Új szintre emeli a kényelmi vásárlást Európában a Circle K és Couche-Tard

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2025. 05. 26. 09:20

A Circle K benzinkutak új szerepben tűnnek fel Európa-szerte: az üzemanyag helyett egyre inkább az elvitelre kínált friss ételek és kényelmi szolgáltatások kerülnek a középpontba. Az anyavállalat, a kanadai Couche-Tard a kontinens egyik legnagyobb mobilitási és kényelmi szolgáltatójává szeretne válni, amit ambiciózus terjeszkedéssel és magasabb árrést hozó kiskereskedelmi fókuszváltással igyekszik elérni.

Újradefiniálja és kényelmiélelmiszer-platformokká alakítja a benzinkutakat a Circle K. A lánc anyavállalata, a kanadai Alimentation Couche-Tard a 31 országban működő több mint 16.900 üzletével a világ egyik legnagyobb kényelmibolt-üzemeltetője, amely most nagyobb volumenű európai terjeszkedést tervez. Miután 2021-ben a kontinens akkori egyik legnagyobb kisbolt-üzemeltetője, a Carrefour megvásárlására vonatkozó szándéka meghiúsult, a csoport alternatív felvásárlási célpontok után nézett. 2024 elején Németországban, Hollandiában, Belgiumban és Luxemburgban 2200 Total Energies-üzlettel bővülve mintegy 3000-ről 5200 fölé növelte a hálózatában található boltok számát. A csoport ezzel a tranzakcióval lépett be Németországba és Hollandiába, és egyben ez lett a Couche-Tard történetének legnagyobb európai expanziója. A Skandináviában és a Baltikumban folytatott tevékenysége mellett ez a felvásárlás abban a törekvésében is támogatta a kereskedőt, hogy Európa vezető komplex mobilitási és kényelmi szolgáltatójává váljon.

Magas árrés ambíciók: élelmiszer és egyéb kiskereskedelmi termékek kontra üzemanyag

A Couche-Tard stratégiájában prioritást kapott az élelmiszerválaszték – a vállalat „Friss ételek, gyorsan” kezdeményezésének célja, hogy a kényelmi boltokat olyan célállomássá alakítsa, ahol kiváló minőségű, azonnal fogyasztható ételek kaphatók. A program a hideg és meleg ételek, köztük szendvicsek, pizzák és snackek széles választékát kínálja, amelyek az úton lévő vásárlók igényeit kielégítendő gyorsan elkészülnek. Emellett a Circle K a költségtudatos fogyasztókat célzó értékközpontú ajánlatokkal is szolgál.

A vállalat éves eredményei rávilágítanak a nem üzemanyagból származó bevételek növekvő stratégiai jelentőségére. Az összbevételben továbbra is az üzemanyag dominál, amely 2024-ben 51 milliárd dollárt (47,8 milliárd eurót) hozott, szemben a 17,5 milliárd dolláros (16,4 milliárd eurós) kiskereskedelmi áruforgalmi (főként élelmiszer-, ital- és dohányáru-) és szolgáltatási bevétellel ugyanebben az időszakban. Azonban az üzemanyagon elérhető 11,4%-os bruttó árrés továbbra is viszonylag alacsony az élelmiszer- és dohányáru üzletágban jellemző 34,8%-os bruttó árréshez képest.

A Couche-Tard pedig egyértelműen a magas árrésű kényelmi termékek és foodservice szolgáltatások felé mozdult el stratégiailag: a Circle K benzinkutakat az úton lévők számára étkezési lehetőséget kínáló helyekké alakítja át. Ez a transzformáció kulcsszerepet játszik a vállalat jövőbeli növekedésében és profitabilitásában – globálisan, és különösen az európai piacon.

A Circle K a benzinkutakat teljes körű szolgáltatást és továbbfejlesztett food-to-go kínálatot nyújtó kényelmi célállomásokká alakítja át

Ezen a Circle K-töltőállomáson az üzemeltető nagyméretű hirdetőtáblákon népszeűsíti food-to-go kínálatát

A Circle K Extra hűségprogramját, az abban kínált az üzemanyag-kedvezményekkel és food-to-go ajánlatokkal együtt már az egyes benzinkutaknál is népszerűsíti

A boltbelső a Circle K stratégiaváltását tükrözi: a modern, jól megvilágított térben italok, snackek, kényelmi termékek és azonnal fogyasztható termékek kapnak helyet, ami a Circle K teljes körű élelmiszer- és kényelmi platformmá válását támogatja

Az italhűtőkben és azok fölött elhelyezett reklámfeliratok felhívják a figyelmet a legfontosabb márkákra és ajánlatokra, hangsúlyozva a kínálat kényelmét és változatosságát

A polcvégen a snackek, üdítők és édességek „többet olcsóbban” akciókban jelennek meg, ami a kosárméret növekedését hivatott ösztönözni

A Circle K „K” saját márkás termékei a kiváló ár-érték arányt hangsúlyozzák az impulzus-szegmensben

Az édességek feletti digitális képernyők az időben korlátozott, kedvezményes csomagajánlatokat népszerűsítik

A Circle K az almát és a banánt kényelmes, egészséges snack-alternatívaként népszerűsíti food-to-go kínálatában

A Circle K önkiszolgáló területének közepén helyet kapott kávézó forró italokat kínál édes pékáruval személyre szabható menük formájában

A Circle K az „5+1” feliratot használja figyelemfelkeltésre, még akkor is, ha mind a hat pékáru eleve egy csomagban van. Ezzel elmosódik a határ a promóció és a bemutatás között

A „K Freeze” állomás a hideg italokat a food-to-go vásárlásokhoz kapcsolódó játékos, impulzív kiegészítőként pozícionálja, melyek vonzerejét tovább növelik a digitális promóciók

A hűtött „Svaigi un Ātri” (Friss és gyors) grab-and-go részleg a Circle K „Friss étel, gyorsan” stratégiájának központi eleme, amely alapanyagokat és kedvezményes csomagajánlatokat kínál az elfoglalt vásárlóknak

A kényelmi koncepció hidat képez a hűtött snackek és a készételek között

A Circle K a gyorséttermi ételeket kedvezményes snack és ital csomagajánlatokkal egészíti ki, a digitális menütáblák és a hűségprogrambeli ösztönzők pedig tovább fokozzák a vásárlói élményt

Az élelmiszerüzletek kasszazónás logikája nyomán a Circle K kompakt módon elhelyezett édesség- és snackválasztékkal ösztönzi az impulzusvásárlást

A Circle K étkezésre alkalmas belső tereket alakított ki, ahonnan rálátás nyílik a töltőállomásra, így ötvözi a kényelmet a modern kávézók hangulatával

Kapcsolódó cikkeink