó cikkeink
Középárfolyamon vásárolhatnak a K&H ügyfelei külföldön
A K&H február 10-én egy új, kedvező visszapénz kupont vezetett…
Tovább olvasom >K&H: javulóban a kormányzati intézkedések megítélése a kkv szektorban
Jelentősen, 8 ponttal javultak a kormányzat vállalkozásbarát intézkedéseivel kapcsolatos várakozások…
Tovább olvasom >Sok kisvállalkozás maradhat le az alanyi mentességről, ha nem lép időben
Az alanyi áfamentesség összeghatára január 1-jétől 18 millió forintra emelkedett,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >