Új, tartalomvezérelt kampány a női nemi szervről
Olyannyira tabuként tekintünk a női nemi szervre, hogy még csak rendes szavunk sincs rá. Sok nő még sohasem látta a vagináját, és orvoshoz is csak félve fordul. Hogyan hat mindez a nők egészségére, pszichéjére és életére? A női, intim higiéniás termékeket forgalmazó Idelyn célul tűzte ki, hogy a nők teljesen nyíltan beszélhessenek a vagináról, ezért arra kéri őket, szavazzanak: hogyan nevezzük ezentúl a női nemi szervet? Fontos, hogy ne legyen se túl hivatalos, se gyerekes, de pozitív kicsengéssel bírjon és szerethetővé váljon! Hiszen csakis ezután beszélhetünk róla szabadon, mindenféle tabuk nélkül.
Képtelenek vagyunk beszélni róla
Mókus, kiscsibe, cicus, puni, odalent… – nők milliói illetik ilyen, és ehhez hasonló nevekkel a nemi szervüket. Míg a férfiak bátran beszélnek a péniszükről, a “vagina” máig tabu maradt. De ha valamiről nem beszélünk – hiszen még csak megfelelő szavunk sincs rá– vajon törődhetünk-e vele igazán?
Az Idelyn azt szeretné elérni, hogy közösen találjunk egy pozitív töltetű, a nők számára szerethető kifejezést a női nemi szervre. A tabuk ledöntése számunkra egy szavazással kezdődik, hogyan nevezzük a vaginát? Fontosnak tartják, hogy minél több nőhöz eljusson a felhívás, hogy véleményt nyilváníthassanak, és ezáltal is bátrabban beszélhessenek nőiségükről.
Te hogy hívod? Az Idelyn által készített videóban ezt az egyszerű kérdést teszik fel a hölgyeknek. A válaszok magukért beszélnek! A férfiak válaszaiban is találhatunk meglepetéseket.
http://www.youtube.com/watch?v=KCcZkYJfffM&feature=youtu.be
Nem vagyunk tisztában a hüvely anatómiájával
Egy nők körében végzett amerikai kutatás résztvevőit arra kérték, hogy rajzolják le a vaginájukat. Az eredmény meglepő volt: a megkérdezettek több mint fele elfelejtette lerajzolni a saját csiklóját. Több kutatás is létezik, amely szerint régiónkban sem sokkal jobb a helyzet. Szép számmal akad olyan nő körünkben, aki még a saját nemi szervét sem látta. Vajon mi van e mögött? Az ok sokszor a szégyenérzet, sőt, akár a társadalmi prüdéria, amelyhez hozzájárulhat a családi vagy iskolai nevelés is.
Hiába gyakori a hüvelyi fertőzés, nem tudjuk, mi történik
Az Idelyn kutatása szerint a 18-39 éves kelet-közép-európai nők több mint kétharmada küzdött már hüvelyi fertőzéssel, a nők fele az elmúlt fél évben nézett szembe a kellemetlen tünetekkel, a kutatásban résztvevők negyede pedig rendszeresen szenved emiatt. A megkérdezett nők háromnegyede nem biztos abban, mi történik ilyenkor a szervezetében, így nem is szívesen beszél a tünetekről. Ezenkívül általános az orvosoktól való félelem. Az érintettek 60 százaléka először házilag próbálja kezelni a problémát, és csak akkor fordul nőgyógyászhoz – általában a harmadik nap elteltével –, ha ez nem sikerül. Gyakran annyira zavarban vannak, hogy alig tudják elmondani, mik a panaszaik, kontrollra pedig sokszor már nem is térnek vissza – derül ki az Ipsos Idelyn számára végzett kutatásából.
A vaginához való viszony nemcsak egészségügyi kérdés
Kutatások igazolják, hogy a nemi szerv nemcsak egészségügyi és szexuális, hanem pszichológiai szempontból is fontos: a nők jólétét nagyban befolyásolja a vaginájukhoz való viszonyuk. Egy amerikai felmérés kiderítette, hogy akik elégedettek a vaginájukkal azok nőgyógyászhoz is gyakrabban járnak. Az ilyen nő tehát jobban figyel az egészségére, és ezzel akár a saját életét is megmentheti.
Emellett terapeuták arról számolnak be, hogy ha egy nő szorong a vaginája miatt, a barátaihoz, a családjához és a párjához is másképp viszonyul, hiszen közben magát sem fogadja el.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >