Magazin: Új szemkamerás mérési módszer

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 10. 06. 12:21

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv támogatásával, egy európai uniós pályázaton elnyert kétéves kutatási program keretében a Forma Display Kft. a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ergonómia és Pszichológia Tanszékével közösen újfajta instore vizsgálati módszert fejlesztett ki.

A projekt során eddig nem alkalmazott új hardvereket és szoftvereket hoztak létre, amelyek lehetőséget nyújtanak olyan folyamatok vizsgálatára.

Ezt az új kutatási metodológiára és eszközrendszerre épülő vizsgálati módszert összefoglalóan ETresearchnek nevezték el.

A tudattalan és az érzelmi változások (motivációs energia, illetve motivációs potenciálváltozások – motiváció alatt a tudattalan szükségletek tudatosulását, illetve cselekvésre ösztönzés mértékét értjük) mérésére fiziológiai vizsgálatokat (eye tracking és emotion tracking) használhatunk.

Az ETresearch újonnan kifejlesztett eszközeivel és módszereivel többek között vizsgálhatóvá váltak a marketingkommunikációs folyamatok és a vásárlói döntési folyamatok hatékonysága, az érzékelés, észlelés a tudatosulást megelőző fázisban, vagyis vizsgálhatóvá vált, hogy például a marketingkommunikációs folyamat során egyáltalán észrevette-e a vásárló a kommunikációnkat, displayünket.

A hatékonysági vizsgálatok lehetőséget teremtenek arra, hogy különböző kommunikációkat összehasonlíthassunk, és ezek közül kiválaszthassuk a leghatékonyabbat.

Ugyanakkor a döntési folyamatok jelentős részét képező tudattalan folyamatok is elemezhetővé váltak. Ezáltal feltárhatóak a vásárlást gátló tényezők, amely választ adhat a marketing 1millió dolláros kérdésére: a vásárló miért úgy dönt, ahogy dönt?

Kapcsolódó cikkeink