Új típusú csalásra figyeltek fel az önkiszolgáló pénztáraknál
A texasi Spring városában egy új típusú csalásra derült fény a Walmart önkiszolgáló pénztárainál, amelyre egy figyelmes vásárló hívta fel a figyelmet. A Classic Rock 96.1 rádiónak nyilatkozó névtelen személy elmondta, hogy barátjával együtt gyanús tételeket találtak a vásárlásuk után kapott blokkon – jelentette a forthepeople.com nyomán a Pénzcentrum.

Sokan észre se veszik a csalást
A csalás lényege, hogy a tettes egy önkiszolgáló pénztárnál elkezd vásárolni egy prepaid Visa-kártyát, de a tranzakciót nem fejezi be, majd észrevétlenül távozik. A közelben maradva várja, hogy egy gyanútlan vásárló használja ugyanazt a pénztárgépet, remélve, hogy az nem veszi észre a már hozzáadott, kifizetetlen tételt. Így a következő vásárló számlájára kerülhet a kártya vásárlása, anélkül hogy azt észrevenné.
A vásárlók egy véletlenszerű 20 dolláros (~7 ezer forintos) „terhelést”, valamint egy 4,94 dolláros (~1 750 forintos) „Visa” tételt találtak a számlájukon, amelyeket nem ők vásároltak. Az ügyfélszolgálaton kiderült, hogy egy új átverés áldozataivá váltak.
A szakértők azt javasolják, hogy a vásárlók legyenek különösen körültekintőek az önkiszolgáló pénztárak használatakor. Érdemes figyelni a képernyőn megjelenő tételeket, és alaposan ellenőrizni a blokkot távozás előtt. Ha valami gyanúsat talál a nyugtán, vagy úgy érzi, csalás áldozata lehet, azonnal hívja át az üzlet személyzetének egy tagját segítségért.
Amennyiben valaki áldozatul esik egy ilyen csalásnak, javasolt azonnal felvenni a kapcsolatot az érintett üzlettel, értesíteni a helyi hatóságokat, és értesíteni a bankját. Szükség esetén jogi segítség igénybevétele is ajánlott a helyzet tisztázása érdekében.
Ez az új típusú csalás ismét emlékeztet arra, hogy a technológia és az önkiszolgáló rendszerek használata során is érdemes fokozottan odafigyelni, hogy elkerüljük a kellemetlen meglepetéseket.
Kapcsolódó cikkeink
Médiaunió: Érzelmi manipulációval csalnak ki milliókat – már Magyarországon is
Egy online kapcsolat, ami szinte túl tökéletes. Egy befektetési lehetőség,…
Tovább olvasom >Dark store koncepciót tesztel a Walmart
A Walmart újabb lépést tesz e-kereskedelmi terjeszkedése érdekében: az amerikai…
Tovább olvasom >ESET: az internetezők negyede egyáltalán nem fél a csalásoktól
Jóllehet a 16-29 éves korosztály nagyon sok időt tölt internetezéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >