Új szintre emelte a Lidl az élelmiszermentést
A Lidl Magyarország eddig is nagy hangsúlyt fektetett az adományozásra és az élelmiszerhulladék csökkentésére. Mától a törvényi szabályozással összhangban, de annál szélesebb körben folytatja élelmiszermentő tevékenységét. Az esetlegesen megmaradó, emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszereket önkéntes felajánlás keretében adja át meglévő karitatív partnerei számára. Az áruházlánc komplex adományozási programján keresztül a 2021-es gazdasági év során több mint 360 millió forintnyi adománnyal segítette a rászoruló magyar családokat, valamint járult hozzá a hazai egészségügy fejlesztéséhez, a minél magasabb szintű ellátás biztosításához.

Az élelmiszerpazarlás elleni harcot komolyan veszik
A Lidl Magyarország felelős vállalatként nagy hangsúlyt fektet a nélkülözők támogatására ezért az évekkel ezelőtt életre hívott élelmiszermentési programjának keretében ma már több tízezer embert, családot segít havi szinten. Az áruházlánc az élelmiszerfeleleg keletkezésének megelőzését különösen komolyan kezeli, amit egy olyan innovatív rendelési rendszere segít, amivel ez minimálisra csökkenthető. Ugyanakkor a legnagyobb igyekezet ellenére is marad néhány termékből, amelyeket a Lidl ezidáig is eladományozott. A mai nappal életbelépő jogszabállyal összhangban a vállalat immár hivatalosan is megkezdte az élelmiszermentést, és azokat önkéntes alapon, meglévő karitatív partnerei számára felajánlja. Fontos azonban azt is kiemelni, hogy a diszkontlánc az előírtnál szélesebb körben adományoz élelmiszert, így például zöldség-gyümölccsel és pékáruval is támogatja a rászorulókat. Mindezek mellett az emberi fogyasztásra már nem alkalmas élelmiszerek állatmenhelyekre kerülnek, illetve biogáz üzemekben hasznosítják azokat. Mindezeknek köszönhetően az áruházláncnál keletkező élelmiszerhulladék mennyisége minimálisra csökkenthető.
A diszkontlánc az élelmiszerfelesleg megelőzése mellett támogatói programjának keretében a 2021-es gazdasági év során több, mint 360 millió forint értékben adományozott élelmiszereket, ruhaneműket, tisztító és tisztálkodószereket a hátrányos helyzetű gyermekek, családok számára, illetve járult hozzá a hazai egészségügy fejlesztéséhez. Két legnagyobb partnerén, a Baptista Szeretetszolgálaton és a Magyar Máltai Szeretetszolgálaton keresztül egy év alatt mintegy 133 ezer nehéz anyagi körülmények között élő magyar embernek segített a Lidl adományaival, míg a Heim Pál Gyermekkórház számára az elmúlt 3 év során 182 millió forint értékben biztosított élelmiszereket a kórházban fekvő beteg gyermekek egészséges étkeztetésének céljából. Ezen felül vásárlói összefogással 50 darab modern kórház ágy beszerzését is lehetővé tette az áruházlánc, amelyek a Semmelweis Egyetem klinikáira kerültek, A mennyiséget tekintve összesen több, mint 1000 raklapnyi adományt nyújtott át a vállalat, amelyeket, ha egymás mellé raknánk mintegy járdát képezve, 1,3 km hosszan sorakoznának a termékek.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >Az Allee-ban adták át az ország első beltéri antenna rendszerét, amelyen mindhárom mobilszolgáltató 5G hálózata elérhető
A több szolgáltatót kiszolgáló beltéri hálózat egyedülálló az országban, különlegessége,…
Tovább olvasom >