Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A Pepita.hu oldalán átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Euronics_web-01-300x200.jpeg)
Itthon több mint kétmillió terméket értékesítettek 2024-ben
Jelentős növekedést ért el 2024-en a Pepita Group Zrt. itthon és a nemzetközi piacokon egyaránt. Hazai bruttó forgalma több mint 23,5 milliárd forint volt, ami 24,4%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. A román, szlovák, német, osztrák, lengyel és bolgár piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot, az összesített bruttó forgalmuk a hazai és a nemzetközi piacokkal közel 29 milliárd forint volt.
„Az eladott termékek száma is dinamikusan bővült – ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. társalapítója. – Magyarországon 14,1%-kal, külföldi piacokkal együtt pedig 25,2%-kal több termék talált gazdára, mint 2023-ban.”
Itthon több mint kétmillió terméket értékesítettek 2024-ben, és meghaladták az 1 millió aktív felhasználót, amit azt jelenti, hogy az elmúlt 12 hónapban több mint 1 millió olyan felhasználó kereste fel a pepita.hu weboldalt, aki ott sikeres vásárlást hajtott végre. Magyarországon és Szlovákiában az elektronikai termékek bizonyultak a legnépszerűbbnek darabszám alapján, míg Ausztriában, Romániában és Németországban a babatermékek, Lengyelországban pedig az informatikai cikkek vezették az eladási listát. A Pepita Group Zrt. Magyarország után Romániában érte el a legnagyobb értékű forgalmat (4 milliárd forint), a további piacok Szlovákia, Németország, Lengyelország, Ausztria és Bulgária együttesen 1,5 milliárd forint forgalmat ért el.
A Pepita Group Zrt. folyamatosan törekszik arra, hogy a régió meghatározó e-kereskedelmi platformjává váljon, és a vásárlók igényeit maximálisan kiszolgálja, miközben újabb partnereknek nyitja meg az online értékesítés lehetőségét. A Pepita Group magyar marketplace partnerei közül közel kétszázan már aktívak a nemzetközi piacokon is, azaz az ő termékeik legalább egy vagy több külföldi oldalon is megjelenik. Termékkategóriák, amelyek új szintre emelték az eladásokat Néhány termékkategória kiugró teljesítménye is hozzájárult a sikerekhez. A háztartási nagygépek terén például több mint négyszeresére, a gamer székek esetében háromszorosára, nőtt a bruttó forgalom 2024-ben 2023-hoz képest.
Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Új rekordok és meghökkentő számok 2024-ben a legnagyobb kosárérték egy 180 terméket tartalmazó rendelés esetében 19,7 millió forint volt. A Pepita.hu oldalán átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés. 2024-ben a vásárlók negyede adott le 1-nél több rendelést. Akad kiugró példa is.
„A legtöbb vásárlást végrehajtó felhasználó 2024-ben 10 730 terméket vásároltak meg, összesen 82 rendelés során”
– mondta Dorcsinecz József. 2023-hoz képest 27%-al több felhasználói profilból történt rendelés 2024-ben, így a Pepita.hu átlépte az egymillió egyedi vásárlói számot. A GKID 2024-es listája szerint a legnagyobb forgalmú magyar cégek közül a Pepita a harmadik legnagyobb magyar e-kereskedő. A 15 legismertebb e-kereskedők mezőnyében pedig a 6. helyen a Pepita áll, ahol ráadásul rajta kívül csak kettő 100 százalékban magyar tulajdonú cég kapott helyet. A Pepita Group Zrt. kiemelkedő teljesítményének köszönhetően a magyar e-kereskedők felső egy ezrelékébe tartozik 2024-ben.
Kapcsolódó cikkeink
Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >Növekvő biztonságtudatosság az online vásárlásban
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre…
Tovább olvasom >Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tállai András lett az élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkár
Tállai András kinevezésével új vezető irányítja az élelmiszergazdasági és agrárszakképzési…
Tovább olvasom >KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Káosz, döntésképtelenség és bizonytalanság – ezért késik a Mere magyarországi nyitása
Több mint fél éve késik az orosz Mere diszkontlánc első…
Tovább olvasom >