Magazin: Új szemkamerás mérési módszer
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv támogatásával, egy európai uniós pályázaton elnyert kétéves kutatási program keretében a Forma Display Kft. a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ergonómia és Pszichológia Tanszékével közösen újfajta instore vizsgálati módszert fejlesztett ki.
A projekt során eddig nem alkalmazott új hardvereket és szoftvereket hoztak létre, amelyek lehetőséget nyújtanak olyan folyamatok vizsgálatára.
Ezt az új kutatási metodológiára és eszközrendszerre épülő vizsgálati módszert összefoglalóan ETresearchnek nevezték el.
A tudattalan és az érzelmi változások (motivációs energia, illetve motivációs potenciálváltozások – motiváció alatt a tudattalan szükségletek tudatosulását, illetve cselekvésre ösztönzés mértékét értjük) mérésére fiziológiai vizsgálatokat (eye tracking és emotion tracking) használhatunk.
Az ETresearch újonnan kifejlesztett eszközeivel és módszereivel többek között vizsgálhatóvá váltak a marketingkommunikációs folyamatok és a vásárlói döntési folyamatok hatékonysága, az érzékelés, észlelés a tudatosulást megelőző fázisban, vagyis vizsgálhatóvá vált, hogy például a marketingkommunikációs folyamat során egyáltalán észrevette-e a vásárló a kommunikációnkat, displayünket.
A hatékonysági vizsgálatok lehetőséget teremtenek arra, hogy különböző kommunikációkat összehasonlíthassunk, és ezek közül kiválaszthassuk a leghatékonyabbat.
Ugyanakkor a döntési folyamatok jelentős részét képező tudattalan folyamatok is elemezhetővé váltak. Ezáltal feltárhatóak a vásárlást gátló tényezők, amely választ adhat a marketing 1millió dolláros kérdésére: a vásárló miért úgy dönt, ahogy dönt?
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Zárva lesznek a Rossmann üzletek Szenteste
A Rossmann Magyarország idén is szabadnapot biztosít munkatársai számára december…
Tovább olvasom >KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >