Új trend a turizmusban: jönnek fel az LMBTQIA szálláshelyek
Az LMBTQIA+ turizmus világszerte egyre nagyobb figyelmet kap, mivel ez a közösség jelentős fizetőképes keresletet képvisel. Ennek ellenére sok ország még mindig nem fordít kellő figyelmet az igényeik kielégítésére. Azonban újabban olyan turisztikai célpontok is bekapcsolódtak az LMBTQIA+ közösség magas szintű kiszolgálásába, amelyekről eddig nem igazán volt elmondható. Az egyik amerikai szaklap meglepő módon Budapestet is megemlíti ezek között a desztinációk között.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/07/cory-woodward-1Pra1fHfFfw-unsplash-1024x683.jpg)
Fura, de Budapest is a listán van…
Nepál Ázsia egyik legprogresszívebb országaként ismert az LMBTQIA+ jogok terén, és ennek megfelelően egyre több figyelmet fordítanak a közösség igényeire. Az országban nemcsak a nemi identitás szerinti diszkriminációt tiltó törvények vannak érvényben, de az országba látogatók a vízum nemi rubrikájának kitöltésekor az „egyéb” lehetőséget is választhatják – számolt be róla a CNN nyomán az Mfor.hu.
Nepálban idén augusztusban nyitja meg kapuit egy lenyűgözően felújított, 29 lakosztályos szálloda, amely a luxus wellness és az átgondolt dizájn mellett a fenntartható és felelősségteljes turizmusra helyezi a hangsúlyt. A helyi turisztikai szakemberek gazdag programkínálattal várják a vendégeket, akik túrázhatnak az Annapurna és a Dhaulagiri hegyláncokban, találkozhatnak tibeti farkasokkal, lovagolhatnak, és ellátogathatnak a helyi falvakba.
Bár Magyarország nem elsőként jut eszünkbe, ha LMBTQIA+ barát helyeket keresünk, a Travel + Leisure szaklap szerint Budapest egyre népszerűbb célponttá válik a közösség számára. Az ország egyes törvényei még mindig elnyomóak az LMBTQIA+ emberekkel szemben, de Budapest Kelet-Európa egyik legbarátságosabb helye lett számukra. Az egyszerű, fapados, közvetlen járatok és a gazdag történelmi örökség miatt a főváros kedvező célpont az ilyen kalandokhoz.
A cikk szerzője megemlíti, hogy az LMBTQIA+ utazók által végzett keresések száma 20 százalékkal nőtt Budapest iránt 2018 és 2019 között. Az Orbitz szerint Budapest bájos és meglepő város, amely gazdag történelméről, a Parlament épületéről és a Budai Várról híres. A városban számos melegbarát szórakozóhely található, a karaoke bároktól a drag show-kig.
Az LMBTQIA+ turizmus növekvő népszerűsége számos országot ösztönöz arra, hogy figyelmet fordítson a közösség igényeire. Az olyan helyek, mint Portugália, Mexikó, Új-Zéland és Brazília is egyre népszerűbbek az LMBTQIA+ utazók körében. Az International Travel Management munkatársa, John Clifford, például különösen ajánlja Portugáliát és azon belül is a meghitt Late Birds nevű üdülőhelyet a meleg utazóknak. Mexikóban az Esencia nevű luxushotel a legújabb divatos célpont, míg Új-Zélandon az Otahuna Lodge kínál lenyűgöző viktoriánus kastélyt és biokertet.
Az LMBTQIA+ turizmus világszerte egyre nagyobb figyelmet kap, és számos új célpont csatlakozik a közösség igényeinek kiszolgálásához. Budapest és Nepál példája jól mutatja, hogy a progresszív törvények és a turisztikai szolgáltatások fejlesztése hogyan vonzhatja az LMBTQIA+ utazókat. A jövőben várhatóan még több ország és város fordít majd nagyobb figyelmet erre a fontos és jelentős piacra, biztosítva ezzel a közösség magas szintű kiszolgálását és befogadását.
Kapcsolódó cikkeink
Átlagosan több mint hét napra kötnek utasbiztosítást a külföldre utazók
Az idei szezonban, a június eleje óta eltelt másfél hónapban…
Tovább olvasom >Vidéki szállások válsága: rövidebb tartózkodások és csökkenő foglalások jellemzik a nyarat
Az ATV Híradójának friss riportja szerint egyre ritkábbak az egész…
Tovább olvasom >Csökkent a Balaton vízszintje, de még optimális a nyári szezonra
Az elmúlt húsz napban a Balaton átlagos vízállása tíz centimétert…
Tovább olvasom >További cikkeink
5 millió kiló adomány: ebből adott a legtöbbet az Élelmiszerbank
Öt évvel ezelőtt sikerült utoljára annyi lejáratközeli és csomagolási hibás…
Tovább olvasom >Új benzinkutat és shopot nyitott az Auchan
Csepelen új benzinkúttal bővült az Auchan hálózata. Ez az első…
Tovább olvasom >Kutatás: 200 ezer alatt költenénk rá, mégis számít a márka – magyarok és a mobilvásárlás
A magyarok többsége akkor vesz új telefont, ha az előző…
Tovább olvasom >