Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a Hungary Airlines Kft. néven működő légitársaság decemberben indulhat el Magyarországon. Ez a hír több magyar médium, például az Index és a HVG figyelmét is felkeltette, akik részletesen elemezték a változásokat. Bár elsőre sokan úgy vélték, hogy egy új „Malév” jön létre, a valóság ennél árnyaltabb – írja a Telex.
A Hungary Airlines Kft. nem teljesen új szereplő a piacon; korábban Hungary Cargo Airlines Kft., még korábban Universal Translink Airline Hungary Kft. néven volt ismert. Az átalakulás lényege, hogy a vecsési reptéri Cargo-központba bejegyzett cég hamarosan hatósági engedélyt szerezhet kereskedelmi légi jármű üzemeltetésére. Decembertől a vállalat egy állami tulajdonban lévő A330–200F teherszállító repülőgéppel működhet, amelyet korábban a Qatar Airways használt, majd a magyar állam 2020-ban vásárolt meg.
A Covid-járvány idején a magyar állam úgy döntött, hogy egy saját teherszállító repülőgépet vásárol. A gép üzemeltetése azonban kihívásokkal járt, mivel az államnak nem volt olyan saját entitása, amely ezt a légiforgalmi szabályok szerint kezelni tudta volna. Ennek következményeként a Wizz Air lett a partner, bár a fapados légitársaságnak nem volt tapasztalata a teherszállításban. Az együttműködés nem bizonyult hosszú távon ideálisnak, így most a Hungary Airlines veszi át a feladatot.
A Hungary Airlines mögött kínai és magyar vezetők állnak. Az ügyvezető Duan Bo, aki évtizedek óta él Magyarországon. A tulajdonosi háttér összetett: kisebb részt az Utlink nevű kínai cargovállalkozás, nagyobb részt pedig a neves kínai üzletember, Vu Csi-ang (Wu Jiang) áll mögötte. Vu úr a Magyarországon élő kínai közösség elismert tagja, akinek több hazai cége van, és logisztikai szakemberként ismert.
A cég működése fontos lépés a magyar légiközlekedési szektorban, de nem egy új „Malév”. A Hungary Airlines jogilag magyar bejegyzésű, EU-s státuszú légitársaság lesz, ám kínai hátterű és befolyású, ami érdekes dinamikát hoz a magyar és kínai kapcsolatokba. Ez a háttér különösen fontos lehet a globális teherszállítási piacon, ahol a kapacitások nemzetközi verseny tárgyát képezik. A Hungary Airlines, új üzemeltetőként, olyan szolgáltatásokat nyújthat, amelyekkel a Külügyminisztérium akár támogathatja is az állam számára fontos áruforgalmat.
A cég első repülése várhatóan decemberben indul Csengcsouba, a dél-kínai metropoliszba, amely Gödöllő testvérvárosa. Csengcsou fontos ipari és textilipari központ, ahonnan a Hungary Airlines regionális cargoszerepe erősödhet. A repülőtér évente több mint 10 millió főt szolgál ki, és a cargoforgalom kiemelkedő szerepet játszik a helyi gazdaságban.
Nem. A Hungary Airlines nem a Malév újjáélesztése, hanem egy új magyar–kínai koprodukció, amely részben magyar bejegyzésű, de kínai hátterű. Az új légitársaság célja, hogy hatékonyan kapcsolódjon be a globális teherszállítási piacba, amely különösen fontos lehet Magyarország és Kína közötti gazdasági kapcsolatok szempontjából. Az új légitársaság indulása a Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban is figyelemmel követett magyar–kínai együttműködés újabb lépésének tekinthető.
Kapcsolódó cikkeink
Budapest és Eger vezetik a karácsonyi úti célok listáját a belföldi utazók körében
A Szallas.hu előfoglalási adatai szerint Budapest és Eger továbbra is…
Tovább olvasom >Növekvő pályán az európai diszkont-légitársaságok
Novemberben tovább erősödtek Európa meghatározó diszkont-légitársaságai, a Ryanair és a…
Tovább olvasom >Viharos év a légi közlekedésben: fizetésképtelenséget jelentett légitársaságok világszerte
Az idei év nehézségei sok légitársaság számára jelentettek komoly kihívást.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >