Anuga: Új stratégiákkal és árpolitikával alkalmazkodnak a vállalatok a gyors változásokhoz
– Az Anuga 6 600 kiállítója és a 60 kísérő szakmai program hűen tükrözte az élelmiszer ágazat vállalatainak törekvését, hogy alkalmazkodjanak a szokatlanul gyors ütemű változásokhoz a piacon – foglalja össze Kakuk Márta, a kölni vásár magyarországi képviselője, amit a világ idei legnagyobb élelmiszer vásárán öt nap alatt látott. – Drágulnak a nyersanyagok, a nagy fejlődő országokban pedig növekszik a kereslet élelmiszerek iránt. Mindez felfelé hajtja az árakat. Ennek következtében a piaci szereplők kénytelenek új stratégiákat kialakítani, és árpolitikájukat újratervezni. Jóleső érzéssel tapasztalom, hogy az Anugán kiállító 38 magyar vállalat versenyképes koncepciókkal és termékekkel eredményesen vesz reszt a versenyben.
Hozzáteszi, hogy amíg a korábbi években a magyar kiállítók egy része kisebb-nagyobb kifogásokkal vont Anuga-mérleget, most mindenki elégedetten nyilatkozik arról, hogy megérte-e eljönnie Kölnbe.
A legnagyobb magyarországi kiállító vállalat, a Kometa export igazgatója, Larisza Barakka a maguk számára elengedhetetlennek tartja, hogy részt vegyenek az Anugán. A 6-os csarnok egyik kimondottan jó helyen, sarkon kaptak területet nagy standjuk számára:
– Öt nap alatt találkozhattunk összes vevőnkkel és beszállítónkkal. Sok új érdeklődővel is tárgyalhattunk, főleg nagy ázsiai országokból. S korábban nem jellemezte a vásárokat, hogy itt üzleteket is lehet kötni, de nekünk ezúttal már az első napokban több is sikerült.
A kiállító vállalatok konkrét üzleti aktivitása mellett a kísérő rendezvényeken és sok szakmai szervezet standján fontos információkhoz is juthattak az érdeklődők. A Német Élelmiszerkereskedelem Szövetségi Egyesülete és az Europóai Kereskedelmi Intézet (EHI) nemzetközi szakértők részvételével elemezte az élelmiszer ágazat közeljövőbeli trendjeit. Michael Gerling, az EHI igazgatója az egyesület standjan így foglalt össze a helyzet legfontosabb jellemzőit:
1. Megmarad az élelmiszerek magas funkcionális minősége, a környezet viszonylag alacsony terhelése mellett. 2. A jövőben is sok új termék kerül a piacra, általában a jelenleginél jóval alacsonyabb élettartammal. 3. Továbbra is intenzív lesz a verseny, a gyártás magas költségei ellenére mérsékelt árakkal. 4. A média élelmiszerekről ezután is alacsony szintű tárgyszerűséggel ír, ugyanakkor igen nagy hatással. 5. Jelenleg a fogyasztók regionális termékek iránti igényeit a piac gyakran nem elégíti ki. Ez meg fog változni.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >