Új tájfajta paradicsom került a Lidl polcaira – a Herencsényi palánták a biodiverzitásért
A tájfajták sokszínűsége kulcsszerepet játszik a folyamatosan változó környezethez, időjáráshoz és piaci igényekhez való alkalmazkodásban. Most a Herencsényi tájfajta paradicsom is felkerült a Nemzeti Fajtajegyzékbe, és a Lidl Magyarország polcaira is megérkezik – jelentette be az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKi).
Hetedik éve működik együtt a Lidl és az ÖMKi azon dolgozva, hogy minél több vásárlóhoz eljussanak a hazai tájfajta paradicsompalánták. A Föld napján idén egy új tájfajtával, a Herencsényivel üzennek a biológiai sokféleség megőrzésének fontosságáról. A Herencsényi befőző típusú paradicsom palántái most először kerülnek az üzletekbe, hogy a háztáji gazdálkodók és hobbikertészek saját kertjükben is hozzájárulhassanak a biodiverzitás megőrzéséhez.
Az ÖMKi és a Lidl együttműködése nemcsak a fenntartható gazdálkodás népszerűsítését, hanem a hazai termelők támogatását is szolgálja. Az új fajta bevezetésével az egészséges, tápanyagokban gazdag paradicsomlé és paradicsomszósz télen is elérhetővé válik azok számára, akik gondosan elteszik a termést.
A Herencsényi mellett idén is elérhető lesz a közönségkedvenc Máriapócsi koktél tájfajta. A Zsámboki Orsiherba Biokert által nevelt biopalánták erős szárúak, gyors növekedésűek és gombabetegségekkel szemben is ellenállók, így a kezdő kertészeknek is kiváló sikerélményt nyújtanak. A koktélparadicsom friss fogyasztásra ideális, telt édessége és finom illata miatt kiváló alapanyaga lehet a nyári és őszi ételeknek.
A tájfajták természetes és emberi szelekció útján létrejött populációk, amelyek genetikai sokfélesége kulcsfontosságú a helyi adottságokhoz való alkalmazkodásban és a gazdák függetlenségének megőrzésében. A változatos genetikai háttér segít ellenállóbbá tenni a növényeket a klímaváltozás szélsőséges hatásaival szemben, miközben a gasztronómiai kínálatot is gazdagítja.
A hazai tájfajta paradicsompalánták sikere nemcsak a vásárlók körében kiemelkedő: az öko palánták elismeréseként a projekt elnyerte a Highlights of Hungary helyezést, valamint 2021-ben az OMÉK Hagyomány és Innováció Díját az Agrárgazdaságban.
Kapcsolódó cikkeink
Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >Megint árat csökkent a Lidl: 20%-kal olcsóbban vásárolhatunk szépségápolási termékeket és vegyiárukat
A piaci versenyhez igazodva folytatódik a Lidl árcsökkentési kampánya: az…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet a prémium élelmiszerek piacán: a Chef Market megvásárolta a Culinaris nagy- és kiskereskedelmi üzletágát
Jelentős átalakulás zajlik a prémium élelmiszerek hazai piacán: a Chef…
Tovább olvasom >Visit Hungary: még jelentkezhetnek a települések az ország egyik legnépszerűbb környezetszépítő versenyére
Május 30-ig még nevezhetnek a települések Magyarország egyik legsikeresebb és…
Tovább olvasom >„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >