Új termékekkel bővülhet a nemzeti dohányboltok palettája
A hatályos törvényi előírásoknak megfelelően a trafikokban dohánytermékek, dohányterméket kiegészítő termékek és szerencsejáték termékek forgalmazhatóak ez év július 1-jétől, a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. azt javasolja, hogy e termékek mellé hírlap, ásványvíz, égetett szesz, kávé, energiaital és üdítő is kerülhessen a polcokra.
A társaság szerdai közleménye szerint a javaslattal kapcsolatos döntésekről hamarosan tájékoztatja az érintetteket és a médiát.
A közlemény emlékeztet: a nemzeti fejlesztési miniszter a magyar állam nevében a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló 2012. évi vonatkozó törvény alapján nyilvános pályázatot írt ki a dohánytermék-kiskereskedelmi monopóliumának koncessziós szerződéssel történő átengedésére. A törvény szerint 2013. július 1-jétől a nemzeti dohányboltokban biztonságosan, ellenőrzött keretek között lehet majd dohányterméket vásárolni.
A dohánytermék-kiskereskedelmi jogosultság átengedéséről szóló pályázat kiírását és a beérkező pályázatok kezelését, valamint a koncessziós szerződések megkötését a miniszter a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. közreműködésével bonyolítja le.
A jogosultság elnyeréséhez koncessziós pályázaton kell részt venni, amelynek anyagát december 15-én tette közzé a magyar állam és a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.
A közlemény szerint a társaság a kiírás közzétételétől figyelemmel kíséri és elemzi a dohánypiaci ágazat és a fogyasztók által a témával kapcsolatban felvetett javaslatokat és problémákat. A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. fontosnak tartja, hogy a dohányboltot 2013. július elsejétől üzemeltetők a fiatalkorúak védelmét szem előtt tartva, a működési előírások szerint, megfelelő termékpalettával tudjanak a piacon megjelenni úgy, hogy vállalkozásuk hosszú távon versenyképes legyen. A cég ezért egyeztetéseket kezdeményezett a jogalkotóval, melynek során javaslatot tett a törvény alapján forgalmazható termékek körének bővítésére. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Három új üzlettel bővült a SPAR hálózata Albániában
Tovább erősíti jelenlétét a SPAR Albániában: három újonnan nyílt üzletének…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >