Anuga: Új stratégiákkal és árpolitikával alkalmazkodnak a vállalatok a gyors változásokhoz
– Az Anuga 6 600 kiállítója és a 60 kísérő szakmai program hűen tükrözte az élelmiszer ágazat vállalatainak törekvését, hogy alkalmazkodjanak a szokatlanul gyors ütemű változásokhoz a piacon – foglalja össze Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője, amit a világ idei legnagyobb élelmiszer vásárán öt nap alatt látott. – Drágulnak a nyersanyagok, a nagy fejlődő országokban pedig növekszik a kereslet élelmiszerek iránt. Mindez felfelé hajtja az árakat. Ennek következtében a piaci szereplők kénytelenek új stratégiákat kialakítani, és árpolitikájukat újratervezni. Jóleső érzéssel tapasztalom, hogy az Anugán kiállító 38 magyar vállalat versenyképes koncepciókkal és termékekkel eredményesen vesz reszt a versenyben.
Hozzáteszi, hogy amíg a korábbi években a magyar kiállítók egy része kisebb-nagyobb kifogásokkal vont Anuga-mérleget, most mindenki elégedetten nyilatkozik arról, hogy megérte-e eljönnie Kölnbe.
A legnagyobb magyarországi kiállító vállalat, a Kometa export igazgatója, Larisza Barakka a maguk számára elengedhetetlennek tartja, hogy részt vegyenek az Anugán. A 6-os csarnok egyik kimondottan jó helyen, sarkon kaptak területet nagy standjuk számára:
– Öt nap alatt találkozhattunk összes vevőnkkel és beszállítónkkal. Sok új érdeklődővel is tárgyalhattunk, főleg nagy ázsiai országokból. S korábban nem jellemezte a vásárokat, hogy itt üzleteket is lehet kötni, de nekünk ezúttal már az első napokban több is sikerült.
A kiállító vállalatok konkrét üzleti aktivitása mellett a kísérő rendezvényeken és sok szakmai szervezet standján fontos információkhoz is juthattak az érdeklődők. A Német Élelmiszerkereskedelem Szövetségi Egyesülete és az Europóai Kereskedelmi Intézet (EHI) nemzetközi szakértők részvételével elemezte az élelmiszer ágazat közeljövőbeli trendjeit. Michael Gerling, az EHI igazgatója az egyesület standjan így foglalt össze a helyzet legfontosabb jellemzőit:
1. Megmarad az élelmiszerek magas funkcionális minősége, a környezet viszonylag alacsony terhelése mellett. 2. A jövőben is sok új termék kerül a piacra, általában a jelenleginél jóval alacsonyabb élettartammal. 3. Továbbra is intenzív lesz a verseny, a gyártás magas költségei ellenére mérsékelt árakkal. 4. A média élelmiszerekről ezután is alacsony szintű tárgyszerűséggel ír, ugyanakkor igen nagy hatással. 5. Jelenleg a fogyasztók regionális termékek iránti igényeit a piac gyakran nem elégíti ki. Ez meg fog változni.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >