Új szabályozást vezetnek be a „geoblocking” ellen
Az Európai Unió új szabályozással készül véget vetni a „geoblocking” nevű gyakorlatnak, amely során a felhasználókat földrajzi elhelyezkedésük alapján diszkriminálják a cégek. 2018. december 3-ától tilos az Európai Unió állampolgárainak földrajzi helyzetük alapján eltérő tartalmat megjeleníteni, valamint különböző ajánlatokat és árakat adni a webshopunkban. Nem tagadhatjuk meg a kiszolgálásukat sem, sem digitális, sem fizikai termékekre vonatkozóan, ellenben, ha mi nem szállítunk ki az adott külföldi országba, erről a vásárló köteles saját maga gondoskodni. //
Kapcsolódó cikkeink
Javult áprilisban az euróövezet feldolgozóipari aktivitása, de még gyenge teljesítményt mutat
Áprilisban 32 hónapja a legenyhébbre mérséklődött az euróövezeti feldolgozóipar teljesítménycsökkenésének…
Tovább olvasom >A versenyképesség került előtérbe a fenntarthatósággal szemben az EU-ban?
Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: A versenyképesség került előtérbe a fenntarthatósággal szemben az EU-ban?
Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >