Új szolgáltató központot hoz létre a Tesco csoport Magyarországon
Új üzleti és technológiai szolgáltató központot hoz létre a Tesco-csoport Magyarországon, ezzel 800 új munkahelyet teremt – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.
Szijjártó Péter elmondta: a budapesti központ diplomás, nyelveket beszélő fiataloknak ad munkát, a bérszámfejtés, a munkaügyi adminisztráció, a termékértékesítéshez kapcsolódó adminisztráció és az ügyfélszolgálat területén.
A gazdaság dimenzióváltásának egyik legfontosabb jele, hogy a munkahelyek hozzáadott értéke folyamatosan nő, technológiai színvonala fejlődik. A magyar gazdaság sikeres dimenzióváltásának bizonyítéka, hogy egyre több vállalat hozza Magyarországra szolgáltató központját, ahová egyre összetettebb, több tudást igénylő feladatot telepít – hangsúlyozta.
A miniszter hozzátette: egyre több nagy nemzetközi vállalat biztosítja globális működésének hátterét magyarországi szolgáltató központján keresztül.
Szijjártó Péter kiemelte, hogy a Budapestre érkező beruházásért európai uniós, illetve unión kívüli országokból hat város versenyzett.
A külgazdasági miniszter felidézte, hogy a Tesco 2012 óta a magyar kormány stratégiai partnere. A vállalat a külföldi beruházók közül a legnagyobb munkaadó ma Magyarországon, 16 ezer embert foglalkoztat.
A Tesco magyarországi tevékenységében folyamatos az innováció, bár erről általában kevesebb szó esik – mondta a miniszter, az önkiszolgáló kasszákat és az online értékesítési rendszert említve példaként.
Szijjártó Péter hozzátette, hogy a Tesco magyarországi működése a magyar export teljesítményének dinamikus bővüléséhez is hozzájárul: a vállalat hálózatán keresztül egyre több hazai élelmiszeripari termék és bor jut el a nemzetközi piacokra.
A miniszter a magyar-brit gazdasági együttműködés jövője szempontjából is fontos szereplőnek nevezte a Tescót.
Kitért arra, hogy a brit befektetők a hatodik legnagyobb befektetői közösséget alkotják Magyarországon, 750 brit vállalat 55 ezer magyar embernek ad munkát. Tavaly a Nagy-Britanniába irányuló magyar export 11 százalékkal nőtt.
Szijjártó Péter elmondása szerint a szolgáltató központok ágazata az utóbbi években rendszeresen az autóipar mögött a második helyen végez a Magyarországra érkező beruházásokat tekintve. Az országban jelenleg 110 szolgáltató központ működik, amelyek több mint 50 ezer diplomás munkavállalónak biztosítanak állást.
Matt Simister, a Tesco Közép-Európa vezérigazgatója hangsúlyozta: a Tesco befektetési döntésében meghatározó szerepet játszott a magyar kormány befektetőbarát hozzáállása és az ország gazdasági teljesítménye.
Hozzátette: elkötelezettségüket mutatja a közép-európai, illetve a magyar piac iránt, hogy Magyarországon hozzák létre az új üzleti és technológiai szolgáltató központot.
Sumit Mitra, a Tesco Business Services vezérigazgatója elmondta: az új központ Magyarországra telepítésében fontos szerepet játszott a kiválóan képzett magyar munkaerő, a megfelelő infrastruktúra és oktatási háttér. A budapesti munkatársak a már létező, specialista nemzetközi csapatokba integrálódnak, a toborzás az új pozíciókra már elkezdődött – tudatta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: 100 ezer termékkel a menstruációs szegénység ellen
Közel 100 000 termék, összesen 3 000 000 forint támogatás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >